• Anonym (Grå)

Finns det ens någon sajt som fungerar sämre än Familjeliv?

Jag kommer då inte på någon!

• Svar på tråden Finns det ens någon sajt som fungerar sämre än Familjeliv?
  • Forumvärd

Det har varit otroligt segt ikväll. Har märkt av detta tidigare också. Puffar på teknik och hoppas de kan putta upp farten. För det är segt när man/Jag satt och väntade på att det skulle postas. Det tog 5 minuter Så något är galet.

• Forumvärd
    LittleSunshine84 skrev 2020-11-08 21:49:33 följande:
    Det roliga är att man får aldrig ngt svar av ngn moderator eller ngn som helst feedback när man klagar. Är också ett lustigt sätt att ta emot kritik :)

Moderator har svarat tidigare i tråden. Och jag slängde in mina 5 cent här ovan.
  • Anonym (.)
    Det roliga är att man får aldrig ngt svar av ngn moderator eller ngn som helst feedback när man klagar. Är också ett lustigt sätt att ta emot kritik :)
    Det är inte så konstigt att det är så.
    Familjeliv har i alla fall förr lejt ut mycket av modereringen till ett företag som heter Interaktiv Säkerhet. De har till uppgift att moderera bort skräp men de ger mig veterligen aldrig någonsin respons på det de gör.

Moderatorer kräver ju en levande policy och regelverk som diskuteras moderatorerna emellan. Framförallt kräver det någon form av ledning så att moderatorerna inte löper amok och ställer till en massa skada. Det är mycket enklare för en sajtägare att leja ut det på det sättet istället för att ha ett antal frivilliga moderatorer.
  • molly50
    Anonym (.) skrev 2020-11-08 21:44:20 följande:
    Det har laggat i ganska många år. Från början hette det TÖM CACHEN. Sen hörde vi ingenting.

Men åtgärdas, det kommer inte att ske.
    Sajten kommer långsamt att dö som alla andra webbforum som mer eller mindre överges av ägarna. Det har skett många gånger förr och det händer just nu, här.

Googla "Forumdöd" och du får mängder av träffar från en massa olika fd forum...
    Ja,det är väl risk för det.
    Tyvärr,för det vore lite sorgligt.
  • molly50

En annan sak som är irriterande är att om man fpr ett inlägg borttaget så får man bara ett pm med en kort sifferkod.
    Och det går inte att svara på. Så man kan inte ställa några frågor om varför inlägget togs bort  te x.
    Och man vet inte ens vilket inlägg som har plockats bort eller i vilken tråd.
    Det är dåligt,tycker jag.
  • LittleSunshine84
    Ailith Charlotte Forumvärd skrev 2020-11-08 21:53:47 följande:

Moderator har svarat tidigare i tråden. Och jag slängde in mina 5 cent här ovan.

Okej, euhm tack då- det har inte hänt de senaste fem åren. Jag refererade inte enbart till idag.
  • LittleSunshine84
    molly50 skrev 2020-11-08 22:05:16 följande:

En annan sak som är irriterande är att om man fpr ett inlägg borttaget så får man bara ett pm med en kort sifferkod.

Och det går inte att svara på. Så man kan inte ställa några frågor om varför inlägget togs bort  te x.

Och man vet inte ens vilket inlägg som har plockats bort eller i vilken tråd.

Det är dåligt,tycker jag.

Visst är det dåligt. Jag har fått inlägg bortplockade som inte på ngt sätt varit provocerande eller dumma. Typ att TS kan ha frågat ska jag ta lån för att köpa en elcykel istället för en vanlig cykel. Jag svarade typ: köp det du känner att din ekonomi klarar av. Så har inlägget blivit anmält och så kan man inte ens få ngt svar på varför.

Eller typ att det står att man har ett citerat inlägg och när man klickar så kommer man till en rätt så blank sida. Man har ingen aning om vilken tråd det är.

Eller att gamla trådar man skrivit som anonym inte finns under mina trådar eller vad det heter.

Listan kan göras lång :)
  • neverpreggo
    Ailith Charlotte Forumvärd skrev 2020-11-08 21:51:56 följande:

Det har varit otroligt segt ikväll. Har märkt av detta tidigare också. Puffar på teknik och hoppas de kan putta upp farten. För det är segt när man/Jag satt och väntade på att det skulle postas. Det tog 5 minuter Så något är galet.

Haha ja precis som det varit i flera år. Det är inte ett dugg sämre just ikväll.
  • MrsPJ

Segare sida får man leta efter. En sak jag funderar över är värt pengarna från reklamintäkterna går. Inte till IT iaf haha. Har aldrig riktigt fattat vem/vilka som driver FL eller hur många som är inblandade. Jobbar folk med det eller hur funkar det? Nån som vet?

• Anonym (Håller med!!)

Åh, som jag kan störa mig på att saten ''hoppar'' för att en annons dyker upp däruppe.

Jag störde mig ännu mer dock där sajten fick någon ''error'' när man hade skrivit ett inlägg och klicka på ''Skicka svar''. Då var man tvungen att skriva om sitt inlägg. Det har tydligen åtgärdats. Jag har i alla fall inte haft det bekymmer på väldigt länge.

Jag tycker det synd att sajten har sina konstigheter eftersom jag tycker det här stället är bra mycket mer trevligare än andra svenska forum..

Svar på tråden Finns det ens någon sajt som fungerar sämre än Familjeliv?