• Kvarna

Kvinnliga incels

Män och kanske främst unga män beskrivs ganska barbariskt som då unga, arga och sexuellt frustrerade. Personer som inte finner sin plats i dagens samhälle och som målbild att beskriva dessa män används psykiskt sjuka personer som till råga på allt är aggressiva och vulgära.

Men kvinnliga incels då? I kvinnors fall kanske det inte handlar om ett ligg men som känner att dom är oförmögna att få det som anses norm d.v.s. villa, vovve, Volvo och barn. Kvinnor som kommit snett in i relationer där ligget var just ett ligg där det i efterhand bara var det som det handlade om från mannens sida där kvinnan känner sig sviken.

Min teori är att dessa istället för att näthata engagerar sig i feministiska organisationer. För att klargöra så alla feminister är inte incels men den aggressiva och manshatande delen av feminismen har sin livsnäring av kvinnliga incels. Det är deras sätt att få utlopp för sin frustration och bli bekräftade av andra i en liknande situation.

Som stöd för detta så vid feministiska tillställningar(föreläsningar, torgmöten e.t.c) så ser man folk som säkert har ett fint inre och många förtjänster men utseendet är inte på deras sida. Återigen alla är inte mindre vackra men du skulle inte i något annat sammanhang finna lika många objektivt mindre vackra människor i en grupp på 30-100 pers. Annars kan man ju bara googla, vill inte hänga ut folk så därför klistrar jag inte in exempel.

Så frågorna är ju varför talas det inte om kvinnliga incels och hur tar det sig i uttryck? Hur tror du deras frustration levs ut?   

• Svar på tråden Kvinnliga incels
  • Barbro45
    Anonym (Kvinnliga Incels) skrev 2020-01-23 17:08:32 följande:

"Män hatar kvinnor för att de inte får knulla" är konstigt nog väldigt sant. Jag kan inte påstå att jag hatar kvinnor, men periodvis är det snudd på. När jag känner så och hittar någon kvinna som underligt nog vill knulla med mig (Jag vågar inte spekulera allt för mycket i vad som fattas en kvinna mentalt som vill knulla med mig), så går det över även om vi så bara knullar en endaste gång.

Då gillar jag kvinnor igen, och detta håller i sig i säkert tre månader innan jag blir en bitter jävel igen.

Din insikt om dina bevekelsegrunder är ovanlig, det är få människor (män eller kvinnor) är så klarsynta när det gäller sig själva. Mig inkluderad, vi ljuger ofta för oss själva.
  • Anonym (Män)

Mitt manshat grundar sig i min misshandlande narcissistiska far som misshandlade mig i alla år från barn till vuxen ålder. Då tror man att alla män är så, föraktet mot män är stort. Welcome to proove me wrong. Så uppstod mitt förakt för män och jag har uttnyttjat alla män i min väg.

• Anonym (obehaglig utveckling)
    www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon/12520066

Enligt forskare så skiljer sig kvinnliga incels ifrån manliga.
    Dom manliga riktar vreden mot kvinnor medans dom kvinnliga
    oftast riktar ilskan inåt och klandrar sig själva och har dåligt självförtroende 
    och är deprimerade.

Manliga incels säger att det inte finns kvinnliga incels.
    Denna intervju är någon vecka gammal
  • KlantSmurfen
    Anonym (obehaglig utveckling) skrev 2020-01-23 22:36:06 följande: #13
    www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon/12520066

Enligt forskare så skiljer sig kvinnliga incels ifrån manliga.
    Dom manliga riktar vreden mot kvinnor medans dom kvinnliga
    oftast riktar ilskan inåt och klandrar sig själva och har dåligt självförtroende 
    och är deprimerade.

Manliga incels säger att det inte finns kvinnliga incels.
    Denna intervju är någon vecka gammal
    Enligt Krakowski är det ca 200 som ingår i incelrörelsen i Sverige, det handlar om en viss typ av manliga oskulder/ensamma män. Det är ju klart att det blir skillnad när du jämför kvinnliga incels (ofrivilligt celibat) med manliga incels (incelrörelse med idologi) eftersom du använder två olika definitioner.

"Manliga incels säger att det inte finns kvinnliga incels."
    De verkar ha lånat "manligt privilegie" från feminism.

• KlantSmurfen
    Barbro45 skrev 2020-01-22 07:50:34 följande: #6

Män hatar kvinnor för att de INTE FÅR KNULLA. De kvinnor som börjat hata eller åtminstone tycka väldigt ila om män gör det på grund av personliga erfarenheter av fysisk, psykisk och ekonomiskt våld, sexuella trakasserier, att alltid behövt stå för merparten av hemarbete, att alltid bli osynliggjord. 

Ni som är kvinnor, be om att få följa mansbebisar på Instagram. Dessa berättelser blir som the red pill.

En av de kvinnorna på som verkar mest hatisk mot män har enligt henne själv inte blivit utsatt för något, hon sparkar bara uppåt (predjudus plus power). Saker hon skriver om sig själv:
    ful, tjock, taskig social kompetens.

Saker hon skriver om män: män är utseendefixerade och ser bara kvinnor som sexobjekt.

Kvinnor behöver ingen incelrörelse för att hata män som inte vill ha dem när de redan har feminism.
  • KlantSmurfen
    KlantSmurfen skrev 2020-01-24 02:00:47 följande: #15
    En av de kvinnorna på som verkar mest hatisk mot män har enligt henne själv inte blivit utsatt för något, hon sparkar bara uppåt (predjudus plus power). Saker hon skriver om sig själv:
    ful, tjock, taskig social kompetens.

Saker hon skriver om män: män är utseendefixerade och ser bara kvinnor som sexobjekt.

Kvinnor behöver ingen incelrörelse för att hata män som inte vill ha dem när de redan har feminism.
    En av de kvinnorna på FL
  • Anonym (haj)
    Barbro45 skrev 2020-01-22 07:50:34 följande:

Män hatar kvinnor för att de INTE FÅR KNULLA. De kvinnor som börjat hata eller åtminstone tycka väldigt ila om män gör det på grund av personliga erfarenheter av fysisk, psykisk och ekonomiskt våld, sexuella trakasserier, att alltid behövt stå för merparten av hemarbete, att alltid bli osynliggjord. 

Ni som är kvinnor, be om att få följa mansbebisar på Instagram. Dessa berättelser blir som the red pill.

Så kvinnor som inte får ligga, de blir aldrig bittra och arga då?
  • Anonym (haj)
    CliftonWebb skrev 2020-01-24 02:06:16 följande:

Ni verkar totalt ha missförstått vad feminism egentligen är, men ni ger ett väldigt tydligt exempel på varför feminismen behövs.... ;)

Men om vi nu ska prata kvinnor och ofrivilligt celibat, dom kvinnor som jag har träffat som lider av det problemet känner sig oerhört fula eller tjocka eller på annat sätt oattraktiva, och dom ger sig helt enkelt inte ut på marknaden för dom vill inte bli ratade efter att ha blivit ratade så länge och dom vill inte förnedra sig själva genom att bli utnyttjade för sex när det är så uppenbart att killen inte ens tycker att dom är attraktiva. Det är dom kvinnor som ligger på en etta på skalan och som vet att inte ens kvart i tre-raggen vill ha dom. En kvinna jag känner som stämmer in på denna beskrivning berättade för mig att hon inte hade haft sex på över sjutton år. Och jag tror det känns fruktansvärt för en sådan kvinna att längta efter närhet och sex och inte kunna hitta ens en enda man att gå hem med.

Inte haft sex på över 17 år, men har ändå haft sex. Det låter på dig då som att det är extremt ovanligt med en kvinna som aldrig haft sex (men vill ha sex)? Jämfört med män där det är väldigt många män som är oskulder. Varför är det i så fall en sån ojämvikt där tror du?
  • Anonym (haj)
    Anonym (Män) skrev 2020-01-23 21:59:28 följande:

Mitt manshat grundar sig i min misshandlande narcissistiska far som misshandlade mig i alla år från barn till vuxen ålder. Då tror man att alla män är så, föraktet mot män är stort. Welcome to proove me wrong. Så uppstod mitt förakt för män och jag har uttnyttjat alla män i min väg.

Har du lyckats motbevisa din tes ännu (att alla misshandlar)?
  • Anonym (Bittra kvinnor")
    CliftonWebb skrev 2020-01-24 02:06:16 följande:

Ni verkar totalt ha missförstått vad feminism egentligen är, men ni ger ett väldigt tydligt exempel på varför feminismen behövs.... ;)

Men om vi nu ska prata kvinnor och ofrivilligt celibat, dom kvinnor som jag har träffat som lider av det problemet känner sig oerhört fula eller tjocka eller på annat sätt oattraktiva, och dom ger sig helt enkelt inte ut på marknaden för dom vill inte bli ratade efter att ha blivit ratade så länge och dom vill inte förnedra sig själva genom att bli utnyttjade för sex när det är så uppenbart att killen inte ens tycker att dom är attraktiva. Det är dom kvinnor som ligger på en etta på skalan och som vet att inte ens kvart i tre-raggen vill ha dom. En kvinna jag känner som stämmer in på denna beskrivning berättade för mig att hon inte hade haft sex på över sjutton år. Och jag tror det känns fruktansvärt för en sådan kvinna att längta efter närhet och sex och inte kunna hitta ens en enda man att gå hem med.

Jag tror hon besökt fel ställen som inte kunnat få med sig någon hem därför det kan hon om hon kan tänja sig precis vem somhelst.
Svar på tråden Kvinnliga incels