vi har gjort slut. Men mer saker dök upp.
Jag träffar tjejen i augusti, vi går hem till mig efter att vi setts på krogen. Hon säger att det är slut med hennes ex. Efter det träffas vi ofta, vi säger att vi älskar varandra, vi ligger tillsammans och pratar om framtiden.
Någon gång senare får jag veta att hennes ex börjar ana att något är på gång och blir upprörd över att hon har sex med mig medan de fortfarande är tillsammans.
Mellan augusti och oktober säger tjejen att hon älskar mig, att vi borde flytta ihop eller att jag kan flytta in hos henne. Vi pratar om framtiden ? att leta hus, kanske gifta oss. Hon målar upp en bild av ett liv med mig.
Men under samma period säger hon till sitt ex att hon älskar honom, att han älskar henne, och att hon saknar honom. Hon berättar för honom att han betyder mer än jag. Samtidigt bedyrar hon sin kärlek till mig och fortsätter prata om vår gemensamma framtid.
På höstlovet åker tjejen och träffar sitt ex. Efter första dagen där hör hon av sig till mig och säger att jag är allt som han inte är. Jag säger att hon inte borde förstöra det fina de har, men i själva verket lever de familjeliv och har sex hela veckan.
När hon kommer hem frågar jag vad som hänt, och hon säger att det varit känslomässigt jobbigt men att inget fysiskt har hänt.
Samtidigt pratar hon med sitt ex och säger att hon alltid älskat honom, och han svarar att han alltid älskat henne. Hon säger att allt är enkelt mellan dem, men att de bara behöver lite tid för att fatta beslut om framtiden.
Hela hösten fortsätter tjejen att bedyra sin kärlek till mig. Hon säger att vi borde leta hus och pratar till och med om att gifta oss. Samtidigt får jag veta att hon och sitt ex brukar pussas och kramas ? något hans dotter nämner i förbifarten.
Inför nyår pratar tjejen med sitt ex och bedyrar sin längtan efter honom. Hon vill att de ska ses igen och att han ska boka hotell med badkar, där de ska ses tillsammans med deras dotter.
Vi firar nyår tillsammans. Vi badar badkar. Under kvällen börjar jag inse att jag är hennes hemlighet.
I januari säger tjejen att hon vill bli officiell med mig på Facebook, som om det skulle lösa allt. Men bara några dagar senare åker hon på spa med sitt ex. Något händer där som gör allt mer komplicerat.
Jag börjar ana att något inte stämmer. När jag konfronterar henne och ger henne chansen att berätta allt, slingrar hon sig, ger mig motsägelsefulla svar och blir defensiv. Jag inser att det jag trodde var kärlek var något helt annat.