• Anonym (Råd)

Hur får man mer självkärlek?

Alla pratar om självkärlek...det är ngt jag har extremt svårt för. Att sätta mig själv först o ta hand om mina behov utan att vänta att ngn annan gör mig lycklig...

Har ni råd o erfarenheter?

• Svar på tråden Hur får man mer självkärlek?
  • Anonym (onaninaninanna)

Runka eller smeka (beroende på kön) är ju rätt så kul.

• Orosanmälaren

Jag har varit utan någon tjej nu i snart 3 veckor . I min skeva värld börjar jag bli smått desperat och tål inte att vara ensam. Jag måste ha en kvinna å ösa komplimanger och för att få henne att känna sig älskad och bekräftad 24/7 ..Någon vidare självkärlek annat en att jag tycker jag ser bra ut , har ett intellekt, och är väldigt snäll vet jag inte om jag har. Jag trodde mig veta och var ganska självsäker å ha svar på allting o livet när jag va yngre. Nu efter 40 så känns det bara tragiskt att vara den man är nu. Jag skulle inte säga att jag känner varken nu eller bä om mig själv och låter givetvis inte någon se om jag är ledsen eller allmänt nere pga allt i livet just nu. 

• Anonym (Tusen och tusen år)

Jag kan ge dig tusen klyschor, men inga riktiga råd. Jag är extremt självkritisk, något jag lärt mig vara av min mamma. Mot mig alltså, själv var hon om inte perfekt så nästan, enligt sig själv. Jag har gått i terapi sen jag var tonåring men ingen har lyckats ändra på det. Fast jag vet att jag inte är särskilt mottaglig för terapi, andra är säkert mer lättarbetade där. 

• Anonym (OroSmoro)

Terapi har aldrig varit på tapeten för mig,  dock så hade jag en privatläkare och psykiatiketer som väl kände till mig och min familj från hemorten där vi kommer ifrån. Jag har något som umgefär 1% av alla människor har,  och det är en skyhög nivå på naturlig serotonin vilket medför ett annat problem som jag otroligt nog överlevt såpass länge ändå , dock måånga benbrott över o stort sett hela kropoen, skallfrakturer , hjärnskador,  , massor med metallimplantat från skenben till kranium. Jag är en : adrenalin' junkie helt mentalt störda , men av naturliga orsaker. Såpass att då en läkare skrev ut antidepressiva som vad jag trodde var sömntabletter,  efter en vecka fick "seretonergt syndrom" , som nästan tog livet av mig. Att jag i nuläget går å bara inte tål mig själv är att jag alltid måste se hur otroligt innehållslös jag är.  Som en lök,  lager på lager bara lök , lök , lök å inget annat tvärs igenom.

Svar på tråden Hur får man mer självkärlek?