• Kvarna

Kvinnliga incels

Män och kanske främst unga män beskrivs ganska barbariskt som då unga, arga och sexuellt frustrerade. Personer som inte finner sin plats i dagens samhälle och som målbild att beskriva dessa män används psykiskt sjuka personer som till råga på allt är aggressiva och vulgära.

Men kvinnliga incels då? I kvinnors fall kanske det inte handlar om ett ligg men som känner att dom är oförmögna att få det som anses norm d.v.s. villa, vovve, Volvo och barn. Kvinnor som kommit snett in i relationer där ligget var just ett ligg där det i efterhand bara var det som det handlade om från mannens sida där kvinnan känner sig sviken.

Min teori är att dessa istället för att näthata engagerar sig i feministiska organisationer. För att klargöra så alla feminister är inte incels men den aggressiva och manshatande delen av feminismen har sin livsnäring av kvinnliga incels. Det är deras sätt att få utlopp för sin frustration och bli bekräftade av andra i en liknande situation.

Som stöd för detta så vid feministiska tillställningar(föreläsningar, torgmöten e.t.c) så ser man folk som säkert har ett fint inre och många förtjänster men utseendet är inte på deras sida. Återigen alla är inte mindre vackra men du skulle inte i något annat sammanhang finna lika många objektivt mindre vackra människor i en grupp på 30-100 pers. Annars kan man ju bara googla, vill inte hänga ut folk så därför klistrar jag inte in exempel.

Så frågorna är ju varför talas det inte om kvinnliga incels och hur tar det sig i uttryck? Hur tror du deras frustration levs ut?   

• Svar på tråden Kvinnliga incels
  • Pissarro2
    Anonym (M) skrev 2020-01-26 00:42:22 följande:
    Det här är min erfarenhet med, tyvärr. Alla de där bra männen som påstås finnas, var finns de? Under ytan hittar man alltid ett monster. Förklädnaderna kan variera. Om goda män, utan tendenser till att kränka och trycka ner, fanns så borde de inte vara så svåra att träffa.
    Jag skulle nog räkna mig själv som en av de genuint "goda männen". Du hittar mig oftast hemma hos mig själv dessvärre då jag är ganska så introvert (men inte osocial för det) och trivs mycket med att vara själv och hålla på med egna projekt. Jag tror det är den sidan av mig som gör mycket att jag inte haft någon partner på länge, men jag längtar samtidigt efter att träffa någon...
  • Anonym (hmm)
    Anonym (Män) skrev 2020-01-26 01:03:19 följande:
    Läs LL's inlägg. Det finns en bitterhet mot kvinnor som väljer att inte ha sex. Han kallar det "hon har för höga krav" istället för att försöka bli en bättre man. 
    Missade du att han skrev "kvinnor som levde i ofrivilligt celibat"? Alltså de valde inte att inte ha sex utan de kunde inte få sex. Eller valde du att förvränga det till att låta värre än det var?
  • Anonym (Män)
    Anonym (hmm) skrev 2020-01-26 01:41:56 följande:

Missade du att han skrev "kvinnor som levde i ofrivilligt celibat"? Alltså de valde inte att inte ha sex utan de kunde inte få sex. Eller valde du att förvränga det till att låta värre än det var?

Han har en bitterhet mot kvinnor som lever i ofrivilligt celibat. För att de har för höga krav skriver han. Dvs = För att de inte står till förfogande sexuellt att ta vem som helst. För att de inte har sex med honom? Därför klankas det ner på dem. Kvinnorna vill inte leva i celibat men alternativet, att ha sex med elakt skräp är värre så då får det vara. Inte så konstigt. Hellre ofrivilligt celibat än ett svin. Hellre ofrivilligt celibat än att ge sig själv till fel man som inte har vett att uppskatta det värdefulla och vara värt det. Hellre ofrivilligt celibat hela livet än att kasta pärlor åt svin. Lite förståelse bör finnas att kvinnor bör ha skyhöga krav eftersom män ofta har onda sidor som kommer fram.
  • Anonym (hmm)
    Anonym (Män) skrev 2020-01-26 02:04:18 följande:
    Han har en bitterhet mot kvinnor som lever i ofrivilligt celibat. För att de har för höga krav skriver han. Dvs = För att de inte står till förfogande sexuellt att ta vem som helst. För att de inte har sex med honom? Därför klankas det ner på dem. Kvinnorna vill inte leva i celibat men alternativet, att ha sex med elakt skräp är värre så då får det vara. Inte så konstigt. Hellre ofrivilligt celibat än ett svin. Hellre ofrivilligt celibat än att ge sig själv till fel man som inte har vett att uppskatta det värdefulla och vara värt det. Hellre ofrivilligt celibat hela livet än att kasta pärlor åt svin. Lite förståelse bör finnas att kvinnor bör ha skyhöga krav eftersom män ofta har onda sidor som kommer fram.
    Att ha för höga krav är inte lika med att inte ta vem som helst. 
  • Anonym (Män)
    Anonym (hmm) skrev 2020-01-26 02:21:08 följande:

Att ha för höga krav är inte lika med att inte ta vem som helst. 

Jo det är det, tycker jag. Om jag har som krav att vara med en genuint snäll man och ingen sådan hittar jag så är ju alla andra som inte uppfyller kravet, som att ta vem som helst.
  • Anonym (hmm)
    Anonym (Män) skrev 2020-01-26 02:28:19 följande:
    Jo det är det, tycker jag. Om jag har som krav att vara med en genuint snäll man och ingen sådan hittar jag så är ju alla andra som inte uppfyller kravet, som att ta vem som helst.
    Han säger ju inte att de ska ha några krav alls, utan att de har för höga krav. Alltså det normala är att man då menar att de ska sänka kraven. Det står inte hur mycket men du verkar utgå från att han menar att sänka till inget krav alls? Det tror inte jag han menar utan han pratar ju om "Ken och Barbie"-typer, att han tycker de har så pass orimligt höga krav på sin man. Det gäller ju för många, både män och kvinnor, att de kan ha för höga krav på partner och därav har svårt att hitta någon.

Om du letar efter en genuint snäll man och inte hittar någon så kan du sänka kravet till att hitta t ex en ganska så snäll man. 
  • Anonym (LL)
    Anonym (Män) skrev 2020-01-26 01:03:19 följande:

Tja. Läs alla inlägg i den här tråden, av män. Mycket nedtryckande mot kvinnor, att kvinnor har för höga krav, att feminister är dumma etc. Det är en avsaknad av empati som skymtas i inläggen samt en vilja att kränka kvinnor genom att smygspotta genom ord på de kvinnor som inte "behagar männen" t ex de som kämpar för feminism eller de som har krav på en man för att ha sex med honom. Läs LL's inlägg. Det finns en bitterhet mot kvinnor som väljer att inte ha sex. Han kallar det "hon har för höga krav" istället för att försöka bli en bättre man. Anklagar kvinnor som inte har sex med män. Hela tiden detta att försöka kritisera kvinnor som vet vad de vill och vad de inte vill, som väljer själva.

I det dagliga märker jag att män har mindre empati, kan vara mycket ilojala lättare otrogna, äventyra tilliten för själviska motiv. Färre spärrar mot gränser, mindre uppskattning mot ett förhållande och större egoism. Så länge han får det han vill ha sexuellt så kan en relation och lojalitet slängas bort. Vad andra känner är oviktigt, att han sätter sina egna behov före ALLT. Bryr sig inte om vem eller vilka som blir sårade eller traumatiserade så länge hans behov tillgodoses. Därav ses ondheten.

Hallå stopp! Jag är någon som brukar kallas "bitter feminist", "vänsterfeminist", "manshatare" etc. här på forumet, bl.a pga att jag skriver öppet om det män utsatt mig för. Jag är ingen "han" och jag anser INTE att kvinnor har "för höga krav". Jag skrev om min väldigt lilla erfarenhet av kvinnliga incels och att just de jag känt eller varit bekant med har autism och mkt höga orealistiska krav och väldigt barnsliga föreställningar om förhållanden. Typ Barbie och Ken. Detta är kvinnor som är som flickor mognadsmässigt i vuxen ålder. Att de har mkt höga krav och orealistiska förväntningar räddar dem antagligen från män de inte hade klarat att genomskåda. De andra med dessa funktionshinder jag träffar är procentuellt en MKT utsatt skara för mäns övergrepp. De hade varit hjälpta av "mkt höga krav" som handlar om partnerns inre framför allt. Än en gång, jag skrev INTE att mina bekanta har "för höga krav" så föredrar att inte användas av någon sida i konflikten som inte kan läsa ordentligt!
    Anonym (hmm) skrev 2020-01-26 02:44:07 följande:

Han säger ju inte att de ska ha några krav alls, utan att de har för höga krav. Alltså det normala är att man då menar att de ska sänka kraven. Det står inte hur mycket men du verkar utgå från att han menar att sänka till inget krav alls? Det tror inte jag han menar utan han pratar ju om "Ken och Barbie"-typer, att han tycker de har så pass orimligt höga krav på sin man. Det gäller ju för många, både män och kvinnor, att de kan ha för höga krav på partner och därav har svårt att hitta någon.

Om du letar efter en genuint snäll man och inte hittar någon så kan du sänka kravet till att hitta t ex en ganska så snäll man. 

Och ovanstående jag skrivit gäller dig med! Och du har HELT fel i vad den här "hon" har skrivit. Jag "menar" ingenting du gissar och som jag inte skrivit. Jag ville bara inte skriva öppet om personer jag känner, annars hade jag använt mitt nick. Aspergerkvinnor som är som flickor och inte alls "ska" sänka sina krav, men de har en väldigt orealistisk bild av sina egna tillkortakommanden och framförallt en väldigt grund förståelse av förhållanden, eftersom de aldrig haft några. Låt dem ha sina krav. Det ytliga ligger framförallt i förståelsen av hur kontakt går till och hur förhållanden går till. Som några Ken och Barbie-dockor man flyttar runt lite på brädet, går på jätteromantiska dejter, flyttar ihop, gifter sig och får barn, allt i rätt ordning. Tron att inte behöva ramla över några idioter på dejtingsajter är stark, så får man ett desperat knullförslag blir man så överrumplad att man tar paus från alltihopa. En lugn paus, utan att spruta hat över män, även om dessa vuxna flickor är helt oförstående och inte insiktsfulla alls om varför de är ensamma.
  • Anonym (hmm)
    Anonym (LL) skrev 2020-01-26 06:10:52 följande:
    Hallå stopp! Jag är någon som brukar kallas "bitter feminist", "vänsterfeminist", "manshatare" etc. här på forumet, bl.a pga att jag skriver öppet om det män utsatt mig för. Jag är ingen "han" och jag anser INTE att kvinnor har "för höga krav". Jag skrev om min väldigt lilla erfarenhet av kvinnliga incels och att just de jag känt eller varit bekant med har autism och mkt höga orealistiska krav och väldigt barnsliga föreställningar om förhållanden. Typ Barbie och Ken. Detta är kvinnor som är som flickor mognadsmässigt i vuxen ålder. Att de har mkt höga krav och orealistiska förväntningar räddar dem antagligen från män de inte hade klarat att genomskåda. De andra med dessa funktionshinder jag träffar är procentuellt en MKT utsatt skara för mäns övergrepp. De hade varit hjälpta av "mkt höga krav" som handlar om partnerns inre framför allt. Än en gång, jag skrev INTE att mina bekanta har "för höga krav" så föredrar att inte användas av någon sida i konflikten som inte kan läsa ordentligt!

Och ovanstående jag skrivit gäller dig med! Och du har HELT fel i vad den här "hon" har skrivit. Jag "menar" ingenting du gissar och som jag inte skrivit. Jag ville bara inte skriva öppet om personer jag känner, annars hade jag använt mitt nick. Aspergerkvinnor som är som flickor och inte alls "ska" sänka sina krav, men de har en väldigt orealistisk bild av sina egna tillkortakommanden och framförallt en väldigt grund förståelse av förhållanden, eftersom de aldrig haft några. Låt dem ha sina krav. Det ytliga ligger framförallt i förståelsen av hur kontakt går till och hur förhållanden går till. Som några Ken och Barbie-dockor man flyttar runt lite på brädet, går på jätteromantiska dejter, flyttar ihop, gifter sig och får barn, allt i rätt ordning. Tron att inte behöva ramla över några idioter på dejtingsajter är stark, så får man ett desperat knullförslag blir man så överrumplad att man tar paus från alltihopa. En lugn paus, utan att spruta hat över män, även om dessa vuxna flickor är helt oförstående och inte insiktsfulla alls om varför de är ensamma.
    Ok då vet vi.
  • Anonym (Män)

Men sänker man kraven så gör man ju sig själv illa genom att tvinga sig mot sin vilja att vara med någon man inte vill ha. Varför tortera sig själv så? Bättre att vara utan sex för alltid. Jag vill inte ha någon ganska snäll. Då får det vara. Sluta försöka tvinga kvinnor att vara med män vi inte vill vara med. Så jäkla själviskt av dig. Det är ju bara för att ni män så gärna vill ha sex på bekostnad av andras viljor som dessa försök till övertalning sker! Låt kvinnor som inte vill vara med något de inte vill ha, vara ifred!! Respektera kvinnors åsikter! Respektera att kvinnor vet vad de vill ha! Och respektera att vi kan vänta hur länge som helst eftersom vi inte styrs av en kuk att ta det vi inte tycker om. Vi vill INTE det!
  • Anonym (hmm)
    Anonym (Män) skrev 2020-01-26 22:55:05 följande:
    Men sänker man kraven så gör man ju sig själv illa genom att tvinga sig mot sin vilja att vara med någon man inte vill ha. Varför tortera sig själv så? Bättre att vara utan sex för alltid. Jag vill inte ha någon ganska snäll. Då får det vara. Sluta försöka tvinga kvinnor att vara med män vi inte vill vara med. Så jäkla själviskt av dig. Det är ju bara för att ni män så gärna vill ha sex på bekostnad av andras viljor som dessa försök till övertalning sker! Låt kvinnor som inte vill vara med något de inte vill ha, vara ifred!! Respektera kvinnors åsikter! Respektera att kvinnor vet vad de vill ha! Och respektera att vi kan vänta hur länge som helst eftersom vi inte styrs av en kuk att ta det vi inte tycker om. Vi vill INTE det!
    Om du inte vill ha en ganska så snäll man och hellre vill vara utan sex så var det då. Det är du som bestämmer över ditt eget liv. 
Svar på tråden Kvinnliga incels