Min man har blivit bitter!
Jag och min man har varit ihop i 14 år och under alla år har vi alltid haft roligt tillsammans. Vi har tagit oss igenom tuffa småbarnsår med lite sömn. Tuffa jobbsituationer, byggt hus och flyttat runt och för några månader sen bytte vi stad och köpte ett renoveringsobjekt. Jag var så lycklig. Jag har velat detta i så många år, men samtidigt fick jag också nytt jobb där jag har börjat resa mycket. Jag vet att min man har fått dra ett stort lass hemma och jag försöker visa uppskattning över det. Men han har börjat irritera sig enormt på mig och allt jag gör. Han är irriterad och sur på barnen och suckar och gnäller på allt som är jobbigt. Jag har frågat om han ångrar att vi flyttade, och då säger han mest att han tyckte inte vi borde köpt ett så dyrt hus med renoveringsbehov. Men att själva flytten väl känns ok. Han lägger skulden på mig för att jag "drev på" beslutet. Jag tycker han är orättvis men har också landat i att jag inte kan göra något åt situationen nu. Gjort är gjort. Men jag vet inte hur vi ska ta oss igenom det här. Jag bokade hotell för en romantisk weekend bara han och jag. Men hela resan kändes stel. Vi pratade knappt och skrattade inte som vi brukade. När vi kom hem hade vi också ett av våra värsta gräl någonsin. Om ingenting egentligen. En jävla cykelutflykt där vi inte kunde enas om vilken väg vi skulle ta som slutade med att han lämnade mig med barnen och drog hem. Väl hemma skrek vi på varandra inför barnen. Har aldrig, aldrig någonsin hänt tidigare.Jag vill ingenting hellre än att vi hittar tillbaka till varandra. Jag älskar honom och längtar efter honom. Kanske är det bara nåt han ska ta sig igenom själv, för jag vet inte vad jag ska göra. Men är livrädd att förlora honom. Är det någon som har några tips eller råd? Som har varit i något liknande själv? Tack för svar!