• nemogirl

    NÄR slutar illamåendet??? :-(

    Är i v 8 (7+2) och igår och förrgår mådde jag JÄTTEILLA, för nån vecka sen så hjälpte det att jag åt nånting för att dämpa illamåendet, men det hjälper inte längre..
    Jag har inte spytt nånting än.. Men det kanske kommer det med?! *vill inte* Jag står snart inte ut...... Postafen kan jag inte ta, är redan supertrött..Vill inte somna på jobbet..

    Idag har illamåendet varit lite bättre.. När slutade ni att må illa? En sak som är bra
    är att jag inte ätit godis på väldigt länge, var typ sockerberoende förut, men nu är jag inte alls sugen, urk.. Men tror ni det kommer när (om) man slutar må illa??

  • Svar på tråden NÄR slutar illamåendet??? :-(
  • Pralin M

    Jag var som du, jag mådde illa dygnet runt utan att spy. Var heller inte godissugen trots att jag i normala fall älkar godis. För mig gick det över i v. 16 ungefär.

  • Dizzlin

    jag har hört, att skorpor är bra för illamående o vatten of course. och även halstabletter dock inte för mkt.

    Men jag köpte hem ett helt lager skorpor igår.

    testa de. illamåendet kommer och går.

    kram

  • Bippan

    Jag började må illa i v.7 och hade det som värst v.8-9, behövde dock inte kräkas utan mådde bara konstant illa. Det hjälpte att småäta, jag körde mest frukt, yoghurt, juice och annat kallt och friskt. I v.10 blev det bättre och i v.14 kände jag mig ganska normal och tyckte att det mesta smakade bra igen. Hoppas du slipper långvarigt illamående!

  • gnagaren

    Min mamma spydde, 5 dagar innan gravtestet till den dag hon åkte upp o fick mig.

    Jag mådde illa från v 4-12 sen 16-20 ungefär.

  • MARIA99

    Mådde illa framm till v.16 denna 3.e graviditeten.. med första barnet mådde jag bara illa nån dag & med andra i 12 v. så det verkar kunna va hur olika som helst det där

  • MalinI

    Har inte läst tråden.

    Men är i v 22 och mår illa fortfarande. Orkar inte mera. Behöver lite energi. Ok att må illa, men kräkas oxå... Bläh.

  • JeanneDArc

    Fram tills vecka 13-14 mådde jag skit, efter det avtog det

  • Bumba

    Jag mådde illa fram till v 14. Men jag har en kollega som mår illa till o från fortfarande, hon är i vecka 36!

  • Swegirl

    Sura godis kan hjälpa emot illamående..
    Funkar iallafall för mig.
    Jag är i vecka 16+1.

  • Bebispåg

    Jag började må illa i vecka 4, kräktes 6-7 ggr per dag. testade postafen som funkade 3 dagar sen likadant igen. Fick lergigan comp, som funkade i 3 dagar, ondonasetron som funkade i 3 dagar, därefter Xonvea som inte heller funkade mer än 3 dagar. Står nu på lergigan comp och primeperan samt vanligt lergigan till natten då jag inte kunde sova på lergigan comp. Spyr fortfarande ca 2 ggr per dag, mår illa hela tiden och blir värre ju längre tiden går. jag håller på att bli galen och börjar misströsta att jag ska fixa det här, är sjukskriven 50% just nu eftersom jag inte fixar att jobba efter lunch. Vecka 18 på tisdag, börjar misströsta att det nånsin ska ge sig. Någon som har tips? 

Svar på tråden NÄR slutar illamåendet??? :-(