• Anonym (babydoll)

Jag behöver råd om min relation

ag träffade min partner i augusti, och hon berättade att hon nyligen gjort slut med sitt ex. Några månader senare reste hon till honom med deras dotter och bodde där en vecka. Under resan hörde jag knappt av henne, och efteråt var det dottern som berättade att "mamma och pappa brukar pussas och kramas." 
    Jag la just då ingen vikt vid det. 

Senare reste hon igen för att hämta dottern och bodde då med exet på ett spahotell. När jag frågade om något hände blev hon defensiv och undvek att svara tydligt. När jag undrade vad dottern sagt så erkänner hon med att säga att dom inte haft sex men däremot pussar och kramar. 

När jag häromdagen tog upp frågan om vad hon anser vara otrohet, tyckte hon att jag skulle sluta prata om det. Hon kunde inte ge ett rakt svar om pussar, kramar eller hångel och sa att jag var arg och orättvis.

Det jag söker i en relation är respekt och tillit. Jag har inga problem med att hon träffar sitt ex för dotterns skull, men att de sover ihop eller är fysiska går över min gräns. Jag har nu bett om en paus för att reflektera. Jag älskar henne, men jag känner mig ofta osäker och undrar om detta är hållbart. Vad tycker ni?

• Svar på tråden Jag behöver råd om min relation
  • Anonym (babydoll)
    Anonym (Naivt) skrev 2025-01-20 18:45:18 följande:
    Om det är sant, så var det det enda rätta att göra.
    Vad är sant?
  • Anonym (babydoll)
    Anonym (Cuck?) skrev 2025-01-20 18:21:02 följande:
    Det gick undan minsann,
    Jag kände att det var lika bra. Varför dra ut på det. Jag fick mina saker. Hon fick sina.
  • Anonym (Virablåtira)
    Anonym (babydoll) skrev 2025-01-20 17:40:29 följande:

Det är intressant att hennes svar när jag säger att det har hänt pga vad hon gjort så är hennes svar. Varför är du så elak. 

Anonym (babydoll) skrev 2025-01-20 17:40:29 följande:

Det är intressant att hennes svar när jag säger att det har hänt pga vad hon gjort så är hennes svar. Varför är du så elak. 

Hon gaslightar dig, gå inte på den. Bra att du samlat ihop din självrespekt och avslutat! :) 
  • Anonym (Cuck?)
    Anonym (babydoll) skrev 2025-01-20 18:56:59 följande:
    Jag kände att det var lika bra. Varför dra ut på det. Jag fick mina saker. Hon fick sina.
    Så ni har delat upp era saker också. Du bestämde dig och en halvtimme senare är allt klart. Det måste nog vara rekord.
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Cuck?) skrev 2025-01-20 19:17:26 följande:
    Så ni har delat upp era saker också. Du bestämde dig och en halvtimme senare är allt klart. Det måste nog vara rekord.
    Det gick väldigt fort.
  • Anonym (Kim)

Här går det undan. Från att vara lite småmesig till att relationen är avslutad. Ok ni bor inte ihop så det borde ju fort att rafsa ihop grejorna. Kan du utveckla varför hon säger att du är elak? Blev det bara ett jahapp? 

Nu får du mer tid att ta hand om ditt barn. Du får nog fundera ordentligt på vilken typ av kvinna du vill inleda en relation med i framtiden. Ta det lugnt nu och bara va dig själv. Lycka till! 

• Anonym (Rätt beslut)

Har läst alla inlägg och det mesta är sagt. Förstår om det känns tufft, men det var 100 % rätt beslut att bryta.

Som typ nyförälskade (vilket ni mer eller mindre borde vara med tanke på den ganska korta tiden ni varit tillsammans) så har hon knappt ägnat dig en tanke när hon träffat sitt ex i flera dagar. Istället ägnar hon och exet sig åt att "pussas och kramas. sova i samma säng, och att senare ta in på SPA hotell med romatisk undertext". Helt sjukt! 

Hon svek dig hårt. Och henne inställning, att det är du som är dum och elak, bekräftar bara att du gjort rätt!! Men det kan vara tufft ändå...
    Lycka till!! 

• Anonym (babydoll)
    Anonym (Kim) skrev 2025-01-20 19:21:48 följande:

Här går det undan. Från att vara lite småmesig till att relationen är avslutad. Ok ni bor inte ihop så det borde ju fort att rafsa ihop grejorna. Kan du utveckla varför hon säger att du är elak? Blev det bara ett jahapp? 

Nu får du mer tid att ta hand om ditt barn. Du får nog fundera ordentligt på vilken typ av kvinna du vill inleda en relation med i framtiden. Ta det lugnt nu och bara va dig själv. Lycka till! 

Hon var hos sitt ex som sagt i höstas. Jag hade väl redan då redflags. Men när hon tog in på SPA-Hotell med honom och sin dotter så kände jag oj och postade på instagram hur ljuvligt det varit samtidigt som hon inte postar något kring oss. Visst vi var officiella på Facebook. 

Så jag frågade henne om något hace hänt mellan dom men då blev hon defensiv och tyckte jag skulle släppa det. Men efter att jag säger att hennes dotter sagt efter veckan i höstas att de pussats och kramats så erkände hon ändå att inget sex men pussar och kramar. 

Så i lördags frågade jag henne hur hon ser på otrohet. Men då blev hon återigen defensiv. Då blev jag irriterad men lugnade ner mig - och vi pratade mer och vad hon ser som otrohet och varför hon är otrogen - hon sa inte emot men egentligen sa hon inget förrän nästa dag då hon säger att hon förstår mig. 

Men samtidgt noll ansträngning. Så jag kände idag att nej - jag måste avsluta detta snabbt.  Och när hon var här så sa jag bara att du förstår väl att det här händer på grund av det du gjort. Och då säger hon - Varför är du så elak. 

Jag var inte arg utan lugn. Sen gick hon och hon är utraderad. 

kanske känns snabbt men med facit så borde jag reagerat redan i höstas. 

• Anonym (babydoll)
    Anonym (Rätt beslut) skrev 2025-01-20 21:12:50 följande:

Har läst alla inlägg och det mesta är sagt. Förstår om det känns tufft, men det var 100 % rätt beslut att bryta.

Som typ nyförälskade (vilket ni mer eller mindre borde vara med tanke på den ganska korta tiden ni varit tillsammans) så har hon knappt ägnat dig en tanke när hon träffat sitt ex i flera dagar. Istället ägnar hon och exet sig åt att "pussas och kramas. sova i samma säng, och att senare ta in på SPA hotell med romatisk undertext". Helt sjukt! 

Hon svek dig hårt. Och henne inställning, att det är du som är dum och elak, bekräftar bara att du gjort rätt!! Men det kan vara tufft ändå...
    Lycka till!! 

Ja det är tufft men kanske mest för att jag känner mig som en idiot som inte gjorde nått tidigare. 
  • Anonym (T)

Hon behandlar dig som en dörrmatta och försöker inte ens anstränga sig för att dölja det som hänt med exet. Hon verkar uppenbarligen ha känslor för sitt ex fortfarande. Nej dumpa tjejen säger jag. 

• Anonym (babydoll)
    Anonym (T) skrev 2025-01-20 21:28:40 följande:

Hon behandlar dig som en dörrmatta och försöker inte ens anstränga sig för att dölja det som hänt med exet. Hon verkar uppenbarligen ha känslor för sitt ex fortfarande. Nej dumpa tjejen säger jag. 

Som sagt  Hon är dumpad. 
  • Anonym (babydoll)
    Anonym (T) skrev 2025-01-20 21:28:40 följande:

Tycker snarare att hon försökt dölja något. Hade något hänt i oktober och hon berättat direkt efter så hade situationen för mig möjligtvis varit annorlunda. 

Då hade hon insett och gett mig chansen att göra ett val. 

Som det är nu så försökte hon ducka för detta. 

• Core
    Anonym (babydoll) skrev 2025-01-20 21:14:56 följande:

Hon var hos sitt ex som sagt i höstas. Jag hade väl redan då redflags. Men när hon tog in på SPA-Hotell med honom och sin dotter så kände jag oj och postade på instagram hur ljuvligt det varit samtidigt som hon inte postar något kring oss. Visst vi var officiella på Facebook. 

Så jag frågade henne om något hace hänt mellan dom men då blev hon defensiv och tyckte jag skulle släppa det. Men efter att jag säger att hennes dotter sagt efter veckan i höstas att de pussats och kramats så erkände hon ändå att inget sex men pussar och kramar. 

Så i lördags frågade jag henne hur hon ser på otrohet. Men då blev hon återigen defensiv. Då blev jag irriterad men lugnade ner mig - och vi pratade mer och vad hon ser som otrohet och varför hon är otrogen - hon sa inte emot men egentligen sa hon inget förrän nästa dag då hon säger att hon förstår mig. 

Men samtidgt noll ansträngning. Så jag kände idag att nej - jag måste avsluta detta snabbt.  Och när hon var här så sa jag bara att du förstår väl att det här händer på grund av det du gjort. Och då säger hon - Varför är du så elak. 

Jag var inte arg utan lugn. Sen gick hon och hon är utraderad. 

kanske känns snabbt men med facit så borde jag reagerat redan i höstas. 

Vilken otroligt respektlös människa. Ingen man vill ha i sitt liv, snyggt skött från din sida.
  • Anonym (babydoll)
    Core skrev 2025-01-21 12:17:48 följande:
    Vilken otroligt respektlös människa. Ingen man vill ha i sitt liv, snyggt skött från din sida.
    Jag instämmer. Trots allt så känns det hårt. Men glad att inte mer tid gått. Inser att jag är för snäll - vilket hon såklart har utnyttjat. Detta gör mig mest ledsen.
  • Anonym (babydoll)
    Core skrev 2025-01-21 12:17:48 följande:
    Jag instämmer. Trots allt så känns det hårt. Men glad att inte mer tid gått. Inser att jag är för snäll - vilket hon såklart har utnyttjat. Detta gör mig mest ledsen.
  • Anonym (babydoll)

vi har gjort slut. Men mer saker dök upp. 

Jag träffar tjejen i augusti, vi går hem till mig efter att vi setts på krogen. Hon säger att det är slut med hennes ex. Efter det träffas vi ofta, vi säger att vi älskar varandra, vi ligger tillsammans och pratar om framtiden.

Någon gång senare får jag veta att hennes ex börjar ana att något är på gång och blir upprörd över att hon har sex med mig medan de fortfarande är tillsammans.

Mellan augusti och oktober säger tjejen att hon älskar mig, att vi borde flytta ihop eller att jag kan flytta in hos henne. Vi pratar om framtiden ? att leta hus, kanske gifta oss. Hon målar upp en bild av ett liv med mig.

Men under samma period säger hon till sitt ex att hon älskar honom, att han älskar henne, och att hon saknar honom. Hon berättar för honom att han betyder mer än jag. Samtidigt bedyrar hon sin kärlek till mig och fortsätter prata om vår gemensamma framtid.

På höstlovet åker tjejen och träffar sitt ex. Efter första dagen där hör hon av sig till mig och säger att jag är allt som han inte är. Jag säger att hon inte borde förstöra det fina de har, men i själva verket lever de familjeliv och har sex hela veckan.

När hon kommer hem frågar jag vad som hänt, och hon säger att det varit känslomässigt jobbigt men att inget fysiskt har hänt.

Samtidigt pratar hon med sitt ex och säger att hon alltid älskat honom, och han svarar att han alltid älskat henne. Hon säger att allt är enkelt mellan dem, men att de bara behöver lite tid för att fatta beslut om framtiden.

Hela hösten fortsätter tjejen att bedyra sin kärlek till mig. Hon säger att vi borde leta hus och pratar till och med om att gifta oss. Samtidigt får jag veta att hon och sitt ex brukar pussas och kramas ? något hans dotter nämner i förbifarten.

Inför nyår pratar tjejen med sitt ex och bedyrar sin längtan efter honom. Hon vill att de ska ses igen och att han ska boka hotell med badkar, där de ska ses tillsammans med deras dotter.

Vi firar nyår tillsammans. Vi badar badkar. Under kvällen börjar jag inse att jag är hennes hemlighet.

I januari säger tjejen att hon vill bli officiell med mig på Facebook, som om det skulle lösa allt. Men bara några dagar senare åker hon på spa med sitt ex. Något händer där som gör allt mer komplicerat.

Jag börjar ana att något inte stämmer. När jag konfronterar henne och ger henne chansen att berätta allt, slingrar hon sig, ger mig motsägelsefulla svar och blir defensiv. Jag inser att det jag trodde var kärlek var något helt annat.

• Anonym (Kim)

Nu plötsligt blir du inte trovärdig på en fläck. Allt föll till marken. Det låter som en riktigt dålig story från mitt livs novell. Känner mig jävligt lurad för jag faktiskt tyckt synd om dig. 

• Anonym (Jo)
    Anonym (Kim) skrev 2025-01-31 21:09:21 följande:

Nu plötsligt blir du inte trovärdig på en fläck. Allt föll till marken. Det låter som en riktigt dålig story från mitt livs novell. Känner mig jävligt lurad för jag faktiskt tyckt synd om dig. 

Håller med
  • Anonym (babydoll)
    Anonym (Kim) skrev 2025-01-31 21:09:21 följande:

Okej. Jag önskar att det vore så men det är det inte. Detta är sant in i minsta detalj. Men det är upp till dig att inte tro på det. 
Svar på tråden Jag behöver råd om min relation