• Anonym (Mannen)

Säga till flickvän att jag inte vill ha en son

Hej. Jag har en fundering som jag sitter och tänker på och har gjort länge. Jag vill ha barn med min flickvän men jag vill absolut inte ha en son. Jag känner att jag inte har de rätta generna för en pojke och vill inte ha en son som ser ut som mig under några omständigheter.

Hur ska jag ta upp detta med tjejer att jag vill att hon gör abort om det visar sig vara en pojke?

• Svar på tråden Säga till flickvän att jag inte vill ha en son
  • AndreaBD
    Anonym (Mannen) skrev 2025-02-06 17:45:16 följande:
    Efter en otrolig massa år. Ett helt ung liv i incelliv vill jag inte att en ev son ska uppleva.
    Det är inte klokt att tänka så. Du kan inte veta vad en eventuell son skulle ärva av dig. När det gäller utseende - jag har sett barn som såg riktigt bra ut trots att de hade två ganska fula föräldrar. Man kan aldrig veta hur barnet kommer att se ut, vilka gener han får av mamma och vilka av pappa.

Och om man tänker på bristande sociala egenskaper - det kan man ju motverka också.
  • Anonym (M)
    Anonym (xxx) skrev 2025-02-06 18:08:36 följande:

Nu handlade det om att lova att göra en abort. 

Och det är du som pratar om att lita på svar, dvs att det är ett löfte man avger. Men nu förstår du helt plötsligt att man inte kan lova att göra abort om det blir fel kö. Bra. 

Nej det handlade inte det jag skrev om. Varken lova eller nåt annat som du hittat på, det är du som inte begriper konsekvenserna av dina egna resonemang.
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (M) skrev 2025-02-06 17:45:52 följande:

Sen är det inte säkert att en son kommer bli kort bara för att du är det. Kolla på andra släktingar också.

Jag känner för övrigt ett par där båda är korta och faktiskt mor och farföräldrar är inte heller speciellt långa. Men dottern blev en jätte typ

Visst kan det hända. Men för mig blev det tvärtom som blev kortare än min pappa och typ jämnlång med mamma.
    AndreaBD skrev 2025-02-06 18:12:46 följande:
    Det är inte klokt att tänka så. Du kan inte veta vad en eventuell son skulle ärva av dig. När det gäller utseende - jag har sett barn som såg riktigt bra ut trots att de hade två ganska fula föräldrar. Man kan aldrig veta hur barnet kommer att se ut, vilka gener han får av mamma och vilka av pappa.
    Jag förstår ju att man kanske inte bör tänka så, men jag gör det. Tänk om min eventuellt son får uppleva ett liv och uppväxt som jag har fått göra? Blivit hånad av tjejer många gånger under livet för min längd av tjejer. Jag önskar ingen att få uppleva detta.
  • Anonym (Lol)

Eftersom någon roar sig med att anmäla mina svar svarar jag kliniskt. Om moderatorn tar bort även detta kräver jag en motivering.

Ts, det du frågar om är inte görbart. Att be en kvinna genomgå en abort för att du inte vill ha ett visst kön är inget du kan önska, begära eller kräva av en annan individ. Det är inte din kropp. Det du begär är en extrem belastning på en annan människa för att lugna din egen oro för framtiden.

Så svaret är att du inte kan be om det, det är inget man gör. Det är även faktiskt tal om liv eller iaf något som blir liv. Det är inte att be om att få bara gula rosor men inte röda, eller ljusa pasteller och inte klara färger på kläderna. 

• Anonym (H)

Du är en lika stor loser som alla kvinnor som bryter ihop av att få fel kön.

• Anonym (Lol)
    Anonym (Mannen) skrev 2025-02-06 18:23:12 följande:
    Visst kan det hända. Men för mig blev det tvärtom som blev kortare än min pappa och typ jämnlång med mamma.
    AndreaBD skrev 2025-02-06 18:12:46 följande:
    Jag förstår ju att man kanske inte bör tänka så, men jag gör det. Tänk om min eventuellt son får uppleva ett liv och uppväxt som jag har fått göra? Blivit hånad av tjejer många gånger under livet för min längd av tjejer. Jag önskar ingen att få uppleva detta.
    Det bästa du kan göra för ett eventuellt framtida barn är att gå i terapi och bearbeta din uppväxt så att du kan stötta dina barn.
  • Anonym (xxx)
    Anonym (M) skrev 2025-02-06 18:19:28 följande:
    Nej det handlade inte det jag skrev om. Varken lova eller nåt annat som du hittat på, det är du som inte begriper konsekvenserna av dina egna resonemang.
    Vi säger så. 
  • Anonym (Lol)
    Anonym (Mannen) skrev 2025-02-06 17:45:16 följande:
    Efter en otrolig massa år. Ett helt ung liv i incelliv vill jag inte att en ev son ska uppleva.
    Den största risken är ju att hans pappa skulle utgå ifrån att det var hans öde bara för att det hänt pappan. Då skulle sonen ta åt sig det och det skulle finnas risker. Inte för längden  i sig, men pappans beteende.

Om du tex ser på Daniel Radcliffe, Elijah Wood,  Al Pacino,  Robert Downey Jr, Lionel Messi så är de 1,70 eller kortare. Man får ändå kalla dem för framgångsrika.
  • Tow2Mater

Klart du kan önska. Det är ju bara att prata med henne. Gör du det tidigt nog kanske hon själv börjar tänka i samma bana och det går sedan lättare och snabbare om det väl händer.

• Anonym (Mannen)
    Anonym (Lol) skrev 2025-02-06 19:53:06 följande:

Ts, det du frågar om är inte görbart. Att be en kvinna genomgå en abort för att du inte vill ha ett visst kön är inget du kan önska, begära eller kräva av en annan individ. Det är inte din kropp. Det du begär är en extrem belastning på en annan människa för att lugna din egen oro för framtiden.

Jag förstår hur du tänker. Men jag kan inte släppa denna tanke :/
    Anonym (Lol) skrev 2025-02-06 20:04:41 följande:
    Om du tex ser på Daniel Radcliffe, Elijah Wood,  Al Pacino,  Robert Downey Jr, Lionel Messi så är de 1,70 eller kortare. Man får ändå kalla dem för framgångsrika.
    Tror du dessa hade haft lätt att få kvinnor om dom inte var rika och berömda? Det tror inte jag.

Svar på tråden Säga till flickvän att jag inte vill ha en son