Snart dags för praktik men är nervös pga introvert mm.
Tja. Ska snart ut på LIA praktik i en utbildning jag läser (kontor), men börjar bli så jävla orolig... Jag är 80talist och genom hela mitt liv har jag haft svårt för att komma in i grupper.. Varför vet jag inte.. Både i skola och i princip på varje jobb jag haft så blir jag alltid utanför.. Jag fattar inte varför heller.. Jag kan connecta med nån enstaka person möjligtvis men när man sitter i grupp så blir jag mest tyst och avvaktande..Jag är introvert och har inget jättebehov av att kallprata om vädret eller vad personer gjorde i söndags te x.. Det ger mig inte så mycket... Vet inte om det har nåt med saken att göra ens men det är bara sån jag är. Jag är tyst av mig och jag trivs med det. Men det är väl inte acceptabelt att ha den personlighetsläggningen i dagens samhälle... Men jag är som jag är och varför ska jag behöva ändra hela min personlighet?? Det går ju inte ens...
Hursomhelst så är jag orolig att mönstret ska upprepa sig igen nu på praktiken... Det brukar börja bra och alla är trevliga och pratar med mig men sen händer alltid något skumt och jag märker att folk drar sig undan eller att det blir obekvämt på rasterna och folk slutar prata med mig... Jag har alltid tänkt att det förmodligen är för att jag är tyst av mig men men varför får man inte vara det??? Jag vet bara inte vad jag ska säga i grupp liksom och det kostar alldeles för mycket energi om jag ska vara fake och försöka låtsas vara nån jag inte här....
Vet inte om jag pallar ännu en arbetsplats där jag inte passar in... Eller att få höra ännu en gång att jag "är lite tyst" och "inte säger så mycket "... Så trött på att känna att jag inte bara kan få existera som jag är! Att behöva känna att jag är fel på nåt sätt! Livrädd att praktiken nu ska bli likadant som alla andra platser... Vad fan ska man göra då, sluta ha ett jobb 🤷?♂️🤷?♂️🤷?♂️🤷?♂️
Är det nån mer som är som jag eller är jag bara ett freak of nature???