• Anonym (Hair!)

Rakar ni er kring ert kön?

Hur sköter ni er ?trädgård? för att citera en kunglighet. Rakar ni allt hår, trimmar å fixar eller låter ni håret gro som på ett vilddjur?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Rakar ni er kring ert kön?
  • Anonym (Renrakad man)
    Anonym (savann/skog) skrev 2025-04-01 16:42:37 följande:
    Lite nyfiken
    Är du renrakad på hela kroppen?
    Har du skägg?
    Har väldigt lite kroppsbehåring på överkroppen generellt, kan dra hyveln över magen ibland, där börjar det komma lite numera.

Ja, ett välansatt skägg med tydliga linjer och ca 1 cm långt 

Och inte tappat något på skallen heller.
  • Anonym (savann/skog)
    Anonym (Renrakad man) skrev 2025-04-01 17:12:09 följande:
    Har väldigt lite kroppsbehåring på överkroppen generellt, kan dra hyveln över magen ibland, där börjar det komma lite numera.

Ja, ett välansatt skägg med tydliga linjer och ca 1 cm långt 

Och inte tappat något på skallen heller.
    Intressant
    Hur tror du kvinnor känner sig när dom ska kyssa dig och alltid få hår i munnen?
  • Anonym (Renrakad man)
    Anonym (savann/skog) skrev 2025-04-02 13:41:27 följande:
    Intressant
    Hur tror du kvinnor känner sig när dom ska kyssa dig och alltid få hår i munnen?
    Jag gillar inte att kyssas, så hade gärna sluppit det, men kvinnor brukar inte ha något problem med att vilja kyssa mig, samma kvinnor som både är rakade själva och föredrar en renrakad kuk.

Sen om du inte är 13-14 år så borde du känna till att kyssar och oralsex inte är helt jämförbart.

Jag ser väl ut hur jag vill, sen får motparten välja om det passar eller inte. Inte varit några problem hittentills som sagt.
  • Anonym (savann/skog)
    Anonym (Renrakad man) skrev 2025-04-02 15:48:17 följande:
    Jag gillar inte att kyssas, så hade gärna sluppit det, men kvinnor brukar inte ha något problem med att vilja kyssa mig, samma kvinnor som både är rakade själva och föredrar en renrakad kuk.

Sen om du inte är 13-14 år så borde du känna till att kyssar och oralsex inte är helt jämförbart.

Jag ser väl ut hur jag vill, sen får motparten välja om det passar eller inte. Inte varit några problem hittentills som sagt.
    Dra inte in 13-14 åringar i detta.

Ja du får se ut hur du vill. Inte sagt något annat heller.

Frågar du kvinnorna om dom föredra att du är rakad runt könsorganet och 1/2 magen?
  • Anonym (Renrakad man)
    Anonym (savann/skog) skrev 2025-04-02 16:17:07 följande:
    Dra inte in 13-14 åringar i detta.

Ja du får se ut hur du vill. Inte sagt något annat heller.

Frågar du kvinnorna om dom föredra att du är rakad runt könsorganet och 1/2 magen?
    Haha...har du svårt med läsförståelse eller?

Det är underförstått att det är renrakat (från båda parter)som gäller med de kvinnor jag har sex med. Ingen har haft synpunkter som sagt, varken med planerade träffar eller spontana.

Inte stött på en orakad kvinna sen jag var i tonåren 
  • Anonym (peter)
    Anonym (savann/skog) skrev 2025-04-02 13:41:27 följande:
    Intressant
    1 cm skägg är dock inget att få i håret. Mer stubb än skägg om man ska vara ärlig.
  • Anonym (Oftast orakad)

Jag har renrakat min snopp två gånger. Båda gångerna har jag slagits av hur fort den börjar lukta illa när den är rakad. Svett och annat samlas på ett sätt som känns sjukt ofräscht. Verkar som att kroppen är mer gjord för att hålla sig fräsch med håret kvar. 

• krille62

Ja vi rakar oss båda två, tycker det är estetiskt vackrare och en skönare känsla vid sex.

• Anonym (Rakad)
    Anonym (Oftast orakad) skrev 2025-04-02 19:14:25 följande:

Jag har renrakat min snopp två gånger. Båda gångerna har jag slagits av hur fort den börjar lukta illa när den är rakad. Svett och annat samlas på ett sätt som känns sjukt ofräscht. Verkar som att kroppen är mer gjord för att hålla sig fräsch med håret kvar. 

Jag upplever det som tvärtom, mer svett och och andra kroppsvätskor som fastnar i håret.
  • Anonym
    Anonym (Clean) skrev 2025-03-31 21:07:35 följande:
    1. Det är lättare att hålla könet rent än att ha massa hår som gör att blod och sekret fastnar i det
    2. Med helrakat känns allt mer. Hud mot hud ger en intimare känsla
    3. Det kliar inte/känns inte obehagligt
    4. Man får ett finare kön
    5. Den som ska ge oralsex slipper få massa hår i munnen. Vem gillar det?
    1. Det fastnar inte en massa klegg, hur slarvig är du med hygienen?
    2. Det känns äckligt, onaturligt.
    3. Haha, för mig kliade det den enda gång jag provade att raka.
    4. Man ser för jävlig ut, som en jättebebis.
    5. Hur bär du dig ens åt? Du behöver nog bara lära dig.

-------

Eller så finns ingen egentlig fakta utan bara åsikter...
  • Anonym
    Anonym (Renrakad man) skrev 2025-04-02 16:44:13 följande:
    Haha...har du svårt med läsförståelse eller?

Det är underförstått att det är renrakat (från båda parter)som gäller med de kvinnor jag har sex med. Ingen har haft synpunkter som sagt, varken med planerade träffar eller spontana.

Inte stött på en orakad kvinna sen jag var i tonåren 
    Det var du som drog in barn i diskussionen, har du svårt att uttrycka dig i skrift eller?
  • Anonym
    Anonym (Renrakad man) skrev 2025-04-02 15:48:17 följande:

Men hua mig, en man som inte gillar kyssar???
    Pang på bara, nej tack.
  • Anonym (Rakad)
    Anonym skrev 2025-04-03 18:14:33 följande:
    Det var du som drog in barn i diskussionen, har du svårt att uttrycka dig i skrift eller?
    Nej, det gjorde jag inte, men eftersom du tror det verkar du ha lite problem med läsförståelsen. 

Jag syftade på att du verkade oerfaren, men det var förståeligt  om du nu skulle råka vara 13 år gammal.

Det är INTE att dra i barn i diskussionen.det fattar vem som helst, utan en subtil hint om du inte verkar förstå skillnaden mellan kyssar och oralsex.

Utgår tyvärr ofta ifrån att folk ska förstå lite ironi/sarkasm utan att behöva vara övertydlig, men man blir ständigt överbevisad.
  • Anonym (Rakad)
    Anonym skrev 2025-04-03 18:15:43 följande:
    Men hua mig, en man som inte gillar kyssar???
    Pang på bara, nej tack.
    Nu finns det ju många kvinnor som tycker likadant, så det är inget större problem, (eller så offrar man sig lite) och det finns massor med annat man att göra istället utan att det blir "pang på", jag antar att jag inte behöver förklara det för dig, eller?

Pang på är rätt trevligt ibland också för den delen.

Kan säga att jag har haft sex med minst dubbelt så många kvinnor som jag kysst.

Men vet att jag är lite udda på den fronten, men kyssar är mycket mer intimt än sex, så i regel vill jag bara göra det med dem jag har lite känslor för, inte med dem jag bara har sex med för att det är kul.
Svar på tråden Rakar ni er kring ert kön?