• Anonym (Grå)

Finns det ens någon sajt som fungerar sämre än Familjeliv?

Jag kommer då inte på någon!

• Svar på tråden Finns det ens någon sajt som fungerar sämre än Familjeliv?
  • EnAnonumius
    Ailith Charlotte Forumvärd skrev 2020-11-08 21:51:56 följande:

Det har varit otroligt segt ikväll. Har märkt av detta tidigare också. Puffar på teknik och hoppas de kan putta upp farten. För det är segt när man/Jag satt och väntade på att det skulle postas. Det tog 5 minuter Så något är galet.

Ja något är galet..  Man har hört detta tidigare från någon forumsvärd i början av detta året, "skall säga till teknikern"..

Det är skrämmande löjligt att denna seghet som har pågått i över ett år (minst) inte ännu har blivit åtgärdad ännu.

Så ja något är galet. Det är galet att det  inte har blivit fixat ännu.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Ailith Charlotte Forumvärd skrev 2020-11-08 21:53:47 följande:

Moderator har svarat tidigare i tråden. Och jag slängde in mina 5 cent här ovan.
    Läste du tråden innan du postade. Det  har  pågått mycket länger i än bara "8/11 2020" liksom,prov över ett år MINST, det  framgår i tråden om du läste den innan du postade.

• flygrl
    Ailith Charlotte Forumvärd skrev 2020-11-08 21:51:56 följande:

Det har varit otroligt segt ikväll. Har märkt av detta tidigare också. Puffar på teknik och hoppas de kan putta upp farten. För det är segt när man/Jag satt och väntade på att det skulle postas. Det tog 5 minuter Så något är galet.

Fast...inget personligt mot dig nu...MEN som flera andra redan påpekat har det vart så här segt i åratal nu. Har själv vart här sen 2016 och kan inte påminna mig det nånsin vart annorlunda. Och du och andra forumvärdar brukar då säga nåt i stil med det du sa nu meeen det blir ändå aldrig nån förbättring. Tycker det är väldigt trist för jag gillar ju verkligen FL. :/
  • Anonym (R)

Att ?putta till en tekniker? gör ingen skillnad. Någon ansvarig ska skjuta till pengar och se till att göra något radikalt åt siten.

• molly50
    LittleSunshine84 skrev 2020-11-08 22:37:18 följande:
    Visst är det dåligt. Jag har fått inlägg bortplockade som inte på ngt sätt varit provocerande eller dumma. Typ att TS kan ha frågat ska jag ta lån för att köpa en elcykel istället för en vanlig cykel. Jag svarade typ: köp det du känner att din ekonomi klarar av. Så har inlägget blivit anmält och så kan man inte ens få ngt svar på varför.

Eller typ att det står att man har ett citerat inlägg och när man klickar så kommer man till en rätt så blank sida. Man har ingen aning om vilken tråd det är.

Eller att gamla trådar man skrivit som anonym inte finns under mina trådar eller vad det heter.

Listan kan göras lång :)
    Ja,precis! Det har hänt mig med.
    Men det är ju,som sagt,svårt att få svar på vilket inlägg som plockats bor och varför när man bara får ett blankt pm med en kort sifferkod.
    Tidigare fick man i alla fall ett pm innehållande inlägget som plockats bort och en förklaring till varför. Jag förstår inte varför det har ändrats.

Man får kanske lägga till tråden i sina favoriter så hittar man den lättare.
  • Forumvärd
    neverpreggo skrev 2020-11-08 22:41:43 följande:
    Haha ja precis som det varit i flera år. Det är inte ett dugg sämre just ikväll.

Ja men jag upplever det som om det har varit segare på senare tid. Speciellt kvällstid. Delar du min upplevelse?
  • molly50
    Ailith Charlotte Forumvärd skrev 2020-11-09 09:09:44 följande:

Ja men jag upplever det som om det har varit segare på senare tid. Speciellt kvällstid. Delar du min upplevelse?
    Jag upplever också att det är segare kvällstid då kanske fler är inloggade.
    Men det kan vara segt även andra tider på dygnet.
    Så något måste ju oavsett göras åt det här problemet.
  • Forumvärd
    molly50 skrev 2020-11-08 22:05:16 följande:
    En annan sak som är irriterande är att om man fpr ett inlägg borttaget så får man bara ett pm med en kort sifferkod. Och det går inte att svara på. Så man kan inte ställa några frågor om varför inlägget togs bort  te x. Och man vet inte ens vilket inlägg som har plockats bort eller i vilken tråd. Det är dåligt,tycker jag.

Mejla support @ familjeliv.se utan mellanslag eller Inboxa mig. Numret gör att vi kan se vad ärendet handlar om. Oftast hittar du redan i meddelandet varför inlägget tagits bort.
  • molly50
    Ailith Charlotte Forumvärd skrev 2020-11-09 09:13:23 följande:

Mejla support @ familjeliv.se utan mellanslag eller Inboxa mig. Numret gör att vi kan se vad ärendet handlar om. Oftast hittar du redan i meddelandet varför inlägget tagits bort.
    Ok. Tack!  Fast supporten får man sällan eller aldrig svar ifrån.

Fast det brukar inte stå varför inlägget har plockats bort eller från vilken tråd. Bara sifferkoden. Inget annat. och utan möjlighet att svara.
    Förr var det så att man kunde se i meddelandet vilket inlägg som tagits bort och varför. Men inte nu längre.
    Och det måste jag säga att jag tycker är dåligt.
  • Forumvärd
    EnAnonumius skrev 2020-11-09 01:01:58 följande:
    Ja något är galet..  Man har hört detta tidigare från någon forumsvärd i början av detta året, "skall säga till teknikern".. Det är skrämmande löjligt att denna seghet som har pågått i över ett år (minst) inte ännu har blivit åtgärdad ännu. Så ja något är galet. Det är galet att det  inte har blivit fixat ännu.

Vi har puffat för segheten så teknik är medvetna om det och kommer med all säkerhet åtgärda det. Jag hojtar till igen och hoppas att det rasslar till lite snabbare i forumet.
  • Forumvärd
    molly50 skrev 2020-11-09 09:17:15 följande:
    Ok. Tack!  Fast supporten får man sällan eller aldrig svar ifrån. Fast det brukar inte stå varför inlägget har plockats bort eller från vilken tråd. Bara sifferkoden. Inget annat. och utan möjlighet att svara. Förr var det så att man kunde se i meddelandet vilket inlägg som tagits bort och varför. Men inte nu längre. Och det måste jag säga att jag tycker är dåligt.

Ok är det bara en kod så är det bara så att tråden rensats utan påföljd. Det kan vara citat, dubbelposter etc. Men det vore ju trevligt med ett kort meddelande och inte bara ett nummer. Kan du Inboxa ärendet till mig så jag har ett.underlag.
  • Forumvärd
    flygrl skrev 2020-11-09 02:36:23 följande:
    Fast...inget personligt mot dig nu...MEN som flera andra redan påpekat har det vart så här segt i åratal nu. Har själv vart här sen 2016 och kan inte påminna mig det nånsin vart annorlunda. Och du och andra forumvärdar brukar då säga nåt i stil med det du sa nu meeen det blir ändå aldrig nån förbättring. Tycker det är väldigt trist för jag gillar ju verkligen FL. :/

Jag förstår helt din känsla. Jag älskar FL och har ju varit här sedan 2003. Jag vill ju precis som du att det ska gå smidigt att skriva inlägg och att forumet lever upp och då är det ju viktigt att det inte segar.
  • Forumvärd
    EnAnonumius skrev 2020-11-09 01:06:25 följande:
    Läste du tråden innan du postade. Det  har  pågått mycket länger i än bara "8/11 2020" liksom,prov över ett år MINST, det  framgår i tråden om du läste den innan du postade.

Jo jag vet och jag läste tråden innan. Jag vet att det varit segt under en lång tid och jag har påtalat det till bla teknik. Ändå så upplevde jag sajten segare än vanligt igår.
  • FDFMGA
    Ailith Charlotte Forumvärd skrev 2020-11-09 09:29:55 följande:

Jo jag vet och jag läste tråden innan. Jag vet att det varit segt under en lång tid och jag har påtalat det till bla teknik. Ändå så upplevde jag sajten segare än vanligt igår.
    Ett tips är att använda en separat browser för Familjeliv. Jag testade Brave för någon månad sen och till att börja med var väntetiden obefintlig. Dessvärre tycks det som att alla webbläsare med tiden blir Familjelivsanpassade och sega som kola - men i ett par månader slapp jag vänta fem minuter eller en evighet på att något skulle hända.

Tyvärr gick det inte att posta inlägg med Brave som webbläsare, den var för snabb för Familjeliv - men läsa gick ju braGlad
  • Forumvärd

Hej hej! Jag har fått information att problemet med seghet kommer att få högsta prio. Ha det gott Charlotte

Svar på tråden Finns det ens någon sajt som fungerar sämre än Familjeliv?