Anonym (Emma) skrev 2025-02-06 20:46:34 följande:
Anonym (Mannen) skrev 2025-02-06 20:30:47 följande:
Jag förstår hur du tänker. Men jag kan inte släppa denna tanke :/Tror du dessa hade haft lätt att få kvinnor om dom inte var rika och berömda? Det tror inte jag.
Men din längd är inte allt som avgör hur din avkomma blir.
Min syster är kortväxt på 150cm och hennes man är i min längd 165 cm. Deras dotter som är 12 år har redan gått om mamma och pappa. Deras 16 åriga son är redan 183cm.
Kolla inte bara på dig själv utan dina bröder, kusiner, farbröder etc.
Sist och slutligen, vad har det flr betydelse om han inte skulle bli så lång? Det finns många andra män i världen som inte är långa. Mobbing kan ske för vad som helst, och problemet ligger oftast hos mobbarna. Du kan lära din son självförtroende och att våga säga ifrån.
P.S jag förstår din rädsla var den kommer ifrån, men låt den inte hindra dig från att leva.
Ja man kan ju aldrig veta, men tänk om han blir som mig? De flesta tjejer är väldigt anti korta män, om du bara visste vad jag har fått höra igenom mitt liv.
Anonym (Lol) skrev 2025-02-06 20:58:33 följande:
Just därför behöver du gå i terapi innan du skaffar barn. För att bearbeta det.
Att det enda du fokuserar på är deras framgång med tjejer säger också något. Det är alltså världsstjärnor inom film och idrott och din enda tanke är "de fick tjejer".
Oavsett om jag går i terapi eller inte så vet vi att korta män har det tufft med kvinnor.
Såklart att många kändisar hade haft svårt med tjejer om dom inte varit just kändisar.
Aliona skrev 2025-02-06 21:01:09 följande:
Ni får fundera på vad ni har för alternativ. Att göra abort mot sin vilja är självklart helt uteslutet, för en abort kan vara ett mycket stort trauma för en kvinna, i synnerhet om hon egentligen inte vill. On ni verkligen inte vill riskera att en pojke får dina gener så är kanske spermadonation ett alternativ för er? Jag skulle tro att det går att göra på privata kliniker i er situation.
Ja jag förstår att abort kan vara väldigt jobbigt. Därför skulle jag gärna vilja göra någon form av könsval om det går. För ärligt talat är jag hellre utan barn än får en son.