• Anonym (om kvinnan får välja)

Vad beror det på att så många kvinnor gärna avstår sex?

Läste en tråd på Flashback där någon kille diskuterade hur många killar som var ofrivilligt sexlösa i vårt samhälle och vad det berodde på? Han menade att så var det inte alls förr och att även de killar som var i relationer ofta också var ganska sexlösa och otillfredsställda.

Som kvinna fick det mig att fundera på hur utveckligen har gått?

Vissa menar att mäns bristande testosteronbrist (om det nu finns någon sådan) och jämställdheten haft en mer feminiserande påverkan på män och gjort dem mindre sexiga, manliga, initiativtagande de till sex?

Andra menar att kvinnors självförsörjning och valfrihet är anledningarna?

Men i så fall betyder det kanske också att kvinnor förr i tiden i väldigt stor utsträckning haft sex mot sin egen vilja (våldtäkt) och faktiskt inte har så stora behov av sex alls om de får välja själv och med vem de vill?

Anledningarna till att män i alla tider  då kunnat ha ett regelbundet och för dem tillfredsställande sexliv med kvinnor är för att det tagit sig rätten att ha sex med dem? Detta är ju en skrämmande insikt?! Kan det vara så?

Vad tror ni?

Är det kanske först nu vi verkligen ser hur kvinnans sexualitet är funtad i sin egen fria form?

• Svar på tråden Vad beror det på att så många kvinnor gärna avstår sex?
  • Tecum
    KlantSmurfen skrev 2019-11-30 18:22:23 följande:

Om jag inte minns fel så låg stora kukar och gangbang ganska högt rankat bland det kvinnor tittar på mest

Jag har också för mig att jag läst det. de kvinnor som tittar på porr vill ha ganska hårt och tydligt sex. Inte som man kan tro mjuksex, antydningar och känslor.
  • Anonym (Sara)
    Anonym (Janna) skrev 2019-11-30 14:28:54 följande:

Din länk till vad för porr som söks på mest är ju som en direktförklaring till varför kvinnor avstår sex med män: I alla kategorier utom tre är det vackra kvinnor som står i fokus i bild medan män hör saker med dom, manlig blick rakt igenom, Anal = kvinna får analsex av man som knappt syns i bild. Mild = kvinna som har fött barn får sex av man som knappt syns i bild. Lesbian, teen, mature, samma sak. Kvinnan blir betraktad framför kameran av en manlig blick. Big tits är en tjej med stora tuttar, kategorin ebony betyder en tjej med mörk hud. Osv. Der är som en total godisaffär för heterosexuella män! Bara att välja att vraka! Lite ass kanske? Syftar på en kvinnlig rumpa. I hentai och Cartoon ser ofta tjejerna extremt unga ut. Creampie är sperman som hon får på kroppen och i ansiktet. Bondage är att hon blir bunden. I Gangbang blir hon påsatt av flera. Så har vi den lilla kategorin Female friendly! Den och gay-genren kan ha filmer med mer kvinnlig blick, alltså att mannen syns mycket i bild som ett sexigt objekt, att mannen är passiv, att hans orgasm inte står i fokus. Fy fan då sorgligt det är när man tänkt efter.

• Anonym (anelle)

Jag tittar inte på porr men jag tror att jag kanske skulle kunna göra det om det fanns ett annat utbud, det kvinnliga perspektivet. Gangbangs osv skulle inte ligga högst upp. Jag undrar om inte publiken skulle kunna breddas om det fanns ett annat utbud och vad kul det vore om unga killar inte fick sin bild fr den snedvridna porrindustrin där tjejer behandlas respektlöst o som hål.

• Tecum
    Anonym (anelle) skrev 2019-11-30 20:24:58 följande:
    Jag tittar inte på porr men jag tror att jag kanske skulle kunna göra det om det fanns ett annat utbud, det kvinnliga perspektivet. Gangbangs osv skulle inte ligga högst upp. Jag undrar om inte publiken skulle kunna breddas om det fanns ett annat utbud och vad kul det vore om unga killar inte fick sin bild fr den snedvridna porrindustrin där tjejer behandlas respektlöst o som hål.
    Nu tittar jag inte mycket på porr då jag tycker den är tråkig och tillgjord. Men är det inte så att kvinnan och hennes njutning  är i centrum och männen bara är objekt? Nån skrev att man inte ser männens ansikte, då är de bara ett redskap för kvinnans njutning. Plus att kvinnorna är bättre betalda har jag hört.
  • Anonym (Janna)
    Tecum skrev 2019-11-30 20:38:06 följande:

Nu tittar jag inte mycket på porr då jag tycker den är tråkig och tillgjord. Men är det inte så att kvinnan och hennes njutning  är i centrum och männen bara är objekt? Nån skrev att man inte ser männens ansikte, då är de bara ett redskap för kvinnans njutning. Plus att kvinnorna är bättre betalda har jag hört.

Haha! Den var bra! Det märks att du inte tittar så mycket på porrfilm. Kvinnorna brukar över huvud taget inte få orgasm.
  • Anonym (Janna)
    Tecum skrev 2019-11-30 17:39:46 följande:

Det tror inte jag, har kvinnor det visuella behov som vissa män tycks ha att titta på porr? För porrtillverkarna handlar det främst om att tjäna pengar, inte skulle de avstå från ännu en stor och lönsam marknad om kunderna funnits?

Ja, många kvinnor har ett visuellt behov.
  • Anonym (Janna)
    KlantSmurfen skrev 2019-11-30 18:18:22 följande:

Jag förstår fortfarande inte varför kvinnor skulle avstå från sex för att porr inte avspeglar verkligheten. Hur mycket avspeglar onanivänligt för kvinnor verkligheten?

Ok, jag förstår att det är svårt för många män att förstå kopplingen. Ni har ju befunnit er i den här godisbutiken (och då menar jag inte bara porrfilm utan även mainstreamfilm på bio, modeannonser i tidningar och på stan, tv-program och film på tv etc) hela era liv. Ni ser nog inte ens att ni befinner er i en godisbutik! Vackra, avklädda, sexiga kvinnor överallt. Slå på en vanlig actionfilm eller en thriller. Eller en porrfilm. Samma manliga blick, samma vackra kvinnliga objekt som passerar. Detta är så vanligt förekommande att män inte ens ser det. Men för kvinnor kan det upplevas som väldigt avtändande. Är du med mig? Visst finns det hunkar också både i film och i tv. Men de porträtteras sällan med en lika avklädd, objektifierande blick. Och gör det det så blir det direkt en publiksuccé hos kvinnor. Ta filmen Magic Mike som exempel, som handlade om manliga strippor och blev en total megasuccé hos den kvinnliga publiken. Det finns ett sug hos kvinnor att också få ha en godisbutik att egga upp sig med under hela dagen tills man kommer hem till mannen på kvällen, helt klart.
  • Tecum
    Anonym (Janna) skrev 2019-12-01 08:38:28 följande:
    Ja, många kvinnor har ett visuellt behov.
    Okej, men om det är så, varför avstår porr- och filmbranschen den lönsamma marknaden? Och kom inte med någon konspirationsteori om att det är en sammansvärjning för att trycke ner kvinnor. Money talks...

Du och vissa andra kvinnor har det säkert och att du är missnöjd med dagens porrutbud har jag stor förståelse för.
  • Anonym (Hallojs)

Sex kan göra ont,därför avstår några.Att man inte har en partner är ochså en orsak att avstå från sex.

• Anonym (Janna)
    Tecum skrev 2019-12-01 09:09:28 följande:

Okej, men om det är så, varför avstår porr- och filmbranschen den lönsamma marknaden? Och kom inte med någon konspirationsteori om att det är en sammansvärjning för att trycke ner kvinnor. Money talks...

Du och vissa andra kvinnor har det säkert och att du är missnöjd med dagens porrutbud har jag stor förståelse för.

Ja, vad är hönan och vad är ägget? Om vi jämför med sexleksaksbranschen så har ju den vuxit något enormt bara de senaste två decennierna och riktar sig mycket till kvinnor. Även till män. Porrbranschen kommer gå åt ett liknande håll gissar jag. Ju mer fri kvinnans sexualitet blir, ju mer kommer hon att kräva av både porrfilmer, sexleksaker, Netflix-serier och Fifty shades of Grey-romaner. ju mer kommer marknaden att anpassa sig efter hennes behov.
Svar på tråden Vad beror det på att så många kvinnor gärna avstår sex?