Anonym (Mannen) skrev 2025-02-07 20:06:46 följande:
När du skriver sådär så börjar jag tänka annorlunda faktiskt. Ja det måste vara jobbigt. Jag har inte tagit upp detta med henne då det är ett känsligt ämne med abort.
Anonym (xxx) skrev 2025-02-07 10:12:04 följande:
Du har ju redan bestämt dig för länge sedan att du ska vara misslyckad.
Jag kan ju se hur mitt liv har varit fram tills nu? Min historia är fakta.Min känsla är att jag hellre är utan barn faktiskt. Jag vill inte att mina söner ska få samma problem i livet som jag haft. Det är inget värdigt liv.
Anonym (Kajsa) skrev 2025-02-07 11:19:24 följande:
Hur lång är du?
Det är nog mer än din längd som gjort att du har haft svårigheter. Att ens tänka att din flickvän ska utsättas för detta säger en del om din förmåga till empati. Har du fått någon form av terapi?
1.65. Nej jag har aldrig haft terapi gällande just detta med längd.
Ja det är bra att du tänker till om vad det innebär känslomässigt för din flickvän,
det skulle ju kunna innebära fler aborter på raken om det visar sig vara pojkar innan det blir en flicka, det kan man ju inte veta innan.
Hur många gånger skulle man orka vara gravid med allt vad det innebär och inte kunna känna glädje för att veta att man ska göra abort om det är en pojke.
Har faktiskt väldigt svårt att se att någon vill göra abort flera ggr på raken, vad skulle hon känna om hon tex för tredje gången åter skulle behöva göra abort?
Hur skulle hennes känslor vara för att du inte vill ha en son?
Hon kanske själv inte bryr sig om vilket kön det är utan vill ha barn.
Tror hon skulle vara känslomässigt dränerad och om hon skulle ha gjort flera aborter kanske inte alls sen då kunna känna glädje när det sen till slut blir en flicka, kanske tom känna skuld att hon tagit bort pojkar.
Jag kan givetvis inte veta detta men det skulle kunna vara så och jag tror inte du har satt dig in i din flickväns känslor utan tänker på hur du själv känner för din situation.
Jag tror det är svårt att få någon kvinna att gå med på att utsätta sig själv för möjliga flera aborter för att mannen inte vill att en son ska bli lik en själv.
Din flickvän har ju fallit för dig och tycker om dig som du är, hur skulle hon då gå med på att eran potentiella son/söner inte skulle duga för att han/ dom kanske skulle se ut som dig? Det blir märkligt speciellt eftersom dom inte ens behöver få din längd.
1.65 är inte långt men heller inte extremt kort.
Vi känner ett par män som har din längd, dom lever i förhållande och har barn.
Jag förstår att du mår dåligt men att be din flickvän göra abort/aborter är inte lösningen.