Inlägg från: Kvittning |Visa alla inlägg
  • Kvittning

Min man har blivit bitter!

Låter som att han är slutkörd. Det räcker inte att visa uppskattning, du måste ta din del av jobbet. 

Det här känslan lite som en tvärtomtråd mot många andra där mannen är borta mycket med jobbet och kvinnan blir lämnad med ansvaret. Råden då är alltid att ställa krav på mannen att om han ska resa så måste han när han är hemma ta sin del av veckans ansvar (dvs bortrest halva veckan = 100% ansvar den delen av veckan man är hemma). Och det är väl de kraven som din man behöver ställa mot dig.

För mig låter det helt vansinne att man (man eller kvinna) börjar med ett jobb med mycket resor samtidigt som man skaffar ett renoveringsobjekt. Om det inte är så att de där resorna ger så bra lön att man kan leja hantverkare för all renovering och i princip bara behöver ställa möblerna på plats själva.

• Kvittning
    Anonym (Dubbla måttstockar) skrev 2024-06-12 06:46:42 följande:

Jag kan inte påminna mig att jag sett en tråd om omvända situationen där mannen har fått råd att byta jobb, men här kom det ganska fort.

Det råd som ges till män är vanligen att betala för städhjälp, inte att vara hemma mer. Så det borde väl duga åt TS man också då.

Eller är det kanske inte så en utmattad partner vill ha det...?

Jag skulle nog säga att I varenda tråd där en kvinna skriver om att hon har en man som arbetar borta att hon måste sätta ned foten och antingen kräva att han tar 50% av ansvaret trots resor eller att han byter jobb.
  • Kvittning
    Anonym (huh) skrev 2024-06-12 14:30:16 följande:
    Fast en sann tvärtomtråd här hade ju varit om det var mannen i situationen du beskriver som är borta mycket och undrar varför hans fru är så arg. Vi hade alltså inte fått en chans att ge frun något råd eftersom hon, liksom maken i det här fallet, inte är den som startat tråden.

Det faktum att TS startar en tråd om det talar väl för att hennes grundinställning är att hon är villig att genomgå förändring. Jag tror att hon, precis som hon skriver, älskar sin man och längtar efter honom, och söker tips för att nå honom.

Jag blir alltid lite uppmärksam på när berättelser innehåller element av "oförklarlig" eller oproportionerlig ilska. då det allt som oftast senare framkommer att den andra parten redan lämnat relationen känslomässigt. Hoppas för TS skull att det inte är så, för då kan det vara för sent för henne att göra något.

Menade inte att det var en påhittad tvärtomtåd, men att man sett många liknande trådar skrivna av den hemmavarande kvinnan som har en man som reser mycket. 

Och jag tvivlar inte heller på att hon älskar sin man och jag hoppas att hon faktiskt tänker igenom vilken situation han befinner sig i, fast med barn i ett hus med renoveringsbehov medan partnern reser med jobbet. 

Svar på tråden Min man har blivit bitter!