Jag behöver råd om min relation
ag träffade min partner i augusti, och hon berättade att hon nyligen gjort slut med sitt ex. Några månader senare reste hon till honom med deras dotter och bodde där en vecka. Under resan hörde jag knappt av henne, och efteråt var det dottern som berättade att "mamma och pappa brukar pussas och kramas."
Jag la just då ingen vikt vid det.
Senare reste hon igen för att hämta dottern och bodde då med exet på ett spahotell. När jag frågade om något hände blev hon defensiv och undvek att svara tydligt. När jag undrade vad dottern sagt så erkänner hon med att säga att dom inte haft sex men däremot pussar och kramar.
När jag häromdagen tog upp frågan om vad hon anser vara otrohet, tyckte hon att jag skulle sluta prata om det. Hon kunde inte ge ett rakt svar om pussar, kramar eller hångel och sa att jag var arg och orättvis.
Det jag söker i en relation är respekt och tillit. Jag har inga problem med att hon träffar sitt ex för dotterns skull, men att de sover ihop eller är fysiska går över min gräns. Jag har nu bett om en paus för att reflektera. Jag älskar henne, men jag känner mig ofta osäker och undrar om detta är hållbart. Vad tycker ni?