Inlägg från: Anonym (jaha) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jaha)

Okej om killen kollar på porr i ett förhållande?

Anonym (Nej) skrev 2022-04-25 09:22:09 följande:

De två sista alternativen är ju samma så där kunde jag inte välja egentligen för nej, det är inte alls ok men jag kan inte bestämma över honom. Om han inte vill respektera mina gränser så måste han inte och då tar relationen slut så klart.

Och du har aldrig funderat på om dina gränser är rimliga eller ej?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Stör mig) skrev 2022-04-25 16:36:31 följande:
    Man är ju ändå två i en relation och jag vill åtminstone ha chansen att få hela hans sexualitet. Räcker inte jag till så är det väl så då, hellre då att han ser porr och runkar till det än vänstrar...men om jag inte ens fått chansen att räcka till så känns det surt.

Alltså jag förstår också att sex har prestationskrav och han bara vill komma snabbt och koppla av ibland men jag kan ge den typen av sex också det är liksom bara för honom att fråga.
    Det du beskriver är inget annat än kontrollbehov och inte sunt på nåt sätt.
  • Anonym (jaha)
    Mavic skrev 2022-04-25 17:38:10 följande:

Så länge man inte ljuger om det.
    sen är det väll roligare att göra film istället för att se på det man inte har nära sig.

Det blir ju svårt att inte ljuga om det om man vet att ens partner kommer bli ledsen av det. Du ser inte det motsägelsefulla i...

Jag gillar inte att du tittar på porr, jag vill hellre att du gör allt med mig istället, ink porrfilm. Så om du gör det och berättar det kommer jag bli ledsen, men ljuger du om det så kommer jag bli ledsen då med.... snacka om att sätta sin partner i en omöjlig situation Drömmer 
  • Anonym (jaha)
    Anonym skrev 2022-04-25 18:04:40 följande:
    Alla gränser är rimliga för dem som sätter dem.
    Sen är det upp till en ev partner om den accepterar det eller inte.
    Nope, att bara tycka ens gränser är rimliga gör dem inte till rimliga.
    Om jag tycker att min partner ska messa mig var femte minut 24/7 så betyder inte det att det är rimligt.

Ett förhållande handlar inte bara om vad EN person tycker, det handlar om vad båda tycker, kan man inte förstå det utan kör med "du gör som jag säger eller så kan du dra" ska man nog inte vara i ett förhållande öht.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Stör mig) skrev 2022-04-25 19:10:15 följande:
    Jag finner det underligt och som massiv kritik mot mig om han hellre runkar än har sex med mig ja. Att han väljer det när han kan välja mig. Klart att han får runka tex. om vi är iväg från varandra men då vill jag att han runkar till mig och inte till någon annan. Jag kan bistå med filmer och bilder utan problem. Sånt skickar jag oavsett om jag träffar någon så är vi ihop ett tag kommer en man ha massvis av porr (av mig) att runka till.

Förutom sex och att jag ser bra ut har jag en personlighet som är svår att tycka om, det vet jag. Jag vill kunna kompensera det på något sätt och få chansen att göra det. 
    Anonym (jaha) skrev 2022-04-25 18:03:21 följande:
    Det du beskriver är inget annat än kontrollbehov och inte sunt på nåt sätt.
    Kanske det. Men jag skulle aldrig missköta det förtroendet om jag fick den kontrollen.
    Och som flera försökt påpeka så är det precis det som är problemet... du gör dig själv till centrum för båda och får allt att handla om dig. Ett förhållande fungerar inte så, bara för att man är tillsammans med någon så betyder inte det att man slutar vara en individ och slutar ha ett privatliv. Ett förhållande betyder inte att två personer slås ihop på atom nivå till en enda individ. Vissa saker delar han med dig andra saker är hans egna som du inte har ett dugg att göra med och likadant åt andra hållet.

Att hålla på som du gör är det man kallar att kväva sin partner och är ett väldigt effektivt sätt att ta död på relationer för ingen människa kommer vilja bli livegen och bli 100% kontrollerad av sin partner.

Du skriver att du skulle vilja få chansen att kompensera det, men den chansen har du ju förmodligen alltid haft i alla dina relationer. Det är ju ingen annan som tvingar dig att vilja kontrollera din partner till 100%, det är något du gör själv.
Svar på tråden Okej om killen kollar på porr i ett förhållande?