Inlägg från: Ignoramus |Visa alla inlägg
  • Ignoramus

Kvinnliga incels

HAH! Till att börja med låter det sjukt mycket vettigare att engagera sig i feministiska organisationer istället för att näthata - så, bra jobbat tjejer!!

Sen tror jag verkligen inte att kvinnor är bittra över att de är fula och därför söker sig till likasinnade, manshatande feminister. Tvärtom. De är less på mäns oönskade bekräftelse och att hela tiden få sitt människovärde bedömt efter utseendet, och därför ?fular de tvärtom till sig?* för att slippa män.

*obs! Självständighet, frigörelse och att avvika från normen är hett och intressant!!

Kvarna skrev 2020-01-21 23:37:27 följande:

Min teori är att dessa istället för att näthata engagerar sig i feministiska organisationer. För att klargöra så alla feminister är inte incels men den aggressiva och manshatande delen av feminismen har sin livsnäring av kvinnliga incels. Det är deras sätt att få utlopp för sin frustration och bli bekräftade av andra i en liknande situation.

• Ignoramus

Jo, jag tror definitivt att kvinnorna generellt sett vill slippa män. Den stora massan män, som oombett tar för sig av eller bedömer deras kroppar.

Jag tror att kvinnor generellt är bättre på att hantera att bli bortvalda. De skyller misslyckandet på sig själva istället för mannen. De har ofta en större och kanske något mer omtänksam umgängeskrets. De fyller oftare sitt liv med andra meningsfulla saker. De vanligaste djurrelaterade intressena (hund och häst) består till 99% av tjejer. Och de verkar trivas bättre med att ha sex med sig själva än vad män gör ;) Dessutom innebär dejtande alltid en större risk för kvinnan. Män kan bli ratade; kvinnor våldtagna eller mördade. Det är inte alltid en risk man vill ta, då kanske det är bättre att hitta nåt helt annat att satsa på.

Anonym (hmm) skrev 2020-01-29 00:24:29 följande:

Jag tror inte kvinnorna generellt sett vill slippa män. De har väl lika mycket sexdrift som män har, eller menar du att det är en skillnad där? Är man väldigt ful som kvinna så har man det tuffare att träffa någon, precis som fula män har det tufft. Sen finns det folk som har mindre sexdrift men ändå vill ha en partner, och de som är asexuella som inte alls vill ha sex osv.

• Ignoramus

Haha! Hahahaha! Ha!

Feminister hatar män för att kvinnor blir förtryckta av män. Både på ett strukturellt och personligt plan. Genom hela livet.

Incels hatar kvinnor för att de inte får sex.

Feminister demonstrerar sitt hat genom att stärka andra kvinnor att kräva mer utrymme och respekt, och typ skriva debattartiklar.

Incels demonstrerar sitt hat genom att sitta och skriva att kvinnor borde dö/våldtas/hotas/misshandlas. Och ibland även förverkliga dessa åsikter. För att de inte får ha sex trots att de är så ?snälla? och ?respektfulla? killar.

Anonym (kille) skrev 2020-02-06 01:44:40 följande:

Som svar på din fråga om det finns kvinnliga incels, dom kallar sig för feminister, 

Men utan nyfeminismen, hade jag fortfarande trott att lägga ned energi, tid och pengar på en kvinna för att skaffa familj som sedan spricker för att hon är missnöjd och hon använder barnet som en hämnd och ett kontrollmedel som ett nästa steg i livet.

FY FAN VA JAG ÄR GLAD ATT JAG SLIPPER DET!

Tack feminismen.

Även om feminismen förstört en generation av kvinnor, vilket är hemskt. Jag hoppas att dom kommer att få bra och fruktsamma liv även som ensamna.

Det hat som råder där är illa, och mot reaktionen har blivit incels. Det är inte heller bra. Jag bara hoppas att dom kommer till sina sinnens fulla bruk igen och inser att dom inte behöver en kvinna, för en kvinna behöver en man mer än vad en man behöver en kvinna. 

Man måste släppa saker för att kunna gå vidare i livet och vara lycklig. Och det behöver inte betyda att man har en partner. Det börjar ju hos sig själv först.

• Ignoramus

?Inte alla män!? ;)

Anonym (hmm) skrev 2020-02-06 12:03:15 följande:

Jag trodde inte feminister hatade män?

Svar på tråden Kvinnliga incels