Inlägg från: Anonym (xxx) |Visa alla inlägg
  • Anonym (xxx)

Säga till flickvän att jag inte vill ha en son

Anonym (Mannen) skrev 2025-02-06 12:55:03 följande:
    Säga till flickvän att jag inte vill ha en son

Hej. Jag har en fundering som jag sitter och tänker på och har gjort länge. Jag vill ha barn med min flickvän men jag vill absolut inte ha en son. Jag känner att jag inte har de rätta generna för en pojke och vill inte ha en son som ser ut som mig under några omständigheter.

Hur ska jag ta upp detta med tjejer att jag vill att hon gör abort om det visar sig vara en pojke?

Är du verkligen mogen för att bli förälder? Jag hade börjat i den ändan, så prata med någon utomstående, en psykolog kanske. Då kan du diskutera båda sakerna, dels att du inte vill ha en pojke, men även varför du tycker att din fästmö ska gå igenom en abort bara för att könet inte passar dig. Varför du ens snuddar vid tanken att kunna få bestämma över hennes kropp. Dessutom, det är inte säkert att man kan se det så tidigt, inte 100%. 
  • Anonym (xxx)
    Anonym (M) skrev 2025-02-06 15:02:27 följande:
    Jag pratar om att de pratar igenom det innan det finns något barn i kroppen.
    Spelar ingen roll. Hon kan och får ändra sig när hon väl är gravid. 
  • Anonym (xxx)
    Anonym (M) skrev 2025-02-06 16:06:19 följande:
    Visst, med det resonemanget då är det väl ingen idé man pratar om något alls. Alla kan alltid ändra sig.
    Så är det. Men man känner förhoppningsvis sin partner.

Men att vara gravid och lova abort om könet är fel är inte samma sak som att lova att vi ska åka till svärmor på lördag, eller äta tacos på fredag.

Jag tror nog du förstår att vissa beslut är större och viktigare och att man aldrig kan veta innan hur man känner, och därför inte kan avkrävas ett löfte man sedan inte kan hålla.

Du vill bara vara lite motvallskärring. 
  • Anonym (xxx)
    Anonym (M) skrev 2025-02-06 16:29:26 följande:
    Jag har aldrig sagt något om att TS ska avkräva löften, jag skrev att han kan prata med henne innan de försöker skaffa barn. Med ditt resonemang kan man inte planera barn med en kvinna alls för det är en stor sak och hon vet inte vad hon känner när hon är gravid.

Nu handlade det om att lova att göra en abort. 

Och det är du som pratar om att lita på svar, dvs att det är ett löfte man avger. Men nu förstår du helt plötsligt att man inte kan lova att göra abort om det blir fel kö. Bra. 

• Anonym (xxx)
    Anonym (M) skrev 2025-02-06 18:19:28 följande:
    Nej det handlade inte det jag skrev om. Varken lova eller nåt annat som du hittat på, det är du som inte begriper konsekvenserna av dina egna resonemang.
    Vi säger så. 
  • Anonym (xxx)

Och glöm inte fråga hur många aborter hon kan tänka sig göra. Många får ju samma kön flera gånger i rad. 

• Anonym (xxx)

Låt henne även fundera på hur hon ställer sig till om hon får missfall, är hon då också beredd att göra abort nästa gång hon blir gravid?

• Anonym (xxx)
    Anonym (Mannen) skrev 2025-02-06 20:30:47 följande:
    Jag förstår hur du tänker. Men jag kan inte släppa denna tanke :/
    Anonym (Lol) skrev 2025-02-06 20:04:41 följande:
    Om du tex ser på Daniel Radcliffe, Elijah Wood,  Al Pacino,  Robert Downey Jr, Lionel Messi så är de 1,70 eller kortare. Man får ändå kalla dem för framgångsrika.
    Tror du dessa hade haft lätt att få kvinnor om dom inte var rika och berömda? Det tror inte jag.

Föddes de rika och berömda då?

Det är ju tvärtom, de visar att trots att de föddes i vanliga familjer och är korta, så kan man lyckas. Du har ju redan bestämt dig för länge sedan att du ska vara misslyckad.
Svar på tråden Säga till flickvän att jag inte vill ha en son