• Kvarna

Kvinnliga incels

Män och kanske främst unga män beskrivs ganska barbariskt som då unga, arga och sexuellt frustrerade. Personer som inte finner sin plats i dagens samhälle och som målbild att beskriva dessa män används psykiskt sjuka personer som till råga på allt är aggressiva och vulgära.

Men kvinnliga incels då? I kvinnors fall kanske det inte handlar om ett ligg men som känner att dom är oförmögna att få det som anses norm d.v.s. villa, vovve, Volvo och barn. Kvinnor som kommit snett in i relationer där ligget var just ett ligg där det i efterhand bara var det som det handlade om från mannens sida där kvinnan känner sig sviken.

Min teori är att dessa istället för att näthata engagerar sig i feministiska organisationer. För att klargöra så alla feminister är inte incels men den aggressiva och manshatande delen av feminismen har sin livsnäring av kvinnliga incels. Det är deras sätt att få utlopp för sin frustration och bli bekräftade av andra i en liknande situation.

Som stöd för detta så vid feministiska tillställningar(föreläsningar, torgmöten e.t.c) så ser man folk som säkert har ett fint inre och många förtjänster men utseendet är inte på deras sida. Återigen alla är inte mindre vackra men du skulle inte i något annat sammanhang finna lika många objektivt mindre vackra människor i en grupp på 30-100 pers. Annars kan man ju bara googla, vill inte hänga ut folk så därför klistrar jag inte in exempel.

Så frågorna är ju varför talas det inte om kvinnliga incels och hur tar det sig i uttryck? Hur tror du deras frustration levs ut?   

• Svar på tråden Kvinnliga incels
  • KlantSmurfen
    Anonym (Anonym signatur) skrev 2020-01-27 16:27:32 följande: #90
    Ja, för SÄPO spekulerar och gissar ju bara.
    du verkar spekulera och gissar om vad de säger..
  • KlantSmurfen
    Kermit1561 skrev 2020-01-27 16:26:22 följande: #89
    Det är ju en viss skillnad på att undersöka nånting och att faktiskt aktivt arbeta mot det.
    det är ju det, hur ska man kunna undersöka något om man inte ska lägga ner tid och pengar på det?
  • Anonym (Män)
    KlantSmurfen skrev 2020-01-27 13:28:09 följande:

Låga/höga krav är ofta i förhållande till hur man är själv. Är man lågutbildad och alltid varit arbetslös men anser att man förtjänar en karriärkvinna har man för höga krav.

Om man har en genuint snäll man som krav medan man själv har utnyttjat alla män i sin väg har man man alldeles för höga krav eftersom man själv inte lever upp till den standarden på långa vägar.

Nej. Man vet vad man gillar och nöjer sig inte med mindre. Bara män nöjer sig och håller till godo, för de styrs av sin kuk. En kvinna kan i teorin gå ett helt liv utan att någonsin ha sex, bara använda någon leksak och vara fullständigt nöjd med det och ha ett gott liv. Därför behöver hon aldrig sänka några krav. Utan höja dem. Så slipper hon patrask
  • KlantSmurfen
    Anonym (Män) skrev 2020-01-27 22:39:02 följande: #94
    Nej. Man vet vad man gillar och nöjer sig inte med mindre. Bara män nöjer sig och håller till godo, för de styrs av sin kuk. En kvinna kan i teorin gå ett helt liv utan att någonsin ha sex, bara använda någon leksak och vara fullständigt nöjd med det och ha ett gott liv. Därför behöver hon aldrig sänka några krav. Utan höja dem. Så slipper hon patrask
    Det brukar låta så. Nackdelen med att ha högre krav än vad man själv lever upp till är att de som lever upp till kraven alltid har bättre alternativ.

"Så slipper hon patrask"
    Anonym (Män) skrev 2020-01-23 21:59:28 följande: #12

Mitt manshat grundar sig i min misshandlande narcissistiska far som misshandlade mig i alla år från barn till vuxen ålder. Då tror man att alla män är så, föraktet mot män är stort. Welcome to proove me wrong. Så uppstod mitt förakt för män och jag har uttnyttjat alla män i min väg.

vem är det som slipper vem?

"En kvinna kan i teorin gå ett helt liv utan att någonsin ha sex, bara använda någon leksak och vara fullständigt nöjd med det och ha ett gott liv."
    450
  • Anonym (hmm)
    Anonym (Män) skrev 2020-01-27 22:39:02 följande:
    Har du tänkt på att en man kan också gå ett liv utan att ha sex och vara helt nöjd med det. Folk är olika, oberoende av kön.
  • Anonym (Män)
    KlantSmurfen skrev 2020-01-27 23:58:54 följande:

Det brukar låta så. Nackdelen med att ha högre krav än vad man själv lever upp till är att de som lever upp till kraven alltid har bättre alternativ.

"Så slipper hon patrask"vem är det som slipper vem?

"En kvinna kan i teorin gå ett helt liv utan att någonsin ha sex, bara använda någon leksak och vara fullständigt nöjd med det och ha ett gott liv."

Fel. De genuint snälla männen, sådana som jag söker skriver här inne i trådar att de aldrig lyckats hitta någon tjej som uppskattar deras snällhet och så undrar de hur de ska göra för att hitta någon kvinna. Samtidig så har de män jag haft varit guld och självklart haft många andra tjejer efter sig. Alltid. Självklart tar jag bara det jag gillar bäst. En bra man har valmöjligheter. Det har jag också. Båda väljer varandra. Mina män har alltid varit lika omsvärmade av kvinnor som jag är av män. Det bästa eller inget. Det är roligare att vara med en som är omsvärmad än någon som inte har några möjligheter. Självklart har de snälla jag varit med haft valmöjligheter, och valt mig. Jag valde ju honom tillbaka, trots alla andra män som valdes bort.
  • Anonym (haj)
    Anonym (Män) skrev 2020-01-28 23:22:31 följande:
    Fel. De genuint snälla männen, sådana som jag söker skriver här inne i trådar att de aldrig lyckats hitta någon tjej som uppskattar deras snällhet och så undrar de hur de ska göra för att hitta någon kvinna. Samtidig så har de män jag haft varit guld och självklart haft många andra tjejer efter sig. Alltid. Självklart tar jag bara det jag gillar bäst. En bra man har valmöjligheter. Det har jag också. Båda väljer varandra. Mina män har alltid varit lika omsvärmade av kvinnor som jag är av män. Det bästa eller inget. Det är roligare att vara med en som är omsvärmad än någon som inte har några möjligheter. Självklart har de snälla jag varit med haft valmöjligheter, och valt mig. Jag valde ju honom tillbaka, trots alla andra män som valdes bort.
    Varför skulle en empatisk man välja dig när du skriver ju att du hatar män?
  • Ignoramus

HAH! Till att börja med låter det sjukt mycket vettigare att engagera sig i feministiska organisationer istället för att näthata - så, bra jobbat tjejer!!

Sen tror jag verkligen inte att kvinnor är bittra över att de är fula och därför söker sig till likasinnade, manshatande feminister. Tvärtom. De är less på mäns oönskade bekräftelse och att hela tiden få sitt människovärde bedömt efter utseendet, och därför ?fular de tvärtom till sig?* för att slippa män.

*obs! Självständighet, frigörelse och att avvika från normen är hett och intressant!!

Kvarna skrev 2020-01-21 23:37:27 följande:

Min teori är att dessa istället för att näthata engagerar sig i feministiska organisationer. För att klargöra så alla feminister är inte incels men den aggressiva och manshatande delen av feminismen har sin livsnäring av kvinnliga incels. Det är deras sätt att få utlopp för sin frustration och bli bekräftade av andra i en liknande situation.

• Anonym (hmm)
    Ignoramus skrev 2020-01-29 00:08:26 följande:

HAH! Till att börja med låter det sjukt mycket vettigare att engagera sig i feministiska organisationer istället för att näthata - så, bra jobbat tjejer!!

Sen tror jag verkligen inte att kvinnor är bittra över att de är fula och därför söker sig till likasinnade, manshatande feminister. Tvärtom. De är less på mäns oönskade bekräftelse och att hela tiden få sitt människovärde bedömt efter utseendet, och därför ?fular de tvärtom till sig?* för att slippa män.

*obs! Självständighet, frigörelse och att avvika från normen är hett och intressant!!

Jag tror inte kvinnorna generellt sett vill slippa män. De har väl lika mycket sexdrift som män har, eller menar du att det är en skillnad där? Är man väldigt ful som kvinna så har man det tuffare att träffa någon, precis som fula män har det tufft. Sen finns det folk som har mindre sexdrift men ändå vill ha en partner, och de som är asexuella som inte alls vill ha sex osv.
  • Anonym (Anonym signatur)
    Anonym (hmm) skrev 2020-01-29 00:24:29 följande:

Jag tror inte kvinnorna generellt sett vill slippa män. De har väl lika mycket sexdrift som män har, eller menar du att det är en skillnad där? Är man väldigt ful som kvinna så har man det tuffare att träffa någon, precis som fula män har det tufft. Sen finns det folk som har mindre sexdrift men ändå vill ha en partner, och de som är asexuella som inte alls vill ha sex osv.

Kvinnor har inte alls lika stor sexdrift som män har. Män har högre nivåer av testosteron (hormonet som styr sexdriften).

Du borde läsa på lite om biologi.

Förresten hur kul tror du det är att bli utsatt för detta? Det är vardag för många kvinnor.

www.aftonbladet.se/nyheter/a/g7OLB5/manga-tjejer-ofredas-med-dickpics--fa-anmaler

"Rebecka, 22, har fått 234 dickpics från olika användare på ett år. Bilderna kommer ofta på kvällen en fredag eller en söndag. ?Jag kan sitta i soffan med min dotter på kvällen och så trillar det in i telefonen. Man har nästan slutat att reagera. Det är så vanligt. Mina vänner kan få upp till tio i veckan.?

? Polisanmälde, men förundersökningen lades ned. Nu mejlar hon killarnas vänner och mammor och berättar vad de håller på med.

? Rebecka, 22, Hanna, 20, Rebecca, 28, och Sofie, 38, berättar"
Svar på tråden Kvinnliga incels