• Anonym (H .A)

Skillnaden mellan rädd och kränkning?

Det var rusningstrafik och alla försökte antingen ta sig hem eller till butikerna som fanns på andra sidan vägen. Det är en stor öppen yta med många bilar som kör ut genom rondellens alla olika riktningar och folk överallt närmare rondellen.

Jag stod runt 100meter bort från rondellen. Bussen hade visst stannat och det vällde ut folk. folkskygg som jag är så bryr jag mig inte om människorna utan skötte mitt.

Då lägger jag märke till en vuxen kvinna som kommer gåendes mot mitt håll. Hon hade antagligen klivit av bussen. Jag stod som sagt ca 100 meter bort. Vände ryggen åt då hon stirrade så mycket på mig och fortsatte sköta mitt det vill säga, rastade min hund.

Märkte att jag borde ha hört fotstegen i gruset från kvinnan men hörde det inte så slängde en snabb blick över axeln.

Då visade det sig att denna vuxna kvinna har då väjt av från cykelvägen ca 70 meter bort, för att gena över gräsmattan på kanske 50 meter och gått ut på bilvägen och t om går över vägen och går alltså längs bilvägen förbi mig, Hon stirrar flera gånger samtidigt kommer ett barn på cykel förbi mig då cykelvägen tog slut där och så cyklade den vidare bort. Trots detta så fortsätter kvinnan som nu är i jämnhöjd med mig att stirra. När hon stirrar så mycket på en och beter sig sådär märkligt så blir man ju uppmärksam på personen. Hon gick vidare men vrider på nacken så man undrade om den skulle gå av flera gånger om efter mig och när hon nu var ca 70 meter bort så genar hon tillbaka över vägen och vidare upp på gräsmattan upp bakom mig.

Mitt på gräsmattan stannar hon 2 gånger och stirrar återigen. tills jag hoppar in i bilen och hon försvinner bakom kurvan längre bort.

Alltså jag kan förstå om någon känner sig orolig och då väljer att ta en liten utsväng från en på kanske 20-50 meter runt en, men denna kvinna gick alltså en halvcirkel runt mig på ca 200-250 meter för hennes del.

Har aldrig sett människan tidigare, det var dagsljus och väldigt många i rörelse och alla bilar som svängde in i rondellen från ett håll (samma håll som rusningstrafiken gick åt)  fick då uppsikt rakt åt vårat håll då. Så minst 100 pers såg både henne och mig under loppet av 5 minuter.

Jag är van vid att tjejer undviker mig då jag är mörkhyad. Men det här var så överdrivet att jag inte kunde annat än att känna mig både extremt förödmjukad, kränkt och faktiskt blev jag arg! 

Hon behandlade mig som om jag var, jag vet inte vad nästan. Ett monster, totalt livsfarlig. 

Jag har aldrig haft en våldsam historik av mig. Jag vet överhuvudtaget inte vem hon var. Hon hade vanlig stil, med någon svart kappa. 

Det har var inte enbart för att skydda sig själv utan hon demonstrerade otroligt mycket just mot mig. Varför? Jag har ingen jäkla aning överhuvudtaget.

Man behandlar inte någon så som hon gjorde. Är man rädd på riktigt så stannar man inte upp och stirrar på personen flera gånger. 

Önska jag kunde ha anmält henne ärligt talat. Men det finns inget riktigt lagstöd för det eller bevis. Men jag undrar, hur långt får egentligen en människa särbehandla någon på riktigt ? Självklart blev jag arg då jag kände mig otroligt utsatt av denna personens otroligt dömande beteende och som det fanns 0 till grund för!

Ju mer jag tänker på personen, ju mer vill jag åka tillbaka och fråga vad hennes problem är. Men då blir säkert jag den som blir anmäld eller kontrollerad av polisen och hon behöver aldrig ens reda ut sitt problem eller ta konsekvens av att behandla någon så kränkande! 

• Svar på tråden Skillnaden mellan rädd och kränkning?
  • Anonym (Inte Eva)
    Anonym (H .A) skrev 2025-02-28 22:04:15 följande:
    I övrigt har jag inte fått svar på min fråga utan endast kränkningar samt ursäkter. Så återigen, vad var min fråga ?
    Din fråga var kränkning eller rädd, om du nu inte minns det.

Du borde inte ha känt dig kränkt att detta och tagit det personligt, och om nu kvinnan var rädd var det inte rationellt.

Vi är många som mött personer som agerat underligt, men vi tar det inte personligt, det är den andre personens fel, inte ditt. Du låter helt paranoid att du blivit så påverkad av detta möte och analyserat sönder det. Strunta i denna kvinna och gå vidare!
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (H .A)

Intressant att få se på riktigt familjelivs medel intelligens. Den är lägre än vad jag trodde. Hoppas ni inte röstar, ärligt talat.

• Anonym (Lisbeth)
    Anonym (H .A) skrev 2025-02-28 22:15:53 följande:
    Nej. Det var inte huvudfrågan. Bara en bifråga som uppstod i texten i sig.

Du fick din chans och du brände den. Nästa person som vill gissa eller berätta vad huvudfrågan var?
    Om du vill bli förstådd rekommenderar jag att du uttrycker dig begripligt istället för att hålla på med gissningslekar.

Men du verkar vara rätt nöjd med att bli missförstådd. 
  • Anonym (M)
    Anonym (H .A) skrev 2025-02-28 21:43:19 följande:

Hon gjorde mig ledsen samt irriterad och när det gick till sin överdrift så blev jag arg med ja. Men agerade självklart inte på det utan skrev tråden här. Men ni var så emot mig och försökte leta upp problem som inte ens var något problem. Dvs jag blir försvarslös återigen. Så vad fan ska man bry sig för mera för va? Bättre o skita i allt och uppenbarligen få bete sig som man vill för stunden då både kvinnan gjorde det och en hel del här inne, inkluderat du.

Ni suktar efter problem. Det är ni som börjar mucka och när jag då svarar er tillbaka på eran nivå, ja då gråter ni. Fy fan. Men ni försökte skuldbelägga mig för det redan från start, fast så inte var fallet överhuvudtaget. Ni förvränger, ni ljuger och ni ska försöka kasta lasso om en, allt bara för att trycka ner och känna er alla tillfreds. 

I situationen som jag startade tråden om var jag helt oskyldig. Men ni valde att försöka göra allt för att anklaga mig. Varför ska jag inte vända er ryggen och agera på liknande sätt tillbaka? 

Minns hur dee vuxna pratade dåligt om en snubbe när jag var barn. Denna snubben tappade det helt en vacker dag. Då blev hela jävla samhället totalt livrädda,, en del tjöt, en del vågade sig inte hemifrån och det var de som hade betett sig som mest illa mot den vuxna. Då var dom fan inte kaxiga någonstans utan blev helt plötsligt troende och började be om att just de (narcissisterna) skulle få undkomma hans vrede.

Jag skrev även att ett barn cyklade förbi, var nog inte ens 2 meter ifrån mig oc hunden. Men det var ju totalt ovidkommande. Personen på över 50 meter bort och som gick en omväg på ver 200 meter hade all rätt enligt er att bete sig som hon gjorde. Ni slår ifrån er allt som jag skriver och endast försöker skuldbelägga mig fast jag var den utsatta i det tillfället som jag startade tråden om. Men det skiter ni i. Så varför ska jg bry mig överhuvudtaget om er tillbaka och inte agera nyckfyllt då ni så gärna försvarar beteendet. 

Ni har en kraft i det ni skriver på internet och denna gång så skapar ni någon ni inte ens vågar drömma en marddröm om. Fast jag inte har gjort något fel tidigare, men jag är på en brytpunkt där jag börjar tröttna på all jävla skit och ni förminskar inte känslan direkt. 

Jag har räddat 4 kvinnor från grov misshandel utav andra, även en som höll på att drunkna genom att dyka i efter den och försöka fånga upp den. Även räddat en bebis som antagligen hade trillat i så hårt att den hade råkat spräcka bakhuvudet. Bebisens mamma han inte reagera överhuvudtaget medans jag gjorde 3 rörelser på mindre en sekund.

Jag har gjort mer goda saker än er som försöker trycka ner mig i denna tråden. Ni skapar monstret, inte jag. Jag svarar er bara enligt eran nivå.

Det kommer alltid att finnas folk som beter sig konstigt eller illa. Det är helt okej att bli ledsen, arg eller sårad i stunden. Det är mänskligt att vilja bli accepterad och känna att andra människor respekterar en. Jag kan helt relatera till vad du skriver i trådstarten

Däremot är det inte okej att ta ut sin ilska över andra människor. Och det är inte okej att du lägger över den skulden på samhället eller andra människor. De känslor du känner är inte orsakade av 99,9% av befolkningen. Och agerar du på dessa på ett skadligt sätt så är ansvaret helt ditt eget. Det är ingen skuld du kan dumpa på andra utan det är ditt eget ansvar.

Fokusera på ditt eget liv. Gör bra saker för dig själv och för andra. Men offra inte dig själv för andra. Hitta en balans. Släpp bitterheten och de här tankarna på att vara god eller ond. Annars kommer du aldrig att hitta fram till ett liv du mår bra i. Önskar dig all lycka framöver. Ta ansvar och kontroll över ditt liv.
  • Anonym (Inte Eva)
    Anonym (H .A) skrev 2025-02-28 22:21:07 följande:
    Snyggt, du närma dig iallafall. Men sedan gör du total feltolkning i övrigt.
    Kan dock erkänna att jag inte skrev ut hela frågan totalt utan man får läsa in ett ord till eller två till
    Jag är inte intresserad av att tolka din text eller hitta på extra ord att lägga in. 
    Vem bryr sig?
    Hej då. 
  • Anonym (H .A)
    Anonym (Lisbeth) skrev 2025-02-28 22:35:28 följande:
    Om du vill bli förstådd rekommenderar jag att du uttrycker dig begripligt istället för att hålla på med gissningslekar.

Men du verkar vara rätt nöjd med att bli missförstådd. 

Nej, men jag vände andra kinden till. Något du säkerligen har läst en hel del om men antagligen inte klarar av att göra själv ändå. Men för det betyder det inte att jag tänker ge er svaren då ni ar visat er tillräckligt starka att5 kunna hålla på att ljuga, förvrida, förtala samt uppenbarligen svarar fast det är över eran dimension där ni inte förstår någonting.

Men nu orkar jag inte lägga mer tid på att dalta omkring med er. 
    Klarar man inte av att föra ett samtal utan att börja kasta ur sig saker på rena höfter så kan man heller inte förvänta sig att få svaren rätt i handen.

• Anonym (Lisbeth)
    Anonym (H .A) skrev 2025-02-28 22:53:49 följande:

Nej, men jag vände andra kinden till. Något du säkerligen har läst en hel del om men antagligen inte klarar av att göra själv ändå. Men för det betyder det inte att jag tänker ge er svaren då ni ar visat er tillräckligt starka att5 kunna hålla på att ljuga, förvrida, förtala samt uppenbarligen svarar fast det är över eran dimension där ni inte förstår någonting.

Men nu orkar jag inte lägga mer tid på att dalta omkring med er. 
    Klarar man inte av att föra ett samtal utan att börja kasta ur sig saker på rena höfter så kan man heller inte förvänta sig att få svaren rätt i handen.

Ha en fortsatt trevlig kväll!
  • Anonym (H .A)
    Anonym (S) skrev 2025-02-28 18:42:53 följande:
    Också obehagligt ju. Vad ska du "göra åt saken"?

Du verkar så oskyldig. Vill inte ge dig mardrömmar, så tänkte bara tala om för dig att jag skojade / drev med dig. Så andas och ta det lugnt tjejen. <3

Med detta sagt så lämnar jag tråden. 

• Meddelande borttaget
  • Anonym (H .A)
    Anonym (S) skrev 2025-02-28 18:42:53 följande:
    Också obehagligt ju. Vad ska du "göra åt saken"?
    Ville bara säga också: Jag älskar djur. Så då är det svårt att göra någon skada, både mot djur som människa. Ta hand om dig. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Eva)
    Anonym (H .A) skrev 2025-02-28 23:03:07 följande:
    Ditt nick passar dig ! Kolla när tråden startades. Bye!
    Kul skrivet av en HA-medlem!

Du har alltså försvarat din impulskontroll och uppenbara ofarlighet inför främlingar mycket väl genom dina inlägg! Jag har helt enkelt haft fel, både vad gäller vad brottet förtal (som jag alltså löst i domstol många gånger) och ditt impulsiva humör gäller!

Ursäkta att jag verkar så hetblodigt invandrad.
Svar på tråden Skillnaden mellan rädd och kränkning?