Anonym (Stör mig) skrev 2022-04-25 19:10:15 följande:
Jag finner det underligt och som massiv kritik mot mig om han hellre runkar än har sex med mig ja. Att han väljer det när han kan välja mig. Klart att han får runka tex. om vi är iväg från varandra men då vill jag att han runkar till mig och inte till någon annan. Jag kan bistå med filmer och bilder utan problem. Sånt skickar jag oavsett om jag träffar någon så är vi ihop ett tag kommer en man ha massvis av porr (av mig) att runka till.
Förutom sex och att jag ser bra ut har jag en personlighet som är svår att tycka om, det vet jag. Jag vill kunna kompensera det på något sätt och få chansen att göra det.
Anonym (jaha) skrev 2022-04-25 18:03:21 följande:
Det du beskriver är inget annat än kontrollbehov och inte sunt på nåt sätt.
Kanske det. Men jag skulle aldrig missköta det förtroendet om jag fick den kontrollen.
Och som flera försökt påpeka så är det precis det som är problemet... du gör dig själv till centrum för båda och får allt att handla om dig. Ett förhållande fungerar inte så, bara för att man är tillsammans med någon så betyder inte det att man slutar vara en individ och slutar ha ett privatliv. Ett förhållande betyder inte att två personer slås ihop på atom nivå till en enda individ. Vissa saker delar han med dig andra saker är hans egna som du inte har ett dugg att göra med och likadant åt andra hållet.
Att hålla på som du gör är det man kallar att kväva sin partner och är ett väldigt effektivt sätt att ta död på relationer för ingen människa kommer vilja bli livegen och bli 100% kontrollerad av sin partner.
Du skriver att du skulle vilja få chansen att kompensera det, men den chansen har du ju förmodligen alltid haft i alla dina relationer. Det är ju ingen annan som tvingar dig att vilja kontrollera din partner till 100%, det är något du gör själv.