• Anonym (Kille i förhållande)

Okej om killen kollar på porr i ett förhållande?

Är det okej att din kille kollar på porr?
    Vill du att han berättar om det? Visar dig? Att ni tittar tillsamman? Blir du ledsen sårad om han kolla utan dig? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Okej om killen kollar på porr i ett förhållande?
  • Anonym (Nej)

De två sista alternativen är ju samma så där kunde jag inte välja egentligen för nej, det är inte alls ok men jag kan inte bestämma över honom. Om han inte vill respektera mina gränser så måste han inte och då tar relationen slut så klart.

• Anonym (Bryr mig ej)
    Anonym (Stör mig) skrev 2022-04-25 09:15:14 följande:
    Då skickar jag hellre filmer eller bilder på mig han kan runka till istället. Även där är jag anpassningsbar med vad han vill se osv. När jag har vart tillsammans med någon och vi vart isär skickar jag sånt oavsett. 
    Fast gällande porr så tänker jag mer bara på att man vill ha det snabbt och överstökat, lätta på trycket för att komma och tillfredsställa sig själv.

Porr kan ju snabbt och enkelt hjälpa till att komma och snabbt bara uppfylla en fantasi.

Skulle jag skicka en video på mig själv eller filma så skulle jag uppskatta om lin sambo tog sig tiden med mig och för mig handlar det ju mer om att vara fysisk och intim än att jag inte fyller en viss funktion och att jag inte skulle vara tillräcklig.

för vissa saker som du skriver så upplever jag att du har dåligt självförtroende och känner mer att det skulle bero på dig än att han vara vill komma snabbt på 2 min?
  • Anonym (Ludvig)
    Anonym (Stör mig) skrev 2022-04-25 06:41:11 följande:

Sånt stör mig. Jag ser mig själv som mer än kapabel att tillfredställa en mans sexualitet och försöker göra det klart att vill en man jag är tillsammans ha mer sex, pröva något han funderat på (inom rimliga gränser) så är det bara att fråga. Vill han bara koppla av och bli tillfredställd snabbt, ja då kan jag göra det med.

Vill han se så har jag inga problem att strippa, posera eller onanera framför honom...så han kan få se soloscener "porr" på riktigt om han vill det. Jag ser dessutom bra ut, det vet jag. 

Så jag tycker inte det skall finnas ett behov av porr eller att han onanerar när han är tillsammans med mig. kanske om vi blir gamla ihop, jag ser ut som ett skröppligt russin att han kan kolla sånt DÅ.

Jag skulle inte bli jättearg eller göra slut, eller ens förbjuda, men det hade gjort mig ledsen om han ändå vill. För jag känner mig otillräcklig om han håller på med sånt och jag är villig att ge mer om det är för lite. 

Om alla män hade en partner som dig skulle inte porren vara speciellt intressant.  Porrindustrin lever på människor som saknar något i sitt sexliv.
  • Anonym (Håller med)
    Anonym (Stör mig) skrev 2022-04-25 06:41:11 följande:

Sånt stör mig. Jag ser mig själv som mer än kapabel att tillfredställa en mans sexualitet och försöker göra det klart att vill en man jag är tillsammans ha mer sex, pröva något han funderat på (inom rimliga gränser) så är det bara att fråga. Vill han bara koppla av och bli tillfredställd snabbt, ja då kan jag göra det med.

Vill han se så har jag inga problem att strippa, posera eller onanera framför honom...så han kan få se soloscener "porr" på riktigt om han vill det. Jag ser dessutom bra ut, det vet jag. 

Så jag tycker inte det skall finnas ett behov av porr eller att han onanerar när han är tillsammans med mig. kanske om vi blir gamla ihop, jag ser ut som ett skröppligt russin att han kan kolla sånt DÅ.

Jag skulle inte bli jättearg eller göra slut, eller ens förbjuda, men det hade gjort mig ledsen om han ändå vill. För jag känner mig otillräcklig om han håller på med sånt och jag är villig att ge mer om det är för lite. 

Håller med detta helt och hållet. Och lägger till att moralaspekten i porr gnager i mig väldigt (är mkt mer ok med tecknad porr som företeelse) utöver att jag är galet sexuell och vill vara tillräcklig för min man.
  • Anonym (Blåmesen)

Är ju stor skillnad om det är var och varannan dag eller då och då. De som sitter och runkar till porr flera gånger i veckan trots en partner sexlivet funkar med, skulle jag anse vara porrskadad.

• Mimosa86

Beror på.

så länge det inte går ut över sexlivet så är jag fine med det, jag tittar också ibland. Är inte avundsjukt lagd så på den punkten är det inget problem.

däremot skulle jag tycka det var otroligt jobbigt om han tände på förnedring eller incest/våldtäkts simuleringar. Det hade jag aldrig accepterat. Hur mycket fiction det än är så tycker jag det är rakt av stört att ens tända på sådan misär och elände. Sex för mig är något glatt, härligt, passionerat och respektfullt. Inget man har för att skada, förnedra och härska över andra. Jag är glad att min man delar den värderingen. 

• Anonym (Stör mig)
    Anonym (Bryr mig ej) skrev 2022-04-25 09:41:31 följande:
    Fast gällande porr så tänker jag mer bara på att man vill ha det snabbt och överstökat, lätta på trycket för att komma och tillfredsställa sig själv.

Porr kan ju snabbt och enkelt hjälpa till att komma och snabbt bara uppfylla en fantasi.

Skulle jag skicka en video på mig själv eller filma så skulle jag uppskatta om lin sambo tog sig tiden med mig och för mig handlar det ju mer om att vara fysisk och intim än att jag inte fyller en viss funktion och att jag inte skulle vara tillräcklig.

för vissa saker som du skriver så upplever jag att du har dåligt självförtroende och känner mer att det skulle bero på dig än att han vara vill komma snabbt på 2 min?
    Jag känner att jag kan vara porr om han vill ha porr. Vill han lätta på trycket och komma fort så vill jag kunna fixa det. Även med tidskrav på 2 minuter...kommer väl få ont i nacken av det eller irritera min tennisarmbåge men då får det vara så.

Jag har väldigt dåligt självförtroende ja, men det blir ännu sämre om han hellre skulle runka själv eller hellre runka till porr än runka till mig. Jag ser bra ut, jag har snygg kropp osv. Det är typ det enda med mig själv jag tycker om och om även det blir ratat...då har jag ingenting.
    Anonym (Ludvig) skrev 2022-04-25 09:51:41 följande:
    Om alla män hade en partner som dig skulle inte porren vara speciellt intressant.  Porrindustrin lever på människor som saknar något i sitt sexliv.

Tack! Det värmde  Jag önskar att det var så...men i själva verket blir jag dumpad av män snabbt. Har inga problem att träffa någon, men omöjligt att behålla någon. 
  • Anonym (Bryr mig ej)
    Anonym (Stör mig) skrev 2022-04-25 14:36:11 följande:
    Jag känner att jag kan vara porr om han vill ha porr. Vill han lätta på trycket och komma fort så vill jag kunna fixa det. Även med tidskrav på 2 minuter...kommer väl få ont i nacken av det eller irritera min tennisarmbåge men då får det vara så.

Jag har väldigt dåligt självförtroende ja, men det blir ännu sämre om han hellre skulle runka själv eller hellre runka till porr än runka till mig. Jag ser bra ut, jag har snygg kropp osv. Det är typ det enda med mig själv jag tycker om och om även det blir ratat...då har jag ingenting.
    Anonym (Ludvig) skrev 2022-04-25 09:51:41 följande:

Tack! Det värmde  Jag önskar att det var så...men i själva verket blir jag dumpad av män snabbt. Har inga problem att träffa någon, men omöjligt att behålla någon. 
    Fast när han runkar till porr så handlar det ju om hans behov, inte dina.
    det är ju något han vill göra för stunden och kanske inte beroende av dig utan en liten stund för sig själv.

vad spelet det för roll om du har bra kropp och är snygg och kan träffa någon fort om dom ändå inte stannar kvar hos dig? Det ytliga är ju då mer en fasad, jobba istället på att bli bekväm med dig själv så att det hellre tar lång tid att träffa någon men som kanske vill vara med dig för att du är du och inte en som måste tillfredställa männen för att dom ska stanna kvar hos dig när som uppenbarligen inte gör det ändå 
  • Anonym (Stör mig)
    Anonym (Bryr mig ej) skrev 2022-04-25 16:06:49 följande:
    Fast när han runkar till porr så handlar det ju om hans behov, inte dina.
    det är ju något han vill göra för stunden och kanske inte beroende av dig utan en liten stund för sig själv.

vad spelet det för roll om du har bra kropp och är snygg och kan träffa någon fort om dom ändå inte stannar kvar hos dig? Det ytliga är ju då mer en fasad, jobba istället på att bli bekväm med dig själv så att det hellre tar lång tid att träffa någon men som kanske vill vara med dig för att du är du och inte en som måste tillfredställa männen för att dom ska stanna kvar hos dig när som uppenbarligen inte gör det ändå 
    Man är ju ändå två i en relation och jag vill åtminstone ha chansen att få hela hans sexualitet. Räcker inte jag till så är det väl så då, hellre då att han ser porr och runkar till det än vänstrar...men om jag inte ens fått chansen att räcka till så känns det surt.

Alltså jag förstår också att sex har prestationskrav och han bara vill komma snabbt och koppla av ibland men jag kan ge den typen av sex också det är liksom bara för honom att fråga.
  • Anonym (Håller inte med)

Jag har inga problem med att min sambo ser på porr och runkar. För oss i vårat förhållande är det inget vi behöver dölja/underhåll för varandra. Likväl som jag kan se på porr och onanera när han är borta och vara helt öppen med det som han är mot mig. förutom dessa stunder för oss själva har vi bra sex ca 3-5 ggr/v 

Svar på tråden Okej om killen kollar på porr i ett förhållande?