• Anonym (Hingst)

Hur finns sexuella kontakter utanför relation?

Jag är en 35-årig man som sedan många år lever i en relation med ett sexliv som på det stora hela har varit mycket tillfredställande. Dessvärre har min partner de senaste åren blivit allt mindre intresserad av sex. Jag har under denna tid utvecklat ett allt starkare begär efter att ligga med andra kvinnor, för att stilla min sexuella aptit. Jag har tills nu lagt locket på men börjar allt mer känna ett behov av att vara åtrådd, njuta av andra kvinnors kroppar och dela med mig av min egen kropp och mina sexuella förmågor.

Jag vill inte vara otrogen utan vill föreslå att öppna upp vår relation för sexuella möten med andra. Då jag har noll erfarenhet av kontaktsidor på nätet så undrar jag vilka som är lämpliga att använda sig av.

Bodycontact verkar för kinky och trashigt för mig, samt att det tycks gå typ hundra män på varje kvinna. Är mer intresserad av ett vackert ansikte än ett blurrat ansikte med en kuk i munnen, om ni förstår.

Vill gå på dejt men med huvudsakliga syftet att ha sex (om allt klaffar så klart). Är Tinder bra för detta ändamål? Söker alltså absolut ingen relation med någon utan en förutsättning - också för mig - är att varje ligg endast sker en gång.

• Svar på tråden Hur finns sexuella kontakter utanför relation?
  • Anonym (Ramses)
    Anonym (Jag) skrev 2024-12-31 00:34:21 följande:

Jag är inte emot hela grejen med ett öppet förhållande, jag skulle inte vilja ha det själv men har några vänner och bekanta som har det. To each their own. Det jag reagerar mest på är väl att TS tänker att det ska vara nya tjejer varje gång. Han vill alltså ha sex oftare så gissar att han tänker sig minst en gång i månaden, antagligen oftare. 2-3 gånger i månaden? En gång i veckan?  Och aldrig samma tjej fler än en gång. Det känns ganska orealistiskt att en massa tjejer skulle vara med på det upplägget.. Isåfall känns det som att han nästan får vara beredd på att betala för det. 

Att hitta en eller flera älskarinnor / kk som kanske är i samma situation (förhållande med för lite sex) känns väl mer realistiskt isåfall. 

Jaha? Och vad har det med mitt inlägg att göra? Varför citerar du mig?
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Ramses) skrev 2024-12-31 01:24:59 följande:
    Jaha? Och vad har det med mitt inlägg att göra? Varför citerar du mig?
    Sorry, det var inte meningen att citera dig , skulle bara svara vanligt 
  • Anonym (Hingst)
    Anonym (Jag) skrev 2024-12-31 00:34:21 följande:

Jag är inte emot hela grejen med ett öppet förhållande, jag skulle inte vilja ha det själv men har några vänner och bekanta som har det. To each their own. Det jag reagerar mest på är väl att TS tänker att det ska vara nya tjejer varje gång. Han vill alltså ha sex oftare så gissar att han tänker sig minst en gång i månaden, antagligen oftare. 2-3 gånger i månaden? En gång i veckan?  Och aldrig samma tjej fler än en gång. Det känns ganska orealistiskt att en massa tjejer skulle vara med på det upplägget.. Isåfall känns det som att han nästan får vara beredd på att betala för det. 

Att hitta en eller flera älskarinnor / kk som kanske är i samma situation (förhållande med för lite sex) känns väl mer realistiskt isåfall. 

Låt mig precisera mig lite då, så kan vi lämna den här löpande band-fixeringen och eskortliknelsen.

Jag är inte intresserad av att träffa mängder av kvinnor, inte heller att ha återkommande träffar med någon. Det vet jag på förhand skulle vara en förutsättning för både mig och min partner. Att ha sex med nån någon gång ibland skulle räcka bra. Som jag redan skrivit så har jag ett aktivt och välfungerande sexliv med min partner, men det finns en obalans i hur ofta vi båda vill ha sex. Är inte ute efter total ?hedonistisk? utlevelse varje gång kuken står och min partner inte vill. Mer av den injektion för den egna sexualiteten det kan innebära att ligga med nån annan.
  • Anonym (Ultima)
    Anonym (Lycka till!) skrev 2024-12-30 16:13:29 följande:

Nej det gäller inte de flesta kvinnor, inte med det upplägg som TS önskar. Dvs ingen återkommande älskarinna utan ny kvinna varje gång. Ingen kvinna får någon energi av att vara en i mängden, ett hål på ett löpande band av kvinnor för TS att tömma sig i. Helt opersonligt och utan någon som helst känsla.

Han får köpa sex om han ska få det han önskar.

Antar att du är en man med begränsad kunskap om vad kvinnor vill ha och behöver för att gå till sängs med en man.

Jag håller helt med dig om att de flesta kvinnor nog inte vill ha enbart tillfälliga kontakter. Min poäng var mer att även kvinnor kan vakna upp och hitta nytt intresse för sex med en man som är ny för dem och verkligen vill prestera.
  • Anonym (Hh)
    Anonym (Ultima) skrev 2024-12-31 13:34:47 följande:
    Jag håller helt med dig om att de flesta kvinnor nog inte vill ha enbart tillfälliga kontakter. Min poäng var mer att även kvinnor kan vakna upp och hitta nytt intresse för sex med en man som är ny för dem och verkligen vill prestera.
    Ja absolut. Jag hittade ett nytt intresse för sex bär jag separerade, innan hade jag ett obefintliga sexliv trots att jag alltid varit nyfiken och intresserad av sex. 
    Och jag har haft jättemånga tillfälliga förbindelser för det var vad jag behövde då, men inte nu längre. Så visst finns vi kvinnor också. 
    Men TS kan inte annat än att försöka om det är det han vill och hans förhållande klarar det. Att fundera och längta kommer inte göra saken bättre eller mindre lockande. 
  • Anonym (Hingst)
    Anonym (Hh) skrev 2024-12-31 13:57:16 följande:
    Men TS kan inte annat än att försöka om det är det han vill och hans förhållande klarar det. Att fundera och längta kommer inte göra saken bättre eller mindre lockande. 
    Så är det naturligtvis.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Hh) skrev 2024-12-31 13:57:16 följande:
    Ja absolut. Jag hittade ett nytt intresse för sex bär jag separerade, innan hade jag ett obefintliga sexliv trots att jag alltid varit nyfiken och intresserad av sex. 
    Och jag har haft jättemånga tillfälliga förbindelser för det var vad jag behövde då, men inte nu längre. Så visst finns vi kvinnor också. 

Absolut kan han försöka. Men jag tänker att det är skillnad när man har sex och så blir det bara så att det inte blir nån mer gång, bristande intresse från en eller båda, man träffar nån annan, man bor långt ifrån varandra eller någon annan anledning. TS tänker väl då förhoppningsvis att han ska säga till kvinnorna innan att det bara blir en gång. Tänker du att många kvinnor skulle vara med på det? Utan någon kompensation överhuvudtaget, inga pengar, inga presenter , resor osv. Är det så att sexet kommer vara så otroligt fantastiskt så det är värt det att få uppleva det en enda gång? Försöker se framför mig när jag var singel och en gift 35-årig skulle komma med det erbjudandet till mig, jag skulle nog skratta ihjäl mig. 

Men ja alla är ju olika ..

• Anonym (Hh)
    Anonym (Jag) skrev 2025-01-01 13:45:33 följande:

Absolut kan han försöka. Men jag tänker att det är skillnad när man har sex och så blir det bara så att det inte blir nån mer gång, bristande intresse från en eller båda, man träffar nån annan, man bor långt ifrån varandra eller någon annan anledning. TS tänker väl då förhoppningsvis att han ska säga till kvinnorna innan att det bara blir en gång. Tänker du att många kvinnor skulle vara med på det? Utan någon kompensation överhuvudtaget, inga pengar, inga presenter , resor osv. Är det så att sexet kommer vara så otroligt fantastiskt så det är värt det att få uppleva det en enda gång? Försöker se framför mig när jag var singel och en gift 35-årig skulle komma med det erbjudandet till mig, jag skulle nog skratta ihjäl mig. 

Nja, men jag kan bara tala utifrån mig själv och jag hade en period när jag bara var ute efter tillfälligt sex. Det gjorde mig sak samma om det bara blev en gång. Var det bra och jag gillade honom hade jag så klart gärna setts fler gånger lika så fick jag ganska mycket meddelanden under lång tid från män jag träffat men jag inte ville se igen, av den anledningen att jag inte var intresserad av mer, jag hade bara velat ligga när vi sågs. Vilket jag förstås inte varit oärlig med, men sex och relation är helt olika saker för mig.
    Situationen är en  helt annan nu, och jag är inte längre intresserad av ons eller en hook up och jag är heller inte intresserad av ett öppet förhållande. 
    Men det kan ju finnas olika upplägg, jag har till exempel en gift vän som jag har sex med. Vi träffas ofta och smsar flera ggr/vecka. Hans fru vet om mig och han har erbjudit mig att träffa henne, fast det vill inte jag. Och jag visste direkt om detta så jag har aldrig behövt oroa mig för att blanda in känslor. Vi har helt enkelt samma intressen när det gäller sex och det är därför vi hänger bra ihop, så vi har även setts utan att ha sex. Så jag ser oss helt enkelt som vänner med fördelar. 
  • Anonym (Hingst)
    Anonym (Jag) skrev 2025-01-01 13:45:33 följande:

Haha, nja. Snarare är nog Hh:s strategi nedan mer i linje med hur jag skulle agera. Att på förhand förklara för någon att ?bara så du vet, det här blir verkligen första och sista gången? måste nog räknas som ett av de sämre smörjmedlen. Kompensation i form av resor och presenter hör verkligen inte hit, förstår inte enträgenheten att stämpla mig som någon slags torsk. Tillfälligt sex, inte svårare än så. Har själv haft det massor, dock ej när jag varit i fasta relationer.
  • Anonym (M)
    Anonym (Hingst) skrev 2025-01-03 09:07:24 följande:
    Haha, nja. Snarare är nog Hh:s strategi nedan mer i linje med hur jag skulle agera. Att på förhand förklara för någon att ?bara så du vet, det här blir verkligen första och sista gången? måste nog räknas som ett av de sämre smörjmedlen. Kompensation i form av resor och presenter hör verkligen inte hit, förstår inte enträgenheten att stämpla mig som någon slags torsk. Tillfälligt sex, inte svårare än så. Har själv haft det massor, dock ej när jag varit i fasta relationer.
    Så du ska mörka att det bara gäller sex en gång?
  • Anonym (Hingst)
    Anonym (M) skrev 2025-01-03 09:15:42 följande:
    Så du ska mörka att det bara gäller sex en gång?
    Inte direkt. Har man förklarat att man har en relation så räcker det väl tycker jag.
  • Anonym (M)
    Anonym (Hingst) skrev 2025-01-03 09:38:52 följande:
    Inte direkt. Har man förklarat att man har en relation så räcker det väl tycker jag.

Ok, så det är en väl utbredd kunskap att män i relation bara ligger med en kvinna en gång och inte mer?

Om du nu tror att de redan vet, då är det ju inte farligt att säga det. 

Nja, om du nu ska vara ärlig mot din fru, varför inte vara ärlig mot de du ligga med vid sidan om? 

• Anonym (Tihi)

Har följt tråden men inte kommenterat förrän nu. 

Hej TS Glad hur går det för dig? Har du pratat med frun ännu?

• Anonym (Hingst)
    Anonym (M) skrev 2025-01-03 09:46:22 följande:

Ok, så det är en väl utbredd kunskap att män i relation bara ligger med en kvinna en gång och inte mer?

Nja, om du nu ska vara ärlig mot din fru, varför inte vara ärlig mot de du ligga med vid sidan om? 

Ännu en märkligt formulerad fråga som har mycket lite med ursprungsfrågan att göra. Om man vänder på det - skulle jag ha någon form av skyldighet att ligga med en kvinna flera gånger än en? Även när jag klargjort att jag lever i en relation? Märklig syn i så fall, både på sex och på kvinnor (som offer utan egen agens och aptit på att stilla sitt sexuella begär). Tillfälliga sexuella förbindelser - även sådana där den ena eller båda parterna har någon form av relation - är knappast ett nytt fenomen.

Detta sidoresonemang är för mig rätt ointressant. Framför allt eftersom varje utsaga är så hypotetisk. I verkliga livet tenderar varje form av utbyte (även av sexuell natur) att vara betydligt mer komplext. Huvudpoängen är att jag lever i en fast relation och är intresserad av tillfälliga förbindelser för att stilla mitt begär. Accepterar inte min partner detta så kommer jag inte insistera. Kanske faller jag för frestelsen och är otrogen, vem vet. Naturligtvis står det min partner fritt att träffa andra, det gör det även nu (även om det inte är uttalat, att kräva av någon att vara ?trogen? har aldrig legat för mig, men det är klart att det kan få anade och oanade konsekvenser).
  • Anonym (Hingst)
    Anonym (Tihi) skrev 2025-01-03 09:49:00 följande:

Har följt tråden men inte kommenterat förrän nu. 

Hej TS Glad hur går det för dig? Har du pratat med frun ännu?

Ledsen att göra dig besviken men jag kommer inte att återge det i denna tråd.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (M) skrev 2025-01-03 09:46:22 följande:

Jag har träffat några män som var i en relation när jag var ung och dum (verkligen inget jag skulle göra nu om jag blev singel igen) och det var oftast verkligen inte bara en gång, det är nog vanligare att de letar efter något återkommande att ha vid sidan om. 

Så ja det är väl bäst att han säger till tjejerna att det bara är en gång om det är så. Sen varför frun skulle vara mer ok med nya tjejer varje gång vet jag inte. 

• Anonym (BS)
    Anonym (Hingst) skrev 2025-01-03 09:38:52 följande:
    Totalt bullshit! Nej ts, det räcker inte på långa vägar! Du måste vara öppen med dina planer redan från början om du inte ska såra andra!
  • Anonym (M)
    Anonym (Hingst) skrev 2025-01-03 14:15:56 följande:
    Ledsen att göra dig besviken men jag kommer inte att återge det i denna tråd.
    Naturligtvis inte.
  • Anonym (Hh)
    Anonym (Jag) skrev 2025-01-03 15:15:36 följande:

Jag har träffat några män som var i en relation när jag var ung och dum (verkligen inget jag skulle göra nu om jag blev singel igen) och det var oftast verkligen inte bara en gång, det är nog vanligare att de letar efter något återkommande att ha vid sidan om. 

Så ja det är väl bäst att han säger till tjejerna att det bara är en gång om det är så. Sen varför frun skulle vara mer ok med nya tjejer varje gång vet jag inte. 

Det som är viktigt är att förklara att det inte är fråga om några känslor inblandade annat än lust. Jag har haft många gifta älskare och det har fungerat jättebra förutom med en av dem som blev kär i mig och började yra om att lämna frun för mig och ja, så småningom blev ju jag även kär eftersom jag trodde på honom och vi spenderade enormt mycket tid tillsammans. Sen blev det ju så klart inte så, han vågade inte ta steget och hela den här soppan har sårat oss båda enormt. Mig till den så grad att jag är tveksam om jag kommer våga öppna upp för någon annan igen. 
    Så var ärlig TS! Börja inte blanda in känslor och var så tydlig du bara kan med att du är i ett öppet förhållande och att något annat inte är aktuellt. 
Svar på tråden Hur finns sexuella kontakter utanför relation?