• Anonym (Ledsen)

Vi har fått till oss att vi ska få köpa huset, nu börjar en "ägare " att tveka. Är så ledsen

I min sambos släkt finns det ett hus som ska säljas. Huset är värderat och vi har sagt i ca 1 år att vi vill köpa det. Det är 3 syskon som äger huset (sambons mamma och hennes syskon) de har haft möten fram och tillbaka om huset och andra fastigheter, näst senaste mötet fick vi till oss att vi skulle få köpa huset när vi hade kontantinsats. Sagt och gjort, vi började spara, planera, fick lånelöfte från olika banker. Nu på senaste mötet började ena syskonen å krångla och mena att de kanske vore bättre att lägga ut huset så det blir mer pengar för dom, samt att säga att kanske nån av hans barn är intresserade..ena barnet har precis köpt hus, de andra barnet (min sambos kusin) är inte intresserad. Jag känner mig så ledsen och besviken,  vet inte vad vi ska göra. För hans mamma och moster får vi köpa det. Men morbror börjar krångla nu, han har inte sagt nånting tidigare men nu helt plötsligt...

• Svar på tråden Vi har fått till oss att vi ska få köpa huset, nu börjar en "ägare " att tveka. Är så ledsen
  • Anonym (H)
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-01-19 10:38:01 följande:
    Beror på, 2 av 3 syskon är emot att det läggs ut
    Varför är de emot det?
  • Anonym (M2)
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-01-18 18:27:59 följande:
    Varför ska vi köpa ut kusinerna ?
    Eftersom du skriver att du  sambo och hans kusiner ska ta över efter sina föräldrar. Dvs han kommer att äga huset med sina kusiner vilket innebär att ni, då efter so.maren måste köpa ut kusinerna om ni ska och får köpa.
  • Anonym (M2)
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-01-18 19:17:39 följande:
    Ja? Och hur schysst är det 
    Det har inte något att göra med att man ska vara schysst mot någon annan. Det är en rättighet man har, som människa att få ändra sig. 
  • Anonym (M2)
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-01-18 19:18:29 följande:
    Därför jag trodde det var klart. Men ja, han är dum i huvudet 
    Hur kan  man vara så naiv att man tror en affär är klar utan påskrivna papper?!
  • Anonym (H)
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-01-19 09:37:39 följande:
    Är inte det som är grejen..vi har fått till oss att vi ska få köpa huset, vi har planerat. Fått lånelöfte. Räknat, jag har gått upp i tid på jobbet med mera. Därför jag blir besviken. 
    Hur har ni fått till er det? Har de lovat er det? 
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (H) skrev 2025-01-21 03:56:59 följande:
    Hur har ni fått till er det? Har de lovat er det? 
    "När ni har kontantinsats får ni köpa huset"
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (M2) skrev 2025-01-20 23:18:00 följande:
    Eftersom du skriver att du  sambo och hans kusiner ska ta över efter sina föräldrar. Dvs han kommer att äga huset med sina kusiner vilket innebär att ni, då efter so.maren måste köpa ut kusinerna om ni ska och får köpa.
    Nej det betyder de inte alls 
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (M2) skrev 2025-01-20 23:19:56 följande:
    Det har inte något att göra med att man ska vara schysst mot någon annan. Det är en rättighet man har, som människa att få ändra sig. 
    Han ändrar sig enbart pgr av sin frus påtryckningar,  han är en riktig toffel. 
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (H) skrev 2025-01-19 11:28:54 följande:
    Varför är de emot det?
    För att de vill att de ska vara kvar i släkten 
  • Anonym (M)
    Anonym (M2) skrev 2025-01-20 23:18:00 följande:
    Fel, huset ägs av TS sambos mamma och hennes syskon. De ska eventuellt sälja huset, och om TS och hennes sambo köper huset är det deras hus. Har inget med några kusiner att göra.

Skulle däremot alla tre syskonen dö idag så ärver kusinerna huset, och då handlar det om att lösa ut de andra. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-01-23 10:19:33 följande:
    För att de vill att de ska vara kvar i släkten 
    Är din sambo inte släkt då? Konstigt resonemang. 
  • Anonym (Abc)
    Anonym (M) skrev 2025-01-23 10:23:20 följande:
    Är din sambo inte släkt då? Konstigt resonemang. 

Och just därför är de emot att huset läggs ut på marknaden, de vill sälja till TSs sambo. 

TS , trist att gubben ändrat sig men spelar ju ingen roll varför han ändrat sig, och vid fastighetsköp betyder löften ingenting juridiskt sett. 

• Anonym (M)
    Anonym (Abc) skrev 2025-01-23 10:31:07 följande:

Och just därför är de emot att huset läggs ut på marknaden, de vill sälja till TSs sambo. 

TS , trist att gubben ändrat sig men spelar ju ingen roll varför han ändrat sig, och vid fastighetsköp betyder löften ingenting juridiskt sett. 

Du har missuppfattat, en vill inte sälja huset till TS sambo, och den personen vill lägga ut det på marknaden.

Nu på senaste mötet började ena syskonen å krångla och mena att de kanske vore bättre att lägga ut huset så det blir mer pengar för dom, samt att säga att kanske nån av hans barn är intresserade..
Svar på tråden Vi har fått till oss att vi ska få köpa huset, nu börjar en "ägare " att tveka. Är så ledsen