• Anonym (Hingst)

Hur finns sexuella kontakter utanför relation?

Jag är en 35-årig man som sedan många år lever i en relation med ett sexliv som på det stora hela har varit mycket tillfredställande. Dessvärre har min partner de senaste åren blivit allt mindre intresserad av sex. Jag har under denna tid utvecklat ett allt starkare begär efter att ligga med andra kvinnor, för att stilla min sexuella aptit. Jag har tills nu lagt locket på men börjar allt mer känna ett behov av att vara åtrådd, njuta av andra kvinnors kroppar och dela med mig av min egen kropp och mina sexuella förmågor.

Jag vill inte vara otrogen utan vill föreslå att öppna upp vår relation för sexuella möten med andra. Då jag har noll erfarenhet av kontaktsidor på nätet så undrar jag vilka som är lämpliga att använda sig av.

Bodycontact verkar för kinky och trashigt för mig, samt att det tycks gå typ hundra män på varje kvinna. Är mer intresserad av ett vackert ansikte än ett blurrat ansikte med en kuk i munnen, om ni förstår.

Vill gå på dejt men med huvudsakliga syftet att ha sex (om allt klaffar så klart). Är Tinder bra för detta ändamål? Söker alltså absolut ingen relation med någon utan en förutsättning - också för mig - är att varje ligg endast sker en gång.

• Svar på tråden Hur finns sexuella kontakter utanför relation?
  • Anonym (Lycka till!)
    Anonym (Hingst) skrev 2024-12-30 17:34:03 följande:
    Jaha, kul att kunna bjuda på ett skratt. Var du fick detta med löpande bandet ifrån vet jag dock inte. Lösa förbindelser innebär inte per automatik en vilja att ligga med väldigt många, vilket jag antar att du åsyftar.
    Jaha och hur ska du undvika att det blir väldigt många om du bara ska ha sex med varje kvinna en gång?

Och hur ska du undvika att få ett rykte som fuckboy (finns facebook-grupper för detta) när du behöver byta kvinna ofta för att få det du behöver?

Hur ska du få dina framtida ligg att känna sig trygga, sedda och respekterade med den plan du har?

Men för all del, fråga din fru om hon vill gå med på detta uppläggSolig

Om en öppen relation ska fungera behöver den vara öppen från början, alltså poly+poly. Alla jag känner som försökt att öppna upp sitt förhållande efter en tid är nu separerade/skilda. Din fru är monogam och det kommer att gå åt helvete även för er till slut. Vilket är bra för din fru är värd så mycket bättre.
  • Anonym (A)
    Anonym (M) skrev 2024-12-30 17:15:11 följande:
    Nu tänker du nog fel. Hon vill inte ha mIndre sex (det vet vi inget om), hon vill ha mIndre sex med TS. Det vet vi.
    Ja, det är två skilda saker.
  • Anonym (Olle)

Lämna din sambo istället så kan du knulla runt hur mycket du vill 

• Anonym (Hingst)
    Anonym (Lycka till!) skrev 2024-12-30 17:51:45 följande:
    Jaha och hur ska du undvika att det blir väldigt många om du bara ska ha sex med varje kvinna en gång?

Och hur ska du undvika att få ett rykte som fuckboy (finns facebook-grupper för detta) när du behöver byta kvinna ofta för att få det du behöver?

Hur ska du få dina framtida ligg att känna sig trygga, sedda och respekterade med den plan du har?

Men för all del, fråga din fru om hon vill gå med på detta uppläggSolig

Om en öppen relation ska fungera behöver den vara öppen från början, alltså poly+poly. Alla jag känner som försökt att öppna upp sitt förhållande efter en tid är nu separerade/skilda. Din fru är monogam och det kommer att gå åt helvete även för er till slut. Vilket är bra för din fru är värd så mycket bättre.

Tycker dina inlägg är osakliga och tramsiga. Höj nivån eller så sätter vi punkt här.

• Anonym (Hingst)
    Anonym (Julia) skrev 2024-12-30 13:49:22 följande:
    TS, du nämner ingenting om VARFÖR din partner har blivit mindre intresserad av sex. Är du ens intresserad av att veta hur hon upplever er relation?
    Självklart. Vi har en väldigt nära relation och vi pratar om allt i princip. Jag vet att det är yttre omständigheter med en stressig karriär som påverkar henne.
  • Anonym (Lycka till!)
    Anonym (Hingst) skrev 2024-12-30 19:17:44 följande:

Tycker dina inlägg är osakliga och tramsiga. Höj nivån eller så sätter vi punkt här.

Svara på mina frågor istället.
  • Anonym (Näe)
    Anonym (Lycka till!) skrev 2024-12-30 13:59:23 följande:
    Även om din fru mot förmodan skulle gå med på detta, kommer du få väldigt svårt att hitta någon att ligga med. Det är väldigt få kvinnor som vill ha sex med en gift man.

Dessutom får de flesta kvinnor inte orgasm med en ny man förrän efter ett tag när man lärt känna varandra. Vad får de ut av att ligga med dig utan orgasm 1-3 gånger innan du drar vidare till nästa?

Alla kvinnor (även de extremt få som gillar one night stands) vill känna sig trygga, sedda och respekterade när de har sex med en man, hur ska du få dem att känna så när du planerar att knulla runt med din tänkta löpande band-princip?

Du har alldeles för höga tankar om dig själv och din naivitet är fan skrattretande.

Jag är kvinna och gud vad jag inte håller med om ovan. Självklart kan man komma med någon första gången, och har i perioder under min singeltid varit ute efter något mindre seriöst så en tillräckligt snygg man skulle absolut funka på ovan premisser. Min gissning, dock som gift och trogen sedan många år, är att ett ärligt stunder-konto med bra bilder är bästa chansen.

Förstår inte heller allas irritation på TS, som är medveten om riskerna förknippade med att öppna denna diskussion med frun. Håller med om att det är stor risk att han förlorar henne men det verkar han ju fatta och ingen duperas. Lev och låt leva.

• Anonym (Hingst)
    Anonym (Näe) skrev 2024-12-30 20:03:12 följande:

Jag är kvinna och gud vad jag inte håller med om ovan. Självklart kan man komma med någon första gången, och har i perioder under min singeltid varit ute efter något mindre seriöst så en tillräckligt snygg man skulle absolut funka på ovan premisser. Min gissning, dock som gift och trogen sedan många år, är att ett ärligt stunder-konto med bra bilder är bästa chansen.

Förstår inte heller allas irritation på TS, som är medveten om riskerna förknippade med att öppna denna diskussion med frun. Håller med om att det är stor risk att han förlorar henne men det verkar han ju fatta och ingen duperas. Lev och låt leva.

Tack för ett sansat inlägg! Jag vet inte heller vad som väcker denna irritation men jag tycker mig känna den bekanta odören av bitterhet, trångsynthet och förnumstighet.
  • Anonym (Ramses)
    Anonym (Ultima) skrev 2024-12-30 10:45:06 följande:

Du behöver inse att marknaden för henne är mycket större än för dig.

Det finns en facebookgrupp som bara återpostar inlägg från män som begärt att öppna upp sin relation och sedan gråter över att de blev lämnade elller att jvinnan ägnar mer uppmärksamhet åt en annan man, eftersom kvinnan dels blev kraftigt förbannad och dels hade alla möjligheter att hitta en ny partner fort. Vill hon ha romantisk kärlek så kommer hon att leta tills hon hittar det igen, eller i alla fall kan inbilla sig att hon hittat det.

För de flesta relationer är "öppen relation" alltså bara början till slutet, vad jag har sett.

Har du en vanlig monogam kvinna så kommer ditt förslag att för alltid döda en del av hennes lojalitet och kärlek till dig. Tänk dig noga för om det är värt det, för bara det samtalet kan avsluta relationen, i extremfallet.

Man kan inte omvandla romantisk kärlek till transaktionell hedonism utan att förlora saker på vägen.

Det finns Facebookgrupper för allt du kan fantisera ihop och lite till. Det är inget argument för något. Mest konstigt att du vet att gruppen existerar, det skvallrar ganska mycket om dig. Och det dödar ju argumentet kring "vad du har sett" när man inser var du tittat?

Det finns ingen i TS fråga om att "omvandla" sin kärlek. Eller suktan efter "transaktionell hedonism" heller. Måhända borde du låta synonymordboken vila lite? 

• Anonym (Jag)
    Anonym (Ramses) skrev 2024-12-30 21:53:51 följande:

Det finns Facebookgrupper för allt du kan fantisera ihop och lite till. Det är inget argument för något. Mest konstigt att du vet att gruppen existerar, det skvallrar ganska mycket om dig. Och det dödar ju argumentet kring "vad du har sett" när man inser var du tittat?

Det finns ingen i TS fråga om att "omvandla" sin kärlek. Eller suktan efter "transaktionell hedonism" heller. Måhända borde du låta synonymordboken vila lite? 

Jag är inte emot hela grejen med ett öppet förhållande, jag skulle inte vilja ha det själv men har några vänner och bekanta som har det. To each their own. Det jag reagerar mest på är väl att TS tänker att det ska vara nya tjejer varje gång. Han vill alltså ha sex oftare så gissar att han tänker sig minst en gång i månaden, antagligen oftare. 2-3 gånger i månaden? En gång i veckan?  Och aldrig samma tjej fler än en gång. Det känns ganska orealistiskt att en massa tjejer skulle vara med på det upplägget.. Isåfall känns det som att han nästan får vara beredd på att betala för det. 

Att hitta en eller flera älskarinnor / kk som kanske är i samma situation (förhållande med för lite sex) känns väl mer realistiskt isåfall. 

Svar på tråden Hur finns sexuella kontakter utanför relation?