Inlägg från: Anonym (Eva) |Visa alla inlägg
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Eva)
    Anonym (H .A) skrev 2025-02-27 15:09:15 följande:

Snarare du som är den farliga av oss två då du inte verkar ha någon spärr för hur man beter sig. Om någon kränker dig utan orsak så självklart vill man få veta vad det handlade om. Det är inte att mucka utan snarare något man bör ha rätt till att få veta och ta reda på. 

Det var personen som var extraordinär, inte jag.

Ditt inlägg går faktiskt under FÖRTAL och dessutom så ljuger du. Det är olagligt och man skulle kunna anmäla dig för det. Du är inte skyddad bara för att du sitter bakom en skärm.

Absolut är det så. Anmäl gärna. Jag kan försöka hjälpa dig att förklara den här nya definitionen av förtal för dem.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Eva)
    Anonym (H .A) skrev 2025-02-27 22:50:38 följande:

Anonym (Eva) skrev 2025-02-27 18:21:24 följande:
    Absolut är det så. Anmäl gärna. Jag kan försöka hjälpa dig att förklara den här nya definitionen av förtal för dem.

Det första man får upp på en jätte enkel googling sökning om förtal är:

"Förtal är framförallt en juridisk term som avser en skada på någons anseende till följd av exempelvis ett uttalande..."

Med tanke på att du både försökte förminska det jag faktiskt skrev om samt ljög om att jag ville mucka med personen, fast jag skrev att man vill ju få veta vad problemet var? Och jag skrev dessutom att jag hade tillgång till bil men ändå valde att åka därifrån. Men att ja, känslan om att man skulle vilja åka och fråga henne även i efterhand fanns då hon behandlade mig kränkande på riktigt. 

Hade hon valt att gå som hon ville, okej för mig. Hade bara tänkt att hon var knäpp. Men med allt stirrande och stannande enbart för att stirra på en flera gånger om var ett exkluderat beteende om något.

Att vilja fråga en person vad som var fel, är inte det samma som att vilja mucka. Så du går under förtal om något. Men sedan kanske det ändå inte faller in tillräckligt mycket för att en anmälan skulle hända någonting med. 

Men det frångår inte att det ändå går under förtal.

Precis som en snattare till trots det låga värdet som den har snattat för ändå är en tjuv. 

Jag har hjälpt många kunder med just förtalsmål och vet precis hur det fungerar. Du behöver inte förklara.

Kila nu iväg och anmäl. Jag ska vara behjälplig.
  • Anonym (Eva)

Wikipedia:

"Förtal:
    Att recitera och sammanfatta vad någon har skrivit är förtal så det skriker om det sådetså pilutta dig!"

Kan kan bara ge mig.

• Anonym (Eva)
    Anonym (H .A) skrev 2025-02-28 23:03:07 följande:
    Ditt nick passar dig ! Kolla när tråden startades. Bye!
    Kul skrivet av en HA-medlem!

Du har alltså försvarat din impulskontroll och uppenbara ofarlighet inför främlingar mycket väl genom dina inlägg! Jag har helt enkelt haft fel, både vad gäller vad brottet förtal (som jag alltså löst i domstol många gånger) och ditt impulsiva humör gäller!

Ursäkta att jag verkar så hetblodigt invandrad.
Svar på tråden Skillnaden mellan rädd och kränkning?