• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-12 18:49:32 följande:
    Då är det väl mer synd om de som inte kan spela i landslaget. Måste vara svårare än lyckas ha sex på egen hand. Så varför är det mer synd om de som inte kan ha sex på egen hand?
    Den som inte spelar i landslaget kan forfarande utöva idrott på en lägre nivå.
  • Anonym (L)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 18:50:14 följande:
    Ok, men du är också det och jag tycker inte att det ska vara skambelagt.
    I dina ögon är jag säkert det. Men inte i andras.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 18:50:14 följande:
    Ok, men du är också det och jag tycker inte att det ska vara skambelagt.
    Är det du som bestämmer etiketter på folk? Och inte alls förstår varför ingen vill bli klassad med samma etikett som dig? ni är båda män. Er enda likhet. Bunta inte ihop fler män som kollektiv att ni är *samma typ av män* för det är ni inte. Isåfall är alla män våldtäktsmän med den logiken.
  • Anonym (hej)
    Anonym (L) skrev 2023-08-12 18:59:11 följande:
    I dina ögon är jag säkert det. Men inte i andras.
    Vilken skillnad gör det för dig i en praktisk mening?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 18:58:49 följande:
    Den som inte spelar i landslaget kan forfarande utöva idrott på en lägre nivå.
    Du som inte lyckas ha sex, du kan runka. finns runkägg, fleshlights, dolls etc. varsågod. sex med annan människa är inte en rättighet
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 17:51:38 följande:
    Cloffe och Molly50 har hävdat flera gånger att allt som behövs för att bryta sexlöshet är att ha rätt åsikter, vara trevlig och gå till en samtalsterapeut.

Det har jag aldrig sagt. Anledningen till att folk blir incels är för att de har misogyna attityder från början. Sexlöshet är bara ett symptom på det. 

Ja, gå till en psykolog för att bearbeta dina känslor i stället för att lufta dina misogyna föraktfulla kommentarer och fascistiska förslag på nätet.

Om du tänker efter, allt har möjlighet att förändras för dig i så fall. Ingenting förändras om du sprider dynga på nätet, tvärtom du göder dina misogyna attityder och du placerar dig själv längre från samhället.

• Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-12 19:00:12 följande:
    Är det du som bestämmer etiketter på folk? Och inte alls förstår varför ingen vill bli klassad med samma etikett som dig? ni är båda män. Er enda likhet. Bunta inte ihop fler män som kollektiv att ni är *samma typ av män* för det är ni inte. Isåfall är alla män våldtäktsmän med den logiken.
    Jag har inte bett om att bli stämplad som en incel i negativ mening heller, så det är inte jag som sätter etiketter på folk. Jag vill diskutera incels som ett samhällsfenomen.

Om du drar likheter mellan incels och våldtäktsman tycker jag att det är ovärdigt. En incel har inte gjort något fel eller begått ett brott.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-12 19:01:50 följande:
    Du som inte lyckas ha sex, du kan runka. finns runkägg, fleshlights, dolls etc. varsågod. sex med annan människa är inte en rättighet
    Nej, men att ha tillgång till dejtingappar borde inte heller vara en rättighet.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 19:03:55 följande:
    Jag har inte bett om att bli stämplad som en incel i negativ mening heller, så det är inte jag som sätter etiketter på folk. Jag vill diskutera incels som ett samhällsfenomen.

Om du drar likheter mellan incels och våldtäktsman tycker jag att det är ovärdigt. En incel har inte gjort något fel eller begått ett brott.
    Jasså du anser det? och din åsikt är den enda som gäller? trots att majoriteten i tråden vill särskilja mellan ofrivillig singel och incel.

det är du som vill smutsa ner ryktet för andra män. Andra män är inte kvinnofientliga. du är. det är där ni skiljer er åt.

så förklara för mig hur ditt argument är vettigare än mitt? i princip alla som våldtar är män, alltså våldtäktsmän.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 19:05:27 följande:
    Nej, men att ha tillgång till dejtingappar borde inte heller vara en rättighet.
    Men nu finns appar. Acceptera läget. Du blir inte mer attraktiv oavsett hur du ändrar eller förbjuder appar. En gång kvinnoförakt, alltid kvinnoförakt. Om du inte börjar jobba med dig själv och utvecklas till det bättre
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?