• Anonym (Tips)

Utlopp för känslor - hur??

känner mig väldigt rastlös och lite uppskruvad just nu. Vet vad det beror - en del stressorer jag just nu tar mig igenom. Så det finns egentligen inte så mycket jag kan påverka mer än det jag gjort? men, finns det nåt annat konkret jag kan göra? Känner liksom att tankar snurrar, kroppen har massa överskottsenergi känns det som, vet inte riktigt vart eller hur jag ska kanalisera det? skulle ju kunna stlda eller nåt men det lr ju inte det mest roliga.. någon som har tips på hur man få sig själv att bli av med dessa känslor eller få utlopp för denna överskottsenergin? 

tips någon? Att lösa en bok funkar inte, det lr jag för rastlös för. 

• Svar på tråden Utlopp för känslor - hur??
  • Anonym (Hem)

Ta en promenad, lyssna på en bok

• Anonym (Fido)

Jobba tungt med kroppen. Cykla många mil, gräv ett dike, lyft tyngder på gym, bär sten till en mur etc. Jag föredrar att göra något som ger ett synligt resultat, som att bygga eller riva något. 

• Anonym (Tips)
    Anonym (Hem) skrev 2025-03-03 14:47:20 följande:

Ta en promenad, lyssna på en bok

Promenad kanske kan funka. Ska testa. 

lyssna på bok tror jag inte hjälper. Att ligga still känns lite svårt just nu 

• Anonym (Fido)

Storstäda brukar funka för mig också. Ugnen, under badkaret, bakom kylen, sortera och rensa i förrådet. 

• Anonym (Tips)
    Anonym (Fido) skrev 2025-03-03 14:55:22 följande:

Storstäda brukar funka för mig också. Ugnen, under badkaret, bakom kylen, sortera och rensa i förrådet. 

Jag förstår. Men tror ärligt talat jag behöver npgot jag kan göra lite varje dag, att stöda lockar inte alls just nu. 

promenader kanske kan funka. Ska testa att ta en promenad dagligen
    märker att det påverkar mitt humör, lättretlig och dåligt tålamod. 

Galet hur kroppen kan ställa till det!
    tack för tips 

• Anonym (Hem)
    Anonym (Tips) skrev 2025-03-03 14:54:03 följande:

Promenad kanske kan funka. Ska testa. 

lyssna på bok tror jag inte hjälper. Att ligga still känns lite svårt just nu 

Lyssna på en bok under tiden du promenerar alltså.
  • Anonym (samma här!)
    Anonym (Tips) skrev 2025-03-03 15:02:05 följande:

Jag förstår. Men tror ärligt talat jag behöver npgot jag kan göra lite varje dag, att stöda lockar inte alls just nu. 

promenader kanske kan funka. Ska testa att ta en promenad dagligen
    märker att det påverkar mitt humör, lättretlig och dåligt tålamod. 

Galet hur kroppen kan ställa till det!
    tack för tips 

Jag syr och lägger pussel (3k bitars). Svårt att låta tankarna vandra iväg då (särskilt om man syr - då hamnar strax höger ärm i vänster armhål!)
  • Anonym (Fido)
    Lynx123 skrev 2025-03-03 15:19:07 följande:

Fysisk aktivitet, 100%. Helst en löprunda.

En bekants barn blev svårt sjukt (och dog tyvärr). Min bekanta har sagt att träningen räddade honom. Han hade inte överlevt utan den. Fler har den upplevelsen: https://www.riksteatern.se/forestallningar/jag-springer/

TS, jag vill inte alls pressa dig att börja träna - du ska så klart göra det som blir bra för dig. Ville bara prata lite om ämnet. 

Svar på tråden Utlopp för känslor - hur??