• Anonym (Hingst)

Hur finns sexuella kontakter utanför relation?

Jag är en 35-årig man som sedan många år lever i en relation med ett sexliv som på det stora hela har varit mycket tillfredställande. Dessvärre har min partner de senaste åren blivit allt mindre intresserad av sex. Jag har under denna tid utvecklat ett allt starkare begär efter att ligga med andra kvinnor, för att stilla min sexuella aptit. Jag har tills nu lagt locket på men börjar allt mer känna ett behov av att vara åtrådd, njuta av andra kvinnors kroppar och dela med mig av min egen kropp och mina sexuella förmågor.

Jag vill inte vara otrogen utan vill föreslå att öppna upp vår relation för sexuella möten med andra. Då jag har noll erfarenhet av kontaktsidor på nätet så undrar jag vilka som är lämpliga att använda sig av.

Bodycontact verkar för kinky och trashigt för mig, samt att det tycks gå typ hundra män på varje kvinna. Är mer intresserad av ett vackert ansikte än ett blurrat ansikte med en kuk i munnen, om ni förstår.

Vill gå på dejt men med huvudsakliga syftet att ha sex (om allt klaffar så klart). Är Tinder bra för detta ändamål? Söker alltså absolut ingen relation med någon utan en förutsättning - också för mig - är att varje ligg endast sker en gång.

• Svar på tråden Hur finns sexuella kontakter utanför relation?
  • Anonym (Eva)
    Anonym (Hingst) skrev 2024-12-30 09:51:58 följande:
    Nej, som sagt så har jag inte gjort det.

Vill bättre förstå hur spelplanen ser ut innan jag föreslår något. Ett tydligare upplägg tror jag kan göra det mer fattbart för henne.
    Idag finns inga fungerande svenska forum på nätet för rena sexuella kontakter. Alla dessa har för länge sedan spårat ur på grund av oseriösa och en total obalans mellan kvinnor och män. 

Som man bör du vara klar över att din fru kommer att få minst 100 erbjudanden på varje erbjudande du kommer att få. På skoj brukar gubben och jag ibland sätta ut annonser på BC, jag som kvinna kan få 100 svar på en timme, som par kan vi få 10 svar från par på en vecka och gubben får max ett svar på en vecka. (Vi är swingers sedan många år och har redan ett stort kontaktnät så för oss är BC, DS och liknande som Facebook för vuxna där vi håller håller kontakt och planerar träffar med folk vi redan känner.)

Det absolut säkraste kortet är att besöka en swingersklubb och då gärna på en kväll bara för par och sedan se första besöket som ett rent socialt studiebesök. Sedan samtala noga om önskemål, regler och liknande innan man går vidare till partnerbyte och liknande. 
  • Anonym (Hh)

Använd tinder och skriv i din presentation att du har ett öppet förhållande - om din fru går med på det så klart. Var jättetydlig med eventuella kvinnor du möter att du inte är intresserad av en relation. Spela bara med öppna kort.
    Jag har älskare som är gifta där frun känner till mig och jag har vetat hela tiden att inte blanda in känslor utan bara har roligt och skönt sex. Det har funkat bra. Jag själv är ute efter en relation men vill inte avstå sex bara för att jag är singel. Mina kontakter vet också detta. 

Inte säkert att du får napp dock men det är det rådet jag kan ge.

• Anonym (Hingst)
    Anonym (Eva) skrev 2024-12-30 10:08:50 följande:
    Idag finns inga fungerande svenska forum på nätet för rena sexuella kontakter. Alla dessa har för länge sedan spårat ur på grund av oseriösa och en total obalans mellan kvinnor och män. 

Som man bör du vara klar över att din fru kommer att få minst 100 erbjudanden på varje erbjudande du kommer att få. På skoj brukar gubben och jag ibland sätta ut annonser på BC, jag som kvinna kan få 100 svar på en timme, som par kan vi få 10 svar från par på en vecka och gubben får max ett svar på en vecka. (Vi är swingers sedan många år och har redan ett stort kontaktnät så för oss är BC, DS och liknande som Facebook för vuxna där vi håller håller kontakt och planerar träffar med folk vi redan känner.)

Det absolut säkraste kortet är att besöka en swingersklubb och då gärna på en kväll bara för par och sedan se första besöket som ett rent socialt studiebesök. Sedan samtala noga om önskemål, regler och liknande innan man går vidare till partnerbyte och liknande. 

Tack Eva för ett bra och seriöst svar! Vi har varit ett par så länge att jag aldrig tagit del av den digitala infrastruktur som numera helt tycks dominera all form av dejting. Men intrycket jag fått av vänner är att det, precis som du beskriver, har spårat ur. Att hon skulle få 100 gånger fler svar än mig är inget problem (åtminstone i dagsläget, när jag sitter där och uppdaterar webbläsaren frenetiskt - lika frustrerad som innan - medan hon knullar runt som en dåre. Ja, då får jag väl starta en ny tråd här, haha).

Jag har egentligen ingen större lust att besöka swingerklubbar, men ditt inlägg fick mig ändå att tänka till. Kanske kan det vara ett bra första steg att ta!

• Anonym (Hingst)
    Anonym (Hh) skrev 2024-12-30 10:26:13 följande:

Använd tinder och skriv i din presentation att du har ett öppet förhållande - om din fru går med på det så klart. Var jättetydlig med eventuella kvinnor du möter att du inte är intresserad av en relation. Spela bara med öppna kort.
    Jag har älskare som är gifta där frun känner till mig och jag har vetat hela tiden att inte blanda in känslor utan bara har roligt och skönt sex. Det har funkat bra. Jag själv är ute efter en relation men vill inte avstå sex bara för att jag är singel. Mina kontakter vet också detta. 

Inte säkert att du får napp dock men det är det rådet jag kan ge.

Tack för bra tips!
  • Anonym (Ultima)

Du behöver inse att marknaden för henne är mycket större än för dig.

Det finns en facebookgrupp som bara återpostar inlägg från män som begärt att öppna upp sin relation och sedan gråter över att de blev lämnade elller att jvinnan ägnar mer uppmärksamhet åt en annan man, eftersom kvinnan dels blev kraftigt förbannad och dels hade alla möjligheter att hitta en ny partner fort. Vill hon ha romantisk kärlek så kommer hon att leta tills hon hittar det igen, eller i alla fall kan inbilla sig att hon hittat det.

För de flesta relationer är "öppen relation" alltså bara början till slutet, vad jag har sett.

Har du en vanlig monogam kvinna så kommer ditt förslag att för alltid döda en del av hennes lojalitet och kärlek till dig. Tänk dig noga för om det är värt det, för bara det samtalet kan avsluta relationen, i extremfallet.

Man kan inte omvandla romantisk kärlek till transaktionell hedonism utan att förlora saker på vägen.

• Anonym (Eva)
    Anonym (Hingst) skrev 2024-12-30 10:37:51 följande:

Tack Eva för ett bra och seriöst svar! Vi har varit ett par så länge att jag aldrig tagit del av den digitala infrastruktur som numera helt tycks dominera all form av dejting. Men intrycket jag fått av vänner är att det, precis som du beskriver, har spårat ur. Att hon skulle få 100 gånger fler svar än mig är inget problem (åtminstone i dagsläget, när jag sitter där och uppdaterar webbläsaren frenetiskt - lika frustrerad som innan - medan hon knullar runt som en dåre. Ja, då får jag väl starta en ny tråd här, haha).

Jag har egentligen ingen större lust att besöka swingerklubbar, men ditt inlägg fick mig ändå att tänka till. Kanske kan det vara ett bra första steg att ta!

Ett besök på en klubb kan man göra på många olika sätt och inget är rätt eller fel. Min rekommendation är alltid att börja med studiebesök, kom tidigt på kvällen så har oftast värdarna gott om tid att få runt och visa lokalerna. Sitt i baren och var lite sociala. Många klubbar har relaxavdelning med bubbelpool och bastu. Ett väldigt bra sätt att att lära känna folk. Titta runt lite och känn in. Kan tillägga att många par som nästa steg har sex med varandra i samma rum som ett eller flera par. Kan var väldigt trevlig och ett par sätt att krydda och få en extra tändning i sexlivet. 

Olika klubbar har lite olika regler men det är oftast inte ett krav på nakenhet utan det går oftast bra att ha en kimono, en snyggare morgonrock eller att helt enkelt skyla kroppen med en handduk om man inte är bekväm med att visa sig naken eller halvnaken, dock sällan populärt att vara helt påklädd när man tittar runt i rum för lek. Många klubbar har rum enbart för par och en gyllene regel är att har man stängt dörren eller dragit för gardinen så öppnas dörren inifrån. Självklart är det inte populärt att ockupera ett rum hela kvällen men med lite sunt förnuft kommer man långt. 

Inte helt ovanligt att man på en klubb knyter kontakter för rent privata träffar. 

Som kvinna är en swingersklubb ett väldigt bra ställe för trygga första träffar med en eventuell älskare. 

Många klubbar har också digitala hästböcker där man kan knyta kontakt med andra för att träffas för en öl, ett glas vin eller något annat innan man besöker klubben och min erfarenhet är att det finns gott om par som gärna ställer upp på att vara lite stöttande innan man för första gången kliver in på en klubb. 

För min del är det över 30 år sedan jag klev in på en klubb för första gången men skall villigt erkänna att jag var rejält skakig i benen men en värdparet som öppnade var väldigt trevliga och välkomnande så efter den kvällen är det mer eller mindre en livsstil och jag träffade min nuvarande man på en nyårsfest på en klubb för snart 20 år sedan. 
  • Anonym (Hingst)
    Anonym (Ultima) skrev 2024-12-30 10:45:06 följande:

Du behöver inse att marknaden för henne är mycket större än för dig.

Det finns en facebookgrupp som bara återpostar inlägg från män som begärt att öppna upp sin relation och sedan gråter över att de blev lämnade elller att jvinnan ägnar mer uppmärksamhet åt en annan man, eftersom kvinnan dels blev kraftigt förbannad och dels hade alla möjligheter att hitta en ny partner fort. Vill hon ha romantisk kärlek så kommer hon att leta tills hon hittar det igen, eller i alla fall kan inbilla sig att hon hittat det.

För de flesta relationer är "öppen relation" alltså bara början till slutet, vad jag har sett.

Har du en vanlig monogam kvinna så kommer ditt förslag att för alltid döda en del av hennes lojalitet och kärlek till dig. Tänk dig noga för om det är värt det, för bara det samtalet kan avsluta relationen, i extremfallet.

Man kan inte omvandla romantisk kärlek till transaktionell hedonism utan att förlora saker på vägen.

Tack för dina varningar. Har inga illusioner om att hon i egenskap av kvinna står högre i rang än mig på dejtingmarknaden. Men det framstår inte som särskilt hotfullt för mig. Skulle hon börja knulla runt som en dåre och relationen på så sätt lösas upp så? ja, då är det så.

Jag har haft många sexuella förbindelser tidigare i mitt liv, jag ser bra ut och jag har en stark självkänsla i sängen så vet att jag inte skulle ha några problem att finna sexpartners om det kniper. Dessutom använder jag inte facebook

• Anonym (Billy)
    Anonym (Hingst) skrev 2024-12-30 11:14:07 följande:

Jag har haft många sexuella förbindelser tidigare i mitt liv, jag ser bra ut och jag har en stark självkänsla i sängen så vet att jag inte skulle ha några problem att finna sexpartners om det kniper. Dessutom använder jag inte facebook

Och ändå ber du om råd? Jadu, Hingst, öppna du upp förhållandet så löser väl det sig själv? Eller?
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Hingst) skrev 2024-12-30 11:14:07 följande:

Tack för dina varningar. Har inga illusioner om att hon i egenskap av kvinna står högre i rang än mig på dejtingmarknaden. Men det framstår inte som särskilt hotfullt för mig. Skulle hon börja knulla runt som en dåre och relationen på så sätt lösas upp så? ja, då är det så.

Har ingen egen erfarenhet av öppna förhållanden och sånt (men har vänner som har eller har haft det) .. Men jag tänker på det där att du vill hitta nån som bara ska ha sex en gång låter nästan som att du vill ha en eskort men slippa betala. Tror du verkligen det finns många tjejer som går med på det? Isåfall kanske nån som också är tillsammans med nån och har ett öppet förhållande men du kanske inte ska räkna med att det kommer vara extremt många frivilliga som vill ha sex gratis under de förutsättningarna? 
  • Anonym (Hingst)
    Anonym (Billy) skrev 2024-12-30 12:03:57 följande:
    Och ändå ber du om råd? Jadu, Hingst, öppna du upp förhållandet så löser väl det sig själv? Eller?
    Jag saknar erfarenhet av digitala mötesplatser för sexuella förbindelser. Om relationen skulle krascha så vet jag hur jag skulle gå tillväga. Då skulle jag förmodligen uppvakta kvinnor på fester, krogen, gamla kk osv. Jag skulle nätdejta utan förbehållet ?lever i en öppen relation?, vilket ger andra förutsättningar. Men där befinner jag mig inte.
Svar på tråden Hur finns sexuella kontakter utanför relation?