• Anonymen789123

Är detta våldtäkt?

Hej! Jag har en pojkvän som jag varit tillsammans med i ungefär 2 år. Han har gjort sexuella grejer med mig som jag anser att inte är helt ok. En händelse som jag har mått lite dåligt över och som jag pratat med min psykolog om hände i somras. Han var småberusad och vi sku lägga oss och sova. Han ville då ha sex, men jag ville inte och sa nej. Han fortsatte röra mig och jag sa nej ett flertal gånger och han lyssnade inte. Till slut vände jag mig om (med ryggen mot honom) för att sova. Han fortsatte ändå kort efter fortsätta röra mig och intala mig hur våt jag är och att han vet att jag visst vill ha sex var jag säger nej. Han väljer ändå att stoppa in den och jag blir ganska chockad och ledsen. Jag ligger där och vet inte vad jag ska göra. Jag vänder mig tillsist om för att bara få det undan. Jag vet att jag i situationen hade kunnat ropa eller bara försökt springa ut men jag tänkte inte klart då och blev så chockad att han gjorde så även då jag såå många gånger sagt nej och visat att jag inte ville.

Min fråga är nu om jag överdriver och det här inte alls är ett övergrepp? Vill bara höra andras åsikter för att jag själv kanske skall få ett svar då jag skuldbelägger mig själv mycket för händelsen men samtidigt mår lite dåligt ibland över den och kan ha mardrömmar.

• Svar på tråden Är detta våldtäkt?
  • mari123
    Anonym (*) skrev 2021-05-07 19:13:54 följande:
    Det är väl ingen som har påstått att kvinnans ord ska väga tyngre?
    Nä och GUDSKELOV för det och det säger jag som har döttrar....
  • EpicF
    mari123 skrev 2021-05-07 17:12:33 följande:

JO jag kan förstå vad våldtäkt är men OM man har turen att få välja mellan pest och kolera så är det väl 110% bättre att bli våldtagen av sin egen pojkvän än av ett okänt svin i en park? eller du kanske tänker att du väljer han i parken? Mindre traumatiskt?

Inget av det är mindre traumatiskt. Men hade nog valt mannen i parken istället för min sambo.
  • EpicF
    mari123 skrev 2021-05-07 17:22:56 följande:

Nä det är ju att välja mellan pest och kolera! Mer eller mindre traumatiskt. Jag väljer att bli våldtagen av den egna pojkvännen i 10 fall av 10. Ett okänt äckel kan ju ha sjukdomar på hela skalan och jag kan bli med barn med ngn jag inte vet vem det är. Så känner jag och andra väljer den okända i parken.....och det är vackert så

Du kan ju komma tillbaka och berätta hur du kände den dagen du blir våldtagen, oavsett med vem.
  • EpicF
    mari123 skrev 2021-05-07 18:46:46 följande:

Man ska komma ihåg att om man anmäler sin pojkvän/sambo/man för våldtäkt och han inte erkänner och håller med så är det meningslöst. Ord står mot ord och det vore ju fasansfullt om kvinnans ord värde tyngre?  I en demokratisk stat

En anmälan om våldtäkt är ALDRIG meningslös oavsett vem våldtäksmannen är.
  • EpicF
    mari123 skrev 2021-05-07 18:46:46 följande:

Man ska komma ihåg att om man anmäler sin pojkvän/sambo/man för våldtäkt och han inte erkänner och håller med så är det meningslöst. Ord står mot ord och det vore ju fasansfullt om kvinnans ord värde tyngre?  I en demokratisk stat

• Anonym (Lämna aset)

Det är väl dags att lämna det förhållandet!

• Anonym (usch)
    EpicF skrev 2021-05-07 20:16:18 följande:
    +1

att man försöker normalisera våldtäkt inom förhållande är så sunkigt och utdaterat
  • Anonymen789123
    Lena08 skrev 2021-05-06 22:02:48 följande:

Jag måste fråga ts. Har han gjort fler saker mot dig? Du tar upp en sak, men det låter som han gör dumma grejer så fort han dricker. Varför gör han det förresten? Dricker menar jag. Är det för att lugna ner sig tror du? Försök hjälpa honom med alkoholmissbruket! Annars kan det gå riktigt illa, men som sagt är det nog bäst att lämna pronto.

Han dricker för att han mår dåligt tror jag. Han har nångång berättat att en orsak varför han dricker är för den tidigare våldtäkt anklagelsen. Men då han dricker blir han allmänt obehaglig och säger alltid att han bara ska ta några öl med kompisarna och ska ta det lugnt, men kommer i stället hem stupfull flera gånger i veckan. Jag blir då besviken på honom då jag har jobb jag behöver gå till och behöver sova men han respekterar inte det. Han blir då arg när jag säger till honom då han kommer hem och han börjar ropa och ibland blir han aggressiv (inte mot mig) genom att till exempel slå i väggarna. Han borde egentligen inte heller få dricka pga hälsoskäl då de kan gå riktigt illa, så brukar bli orolig då han dricker, och han svarar oftast inte då jag skickar eller ringer till honom när han är ute och dricker, ibland om han dricker någon annan stans och inte kommer hem till natten kan det ta över 1 dygn före han svarar åt mig (hans telefon är oftast död).
  • EpicF
    Anonymen789123 skrev 2021-05-07 23:53:56 följande:

Han dricker för att han mår dåligt tror jag. Han har nångång berättat att en orsak varför han dricker är för den tidigare våldtäkt anklagelsen. Men då han dricker blir han allmänt obehaglig och säger alltid att han bara ska ta några öl med kompisarna och ska ta det lugnt, men kommer i stället hem stupfull flera gånger i veckan. Jag blir då besviken på honom då jag har jobb jag behöver gå till och behöver sova men han respekterar inte det. Han blir då arg när jag säger till honom då han kommer hem och han börjar ropa och ibland blir han aggressiv (inte mot mig) genom att till exempel slå i väggarna. Han borde egentligen inte heller få dricka pga hälsoskäl då de kan gå riktigt illa, så brukar bli orolig då han dricker, och han svarar oftast inte då jag skickar eller ringer till honom när han är ute och dricker, ibland om han dricker någon annan stans och inte kommer hem till natten kan det ta över 1 dygn före han svarar åt mig (hans telefon är oftast död).

Det är nog inte speciellt ovanligt att må dåligt över att tidigare ha våldtagit någon och sedan faktiskt gjort det igen.

Lämna honom med en gång.
  • KlantSmurfen
    Anonymen789123 skrev 2021-05-07 23:53:56 följande: #129
    Lena08 skrev 2021-05-06 22:02:48 följande:

Jag måste fråga ts. Har han gjort fler saker mot dig? Du tar upp en sak, men det låter som han gör dumma grejer så fort han dricker. Varför gör han det förresten? Dricker menar jag. Är det för att lugna ner sig tror du? Försök hjälpa honom med alkoholmissbruket! Annars kan det gå riktigt illa, men som sagt är det nog bäst att lämna pronto.

"Han har nångång berättat att en orsak varför han dricker är för den tidigare våldtäkt anklagelsen."
    om det är så att folk visste om det så det fick riktiga konsekvenser är det mycket möjligt att han har offerkofta men med tanke på hur han beter sig är det knappast själva anklagelsen det sitter i
    Det kan också bara vara är något som han säger för att trycka på ditt samvete.

Låter som en alkoholist, de kan vara riktigt duktiga på att tycka synd om sej själv och vill att handra ska tycka synd om dem.
    Många ursäkter och offerkofta?
Svar på tråden Är detta våldtäkt?