Anonym (80talisten) skrev 2025-03-11 08:50:06 följande:
Ja men exakt. Jag känner likadant. Jag har i te behovet att umgås och prata om egentligen helt meningslösa och tråkiga saker med kollegor som man faktiskt inte valt att behöva umgås med varje dag.. De är ju inte som vänner. Man väljer sina vänner menar jag, men inte kollegor. Önskar också att jag känt annorlunda men nu gör jag inte det... Hade varit nice att slippa vara utanför för en gångs skull men jag kan, precis som du säger, inte bara ändra på sig från en dag till en annan... Jättesvårt att gå från tystlåten till pratkvarn. Jag tycker man borde få vara som man är men det verkar inte vara accepterat i arbetslivet överlag... Man ska vara extrovert och megasocial annars är man fel.... Jag önskar att jag kunde få komma till en arbetsplats där jag bara accepteras som jag är... Tystlåten och gillar att jobba ensam men kanske inflikar nåt då och då liksom.. Bara bli accepterad och slippa bli utfryst eller påhoppad pga det... Vet inte hur många gånger jag fått göra av kollegor och chefer att jag är tyst... Men jaha, vad fan ska jag göra då? Jag bara är sån, det är min personlighet???? Blir så trött....
Du resonerar otroligt svartvitt. Det är ingen som kräver att du ska vara en pratkvarn. Jag är också introvert, men ju mer man övar, desto bättre blir det. Tror inte att de flesta känner sig så glada över sina kollegor heller, men det är ett spel man får spela.