• Anonym (Kille i förhållande)

Okej om killen kollar på porr i ett förhållande?

Är det okej att din kille kollar på porr?
    Vill du att han berättar om det? Visar dig? Att ni tittar tillsamman? Blir du ledsen sårad om han kolla utan dig? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Okej om killen kollar på porr i ett förhållande?
  • Drottningen1970
    Anonym (Stör mig) skrev 2022-04-25 16:36:31 följande:
    Man är ju ändå två i en relation och jag vill åtminstone ha chansen att få hela hans sexualitet. Räcker inte jag till så är det väl så då, hellre då att han ser porr och runkar till det än vänstrar...men om jag inte ens fått chansen att räcka till så känns det surt.

Alltså jag förstår också att sex har prestationskrav och han bara vill komma snabbt och koppla av ibland men jag kan ge den typen av sex också det är liksom bara för honom att fråga.
    Det är inte sunt att du vill ha tillgång till hela hans sexualitet. Det är gränslöst.

Han har rätt till sin egen sexualitet också.
  • Mavic

Så länge man inte ljuger om det.
    sen är det väll roligare att göra film istället för att se på det man inte har nära sig.

• Tukt
    Man är ju ändå två i en relation och jag vill åtminstone ha chansen att få hela hans sexualitet. Räcker inte jag till så är det väl så då, hellre då att han ser porr och runkar till det än vänstrar...men om jag inte ens fått chansen att räcka till så känns det surt.

Alltså jag förstår också att sex har prestationskrav och han bara vill komma snabbt och koppla av ibland men jag kan ge den typen av sex också det är liksom bara för honom att fråga.
    Det är en kraftigt idealiserad bild av att man kan ge en partner allt so den fantiserar om.
    Men om, så kanske du kan lista saker du ställer upp på och erbjuda hen.
  • Anonym (Bryr mig ej)

Men igen - du får allt att handla om dig och vad du vill. 

Du ska väl räcka till mer än gällande sex? Räcker du inte till mer än att vara en knulldocka? Har du inget mer att ge än att få bekräftelse genom sex? 

Man är två i en reaktion - ja. Och då handlar det även om respekt och integritet 

ge dig till honom personlighetsmässigt / känslomässigt 

för ditt sätt verkar ju inte fungera i en relation ändå

• Anonym (jaha)
    Anonym (Nej) skrev 2022-04-25 09:22:09 följande:

De två sista alternativen är ju samma så där kunde jag inte välja egentligen för nej, det är inte alls ok men jag kan inte bestämma över honom. Om han inte vill respektera mina gränser så måste han inte och då tar relationen slut så klart.

Och du har aldrig funderat på om dina gränser är rimliga eller ej?
  • Anonym (jaha)

Det du beskriver är inget annat än kontrollbehov och inte sunt på nåt sätt.
  • Anonym
    Anonym (jaha) skrev 2022-04-25 18:01:45 följande:
    Och du har aldrig funderat på om dina gränser är rimliga eller ej?
    Alla gränser är rimliga för dem som sätter dem.
    Sen är det upp till en ev partner om den accepterar det eller inte.
  • Anonym (jaha)
    Mavic skrev 2022-04-25 17:38:10 följande:

Så länge man inte ljuger om det.
    sen är det väll roligare att göra film istället för att se på det man inte har nära sig.

Det blir ju svårt att inte ljuga om det om man vet att ens partner kommer bli ledsen av det. Du ser inte det motsägelsefulla i...

Jag gillar inte att du tittar på porr, jag vill hellre att du gör allt med mig istället, ink porrfilm. Så om du gör det och berättar det kommer jag bli ledsen, men ljuger du om det så kommer jag bli ledsen då med.... snacka om att sätta sin partner i en omöjlig situation Drömmer 
  • Anonym (jaha)
    Anonym skrev 2022-04-25 18:04:40 följande:
    Alla gränser är rimliga för dem som sätter dem.
    Sen är det upp till en ev partner om den accepterar det eller inte.
    Nope, att bara tycka ens gränser är rimliga gör dem inte till rimliga.
    Om jag tycker att min partner ska messa mig var femte minut 24/7 så betyder inte det att det är rimligt.

Ett förhållande handlar inte bara om vad EN person tycker, det handlar om vad båda tycker, kan man inte förstå det utan kör med "du gör som jag säger eller så kan du dra" ska man nog inte vara i ett förhållande öht.
  • Anonym
    Anonym (jaha) skrev 2022-04-25 18:18:07 följande:
    Nope, att bara tycka ens gränser är rimliga gör dem inte till rimliga.
    Om jag tycker att min partner ska messa mig var femte minut 24/7 så betyder inte det att det är rimligt.

Ett förhållande handlar inte bara om vad EN person tycker, det handlar om vad båda tycker, kan man inte förstå det utan kör med "du gör som jag säger eller så kan du dra" ska man nog inte vara i ett förhållande öht.
    Jo, det man ser som rimligt är rimligt för en själv. Och som sagt, det är upp till eventuell partner att godta eller förkasta.

Sen håller jag med om att man bör kunna kompromissa, men det förändrar inte det jag påstod.
  • Anonym (l)

Jag röstade att det är ok om han sköter det snyggt. Egentligen emot porrindustrin men jag kan inte bestämma det. Men han kan hålla käft, sköta det när vi inte är tillsammans och vara smart nog att radera ev historik( tydligen väldigt svårt). Onlyfans tror jag inte att jag skulle vara ok med alls.

• Anonym (Stör mig)
    Anonym (Bryr mig ej) skrev 2022-04-25 17:52:14 följande:

Men igen - du får allt att handla om dig och vad du vill. 

Du ska väl räcka till mer än gällande sex? Räcker du inte till mer än att vara en knulldocka? Har du inget mer att ge än att få bekräftelse genom sex? 

Man är två i en reaktion - ja. Och då handlar det även om respekt och integritet 

ge dig till honom personlighetsmässigt / känslomässigt 

för ditt sätt verkar ju inte fungera i en relation ändå

Jag finner det underligt och som massiv kritik mot mig om han hellre runkar än har sex med mig ja. Att han väljer det när han kan välja mig. Klart att han får runka tex. om vi är iväg från varandra men då vill jag att han runkar till mig och inte till någon annan. Jag kan bistå med filmer och bilder utan problem. Sånt skickar jag oavsett om jag träffar någon så är vi ihop ett tag kommer en man ha massvis av porr (av mig) att runka till.

Förutom sex och att jag ser bra ut har jag en personlighet som är svår att tycka om, det vet jag. Jag vill kunna kompensera det på något sätt och få chansen att göra det. 
    Anonym (jaha) skrev 2022-04-25 18:03:21 följande:
    Kanske det. Men jag skulle aldrig missköta det förtroendet om jag fick den kontrollen.
  • Anonym (Fia)
    Anonym (Stör mig) skrev 2022-04-25 14:36:11 följande:
    Jag känner att jag kan vara porr om han vill ha porr. Vill han lätta på trycket och komma fort så vill jag kunna fixa det. Även med tidskrav på 2 minuter...kommer väl få ont i nacken av det eller irritera min tennisarmbåge men då får det vara så.

Jag har väldigt dåligt självförtroende ja, men det blir ännu sämre om han hellre skulle runka själv eller hellre runka till porr än runka till mig. Jag ser bra ut, jag har snygg kropp osv. Det är typ det enda med mig själv jag tycker om och om även det blir ratat...då har jag ingenting.
    Anonym (Ludvig) skrev 2022-04-25 09:51:41 följande:
    Om alla män hade en partner som dig skulle inte porren vara speciellt intressant.  Porrindustrin lever på människor som saknar något i sitt sexliv.

Tack! Det värmde  Jag önskar att det var så...men i själva verket blir jag dumpad av män snabbt. Har inga problem att träffa någon, men omöjligt att behålla någon. 
    Och tyvärr är det nog den desperationen kopplad till det dåliga självförtroendet som orsakar just det att de inte vill stanna. Det får människor att må dåligt. 
    Att gilla att ha mycket sex och vara kreativ med det bara för man är kåt och tycker det är roligt är för det mesta bara något positivt. Men att inte ha några gränser och vilja "ställa upp på allt" framförallt för att man helt vill äga någons sexualitet pga sitt egna dåliga självförtroende "läääääämna mig inteeeeee!!!!" är det få som klarar av att vara runt någon längre tid. Du behöver jobba på det, kanske söka hjälp. 
  • Anonym (Man)

Detta måste vara tråd #4537 på familjeliv som handlar om porrkonsumtion. Jag har varit med och diskuterat i några, men inser att alla tycker som dom gör. Min summering av snacket i andra liknande tråder lyder typ:

För majoriteten av människor så är det ok att ha en egen sexualitet och titta på porr, men inte om den går ut över deras sexliv. Om man tex väljer att onanera till porr när den andra vill ha sex.

En liten del anser att den absolut inte är ok oavsett vad, eftersom dom tom mår dåligt av att sin partner kollar porr. Det verkar bli en mani att man kollar historik, datorer eller mobiler om ens partner, efter påtryckningar, gått med på att inte titta på porr. Osunt på alla sätt.

Det finns säkert både killar och tjejer som aldrig kollar porr, så dom får helt enkelt se till att träffa varandra. Att övertala någon till att sluta fungerar oftast ganska dåligt.

• Anonym (Panik)
    Anonym (Fia) skrev 2022-04-25 19:10:18 följande:
    Och tyvärr är det nog den desperationen kopplad till det dåliga självförtroendet som orsakar just det att de inte vill stanna. Det får människor att må dåligt. 
    Att gilla att ha mycket sex och vara kreativ med det bara för man är kåt och tycker det är roligt är för det mesta bara något positivt. Men att inte ha några gränser och vilja "ställa upp på allt" framförallt för att man helt vill äga någons sexualitet pga sitt egna dåliga självförtroende "läääääämna mig inteeeeee!!!!" är det få som klarar av att vara runt någon längre tid. Du behöver jobba på det, kanske söka hjälp. 
    Jag får panik av bara tanken på att leva med en människa som är så liten och osäker i sig själv att integriteten knappt existerar. Skulle en man hålla på sådär och lägga sig i och ens fundera över hur jag vill onanera skulle jag dra direkt. Vissa saker är helt enkelt privata även i en relation. 
  • Anonym (Bryr mig ej)
    Anonym (Stör mig) skrev 2022-04-25 19:10:15 följande:
    Jag finner det underligt och som massiv kritik mot mig om han hellre runkar än har sex med mig ja. Att han väljer det när han kan välja mig. Klart att han får runka tex. om vi är iväg från varandra men då vill jag att han runkar till mig och inte till någon annan. Jag kan bistå med filmer och bilder utan problem. Sånt skickar jag oavsett om jag träffar någon så är vi ihop ett tag kommer en man ha massvis av porr (av mig) att runka till.

Förutom sex och att jag ser bra ut har jag en personlighet som är svår att tycka om, det vet jag. Jag vill kunna kompensera det på något sätt och få chansen att göra det. 
    Kanske det. Men jag skulle aldrig missköta det förtroendet om jag fick den kontrollen.
    Återigen - en klar egocentrisk tanke och krav från dig, om inte så anser du sig bli kritiserad. Detta enbart för att du ska få bekräftelse pga ditt bristande självförtroende.

om han skulle bli sur för att du sminkar dig bland folk då han anser att du bara ska sminka dig inför honom, annars gör du dig attraktiv för andra killar - hade du gått med på de promiserna?

du verkar ju aktivt störa bort de partners du träffar pga ditt låga självförtroende. Är det värt det? 
  • Smecker

Vad exakt är det med din personlighet som är så svårt att tycka om?
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (Carina)

Lever i en särborelation. Han får kolla på den porr han gjort innan vi träffades och onanera. Det är hans egna sexliv. Jag gör detsamma men tittar inte på porr. Har dock ett konto på Tumblr där jag delar i mitt tycke sensuella och erotiska bilder. Repostar alltså. Inga egna. Klart vanilj. Det är min grej som ibland väcker lust. I fantasin ska man få vara fri och njuta. SeDan gemensamt sex. Utan porr. 

• Anonym (jaha)

Och som flera försökt påpeka så är det precis det som är problemet... du gör dig själv till centrum för båda och får allt att handla om dig. Ett förhållande fungerar inte så, bara för att man är tillsammans med någon så betyder inte det att man slutar vara en individ och slutar ha ett privatliv. Ett förhållande betyder inte att två personer slås ihop på atom nivå till en enda individ. Vissa saker delar han med dig andra saker är hans egna som du inte har ett dugg att göra med och likadant åt andra hållet.

Att hålla på som du gör är det man kallar att kväva sin partner och är ett väldigt effektivt sätt att ta död på relationer för ingen människa kommer vilja bli livegen och bli 100% kontrollerad av sin partner.

Du skriver att du skulle vilja få chansen att kompensera det, men den chansen har du ju förmodligen alltid haft i alla dina relationer. Det är ju ingen annan som tvingar dig att vilja kontrollera din partner till 100%, det är något du gör själv.
  • Svennebanan75

Ni som skriver att ni inte känner er tillräckliga eller åtminstone vill få chansen att räcka till sexuellt istället för att mannen eller kvinnan ska titta på porr och onanera.

Har ni tänkt på att ni därmed säger att ni vill vara partnerns onaniverktyg. Onani skiljer sig från sex på så sätt att det inte är ett känslomässigt samspel. Det handlar om den egna njutningen. Ska en kvinna ersätta det för mig, ja då ska hon bara dra ner trosorna, inte snacka något, låta mig tränga in och knulla henne utan vare sig samspel eller förspel. Sen tömma mig i henne och gå därifrån utan att bry mig om henne? hon ska inte finnas där på annat sätt än att fittan ersätter handen. 

För mig handlar inte sex om att minska lusten till onani, onani är ju en stund med sig själv och det är minst lika viktigt som tid tillsammans med sin partner.

Svar på tråden Okej om killen kollar på porr i ett förhållande?