Anonym (Hingst) skrev 2024-12-30 10:37:51 följande:
Tack Eva för ett bra och seriöst svar! Vi har varit ett par så länge att jag aldrig tagit del av den digitala infrastruktur som numera helt tycks dominera all form av dejting. Men intrycket jag fått av vänner är att det, precis som du beskriver, har spårat ur. Att hon skulle få 100 gånger fler svar än mig är inget problem (åtminstone i dagsläget, när jag sitter där och uppdaterar webbläsaren frenetiskt - lika frustrerad som innan - medan hon knullar runt som en dåre. Ja, då får jag väl starta en ny tråd här, haha).
Jag har egentligen ingen större lust att besöka swingerklubbar, men ditt inlägg fick mig ändå att tänka till. Kanske kan det vara ett bra första steg att ta!
Ett besök på en klubb kan man göra på många olika sätt och inget är rätt eller fel. Min rekommendation är alltid att börja med studiebesök, kom tidigt på kvällen så har oftast värdarna gott om tid att få runt och visa lokalerna. Sitt i baren och var lite sociala. Många klubbar har relaxavdelning med bubbelpool och bastu. Ett väldigt bra sätt att att lära känna folk. Titta runt lite och känn in. Kan tillägga att många par som nästa steg har sex med varandra i samma rum som ett eller flera par. Kan var väldigt trevlig och ett par sätt att krydda och få en extra tändning i sexlivet.
Olika klubbar har lite olika regler men det är oftast inte ett krav på nakenhet utan det går oftast bra att ha en kimono, en snyggare morgonrock eller att helt enkelt skyla kroppen med en handduk om man inte är bekväm med att visa sig naken eller halvnaken, dock sällan populärt att vara helt påklädd när man tittar runt i rum för lek. Många klubbar har rum enbart för par och en gyllene regel är att har man stängt dörren eller dragit för gardinen så öppnas dörren inifrån. Självklart är det inte populärt att ockupera ett rum hela kvällen men med lite sunt förnuft kommer man långt.
Inte helt ovanligt att man på en klubb knyter kontakter för rent privata träffar.
Som kvinna är en swingersklubb ett väldigt bra ställe för trygga första träffar med en eventuell älskare.
Många klubbar har också digitala hästböcker där man kan knyta kontakt med andra för att träffas för en öl, ett glas vin eller något annat innan man besöker klubben och min erfarenhet är att det finns gott om par som gärna ställer upp på att vara lite stöttande innan man för första gången kliver in på en klubb.
För min del är det över 30 år sedan jag klev in på en klubb för första gången men skall villigt erkänna att jag var rejält skakig i benen men en värdparet som öppnade var väldigt trevliga och välkomnande så efter den kvällen är det mer eller mindre en livsstil och jag träffade min nuvarande man på en nyårsfest på en klubb för snart 20 år sedan.