Längtan efter nummer 3, mannen vill ej
Som rubriken redan skvallrar om så handlar det här om den där tunga längtan efter ett tredje barn där min man inte är med på noterna.
Vi har idag två döttrar på 10 och 5 år. Det har varit en turbulent resa då vår första haft en hel det svårigheter och utmaningar och sjukhusvistelser men där det de senaste åren rullat på bra.
Lillasyster börjar 6års i höst och är en liten trotsig diva helt i sitt slag, men skänker sååå mycket glädje.
De senaste tre åren har jag velat börja försöka för en nummer 3. Jag har en oerhört stark längtan för detta. Jag själv är ensambarn, och vill ge mina barn den kärlek och gemenskap som syskon kan ge. Och trygghet, när de blir vuxna. Och jag har alltid velat ha den där stora familjen som strålar samman på högtider...
Min man å andra sidan har två syskon, där de egentligen inte står varandra så nära och han har ingen toppenrelation varken med sin pappa eller sina bröder. Han känner sig nöjd med två barn, och även fast han försöker förstå min längtan och önskan så vill han ju inte ge med sig bara för att jag vill. Och det respekterar jag...
Men min längtan kvarstår. Och när jag försöker acceptera och se en framtid utan vårt tredje barn så känner jag en fruktansvärd sorg...
Vet inte vad jag vill med detta inlägg egentligen... bara ordbajsa o gnälla lite till någon som kanske förstår eller är i samma sits... nåja....