Mrs Moneybags skrev 2025-03-25 10:02:29 följande:
Jag tror säkert du förstår att alla är olika. TS partner vill inte ha besök och då krävs inte direkt någon förklaring. Det innebär inte att de har ett dåligt förhållande eller inte bryr sig om den andra. Det betyder helt enkelt bara att personen ifråga inte vill ha besök.
Man kan alltid fråga efter en förklaring, men man har inte rätt att kräva någon. Ibland kan saker vara svåra att förklara för någon som inte har varit i samma sits.
Man är inte sig själv efter en stor operation. Man kan ha varit livshotande sjuk, kanske fortfarande är det, man kan ha ångest över att känna sig handikappad osv osv. Då är inte partnerns känslor i främsta rummet. Om det är någon gång man får sätta sig själv främst så är det när man är jättesjuk. Man behöver inte ha dåligt samvete för det.
Som jag sa, jag ville inte ens ha mitt eget barn på besök. Det var bättre att han fick vänta en vecka tills jag kom hem och jag hade lite mer ork att vara i mamma-mode och inte bara ha ont.
Självklart får TS vara ledsen för detta, men det är inte henne det handlar om just nu. Så hon får acceptera att vara ledsen och hantera det.
Ezmeraldah: Alla relationer är inte likadana.
Ms Moneybags: Jag tror säkert att du förstår att alla är olika.
Jag beskrev vilken typ av relation jag vill ha och hur jag vill att kommunikationen ska se ut. Vad är ditt problem och vad vill du mig?
Jag har inte dåligt samvete för att jag inte släppte in min killkompis när jag låg på sjukhus. Så du du behöver inte mästra mig om dåligt samvete.
Jag har jobbar på sjukhus (olika avdelningar) i 20 år så du behöver inte berätta för mig hur sjuk man kan vara och allt det där andra.
Ja, jag säger ju att man självklart ska acceptera partnerns vilja. Vill du att jag säger det 100 gånger till?
Var har jag påstått att nån annans förhållande är dåligt? Citera så kan jag bemöta det.
Jag har inte sagt att det "krävs" nån förklaring. Jag da hur jag vill kommunicera i min relation. Är det förbjudet eller?
Jag har inte sagt att det är TS det handlar om i första hand. Jag sa att det är okej att tänka och känna saker och skriva om det I känsliga rummet. Det är min åsikt och det tycker jag även om du inte håller med.
Grattis till att alltid vara perfekt. Jag står för mina brister så du behöver lite uppfostra mig.