Biljettkontrollanter!
Hej!
Jag behöver ventilera och fråga om andra varit med om samma sak som jag..
Jag åker inte kommunalt dagligen och har därför inget SL kort. Jag köper alltid via appen. En tidig morgon hade jag glömt trycka på "aktivera biljett". En kontrollant som fö var väldigt otrevlig, ber mig visa biljetten. Jag drar upp mobilen utan betänkligheter och ser att jag helt enkelt glömt att aktivera den. Jag hade precis gått på tvärbanan! Dum som jag är, godtrogen och naiv, drar jag upp mitt ID när kontrollanten frågar mig om detta. Därefter säger hon att jag måste betala en tilläggsavgift. 1500;- POFF. Borta!
Jag har läst att man nte behöver visa leg bara för att kontrollanter frågar, då de ej är poliser. Hade jag struntat i att visa mitt leg, hade jag sluppit den här idiotiska avgiften! Jag blev behandlad som en brottsling av denna passivt aggressiva kvinna. Att jag försökte förklara spelade ingen roll. Att jag tryckte på aktivera, så jag hade giltig biljett spelade ingen roll heller. Jag ska betala 1500.-.
Jag kan inte vara ensam om att varit med om detta?????
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-06-05 14:31
Vill lägga till också att jag hade PRECIS satt mig ner också, vilket kontrollanten borde ha sett. Detta ifrågasattes också av henne. Jag satt på tvärbanan ca 30 sekunder när gestapo kom fram.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-06-05 14:47
Skulle vilja veta om andra varit med om samma sak, bara. Vill förtydliga att jag tryckte på "aktivera biljett" direkt, så jag visade alltså en giltig biljett vid kontrollen!