Längtan efter nummer 3, mannen vill ej
Det du vill ge era barn med ett till syskon är ingen som helst garanti och de kan lika gärna vara helt nöjda som det är. Detta är dock en icke-fråga eftersom din man inte vill. Ta itu med dina egna trauman istället för att försöka tvinga fram något slags scenario där du lever ut via dina barn. Påminner lite om alla föräldrar som önskar att de vore bra på en viss sport och sedan tvingar ungarna att leva upp till dessa brustna drömmar...
Ja alltså det finns ju inga garantier för att syskon kommer vara nära varandra. Jag har själv tre syskon , min syster träffar jag ofta och pratar med nästan varje dag. Min storebror bor i ett annat land men vi ses när han är här på besök. Min lillebror är jag inte ovän med men vi har inte setts på över 5 år fast han bor i samma stad. Han träffar ingen i familjen och har inte ens träffat mitt yngsta barn.
Ser ofta i såna här trådar att mamman vill ha barn nummer tre för barnens skull men de är ju redan två så de är inte ensamma och som sagt finns inga garanterier. Jag väntar själv fjärde barnet nu så dömer ingen som vill ha många barn men jag tycker inte man ska tvinga fram det mot den ena förälderns vilja med ursäkten att det är ?för barnens skull?.