Inlägg från: Anonym (LL) |Visa alla inlägg
  • Anonym (LL)

Kvinnliga incels

Har träffat några kvinnor som levde i ofrivilligt celibat och högst troligt var oskulder. Hur de gjorde med sin eventuella frustration var inget som märktes utåt. Det de hade gemensamt var mkt eller lite autistiska drag, hög sjäkvcentrering och mkt höga krav och fantasier om någon Ken-och-Barbie-tillvaro. Har aldrig hört något hat men däremot väldigt höga och orealistiska förväntningar på Mr Right och en övertro på vad de själva har att bidra med.

• Anonym (LL)
    Anonym (Män) skrev 2020-01-26 01:03:19 följande:

Tja. Läs alla inlägg i den här tråden, av män. Mycket nedtryckande mot kvinnor, att kvinnor har för höga krav, att feminister är dumma etc. Det är en avsaknad av empati som skymtas i inläggen samt en vilja att kränka kvinnor genom att smygspotta genom ord på de kvinnor som inte "behagar männen" t ex de som kämpar för feminism eller de som har krav på en man för att ha sex med honom. Läs LL's inlägg. Det finns en bitterhet mot kvinnor som väljer att inte ha sex. Han kallar det "hon har för höga krav" istället för att försöka bli en bättre man. Anklagar kvinnor som inte har sex med män. Hela tiden detta att försöka kritisera kvinnor som vet vad de vill och vad de inte vill, som väljer själva.

I det dagliga märker jag att män har mindre empati, kan vara mycket ilojala lättare otrogna, äventyra tilliten för själviska motiv. Färre spärrar mot gränser, mindre uppskattning mot ett förhållande och större egoism. Så länge han får det han vill ha sexuellt så kan en relation och lojalitet slängas bort. Vad andra känner är oviktigt, att han sätter sina egna behov före ALLT. Bryr sig inte om vem eller vilka som blir sårade eller traumatiserade så länge hans behov tillgodoses. Därav ses ondheten.

Hallå stopp! Jag är någon som brukar kallas "bitter feminist", "vänsterfeminist", "manshatare" etc. här på forumet, bl.a pga att jag skriver öppet om det män utsatt mig för. Jag är ingen "han" och jag anser INTE att kvinnor har "för höga krav". Jag skrev om min väldigt lilla erfarenhet av kvinnliga incels och att just de jag känt eller varit bekant med har autism och mkt höga orealistiska krav och väldigt barnsliga föreställningar om förhållanden. Typ Barbie och Ken. Detta är kvinnor som är som flickor mognadsmässigt i vuxen ålder. Att de har mkt höga krav och orealistiska förväntningar räddar dem antagligen från män de inte hade klarat att genomskåda. De andra med dessa funktionshinder jag träffar är procentuellt en MKT utsatt skara för mäns övergrepp. De hade varit hjälpta av "mkt höga krav" som handlar om partnerns inre framför allt. Än en gång, jag skrev INTE att mina bekanta har "för höga krav" så föredrar att inte användas av någon sida i konflikten som inte kan läsa ordentligt!
    Anonym (hmm) skrev 2020-01-26 02:44:07 följande:

Han säger ju inte att de ska ha några krav alls, utan att de har för höga krav. Alltså det normala är att man då menar att de ska sänka kraven. Det står inte hur mycket men du verkar utgå från att han menar att sänka till inget krav alls? Det tror inte jag han menar utan han pratar ju om "Ken och Barbie"-typer, att han tycker de har så pass orimligt höga krav på sin man. Det gäller ju för många, både män och kvinnor, att de kan ha för höga krav på partner och därav har svårt att hitta någon.

Om du letar efter en genuint snäll man och inte hittar någon så kan du sänka kravet till att hitta t ex en ganska så snäll man. 

Och ovanstående jag skrivit gäller dig med! Och du har HELT fel i vad den här "hon" har skrivit. Jag "menar" ingenting du gissar och som jag inte skrivit. Jag ville bara inte skriva öppet om personer jag känner, annars hade jag använt mitt nick. Aspergerkvinnor som är som flickor och inte alls "ska" sänka sina krav, men de har en väldigt orealistisk bild av sina egna tillkortakommanden och framförallt en väldigt grund förståelse av förhållanden, eftersom de aldrig haft några. Låt dem ha sina krav. Det ytliga ligger framförallt i förståelsen av hur kontakt går till och hur förhållanden går till. Som några Ken och Barbie-dockor man flyttar runt lite på brädet, går på jätteromantiska dejter, flyttar ihop, gifter sig och får barn, allt i rätt ordning. Tron att inte behöva ramla över några idioter på dejtingsajter är stark, så får man ett desperat knullförslag blir man så överrumplad att man tar paus från alltihopa. En lugn paus, utan att spruta hat över män, även om dessa vuxna flickor är helt oförstående och inte insiktsfulla alls om varför de är ensamma.
  • Anonym (LL)
    Anonym (hmm) skrev 2020-02-02 02:49:55 följande:

De kanske tror det är detsamma som att säga "Hej"?

Jag har uppfattat det som att det för många är en form av blottning och/eller ett försök att byta till sig motsvarande material. För många år sedan när jag nätdejtade och kollade vad det handlade om, så visade det sig ofta vara upptagna män som var livrädda att visa sitt ansikte eller uppge sitt namn men gick igång på att visa kuken och ville ha bilder i retur. Stört, lågpannat och extremt lite kittlande.
Svar på tråden Kvinnliga incels