Min dotter har rakat armarna :-(
Hej.
Jag måste skriva av mig. Jag är så ledsen. Jag har två döttrar, en
som är 13 och en som är 11. Dotterns som är 11 år är väldigt hårig på hela kroppen, hennes behåring är blond men syns ändå väldigt tydligt. Detta har hon
tagit upp ett par gånger, hur jobbigt hon tycker det är. Jag förstår henne men har aldrig sagt något. Både henne pappa och jag har sagt att det kanske blir mindre ju äldre hon blir, hennes pappa säger att han var väldigt hårig wom liten men det växte bort, han har inte ens ett hårstrå på bröstet, men såklart på armar och ben och enerom hårväxt på huvudet. Jag är hårig och rakar benen, bikinilinjen och under armarna men skulle aldrig få för mig att raka armarna. Jag har aldrig visat mina döttrar att jag rakar mig för jag känner att jag vill inte påminna dem, är glad så länge de inte börjar med det.
En dag skulle min 11 åring ha tajts och håret stack då ut igenom tajtsen och hon påpekade det och var ledsen.
Igår när vi satt och tittade på tv smekte jag hennes arm och kände att där var sticksigt jag blev helt förtvivlad och sa har du rakat armarna, hon nekade länge, jac sa det måste du ha gjort. Tillslut började hon gråta och medgav att det hade hon gjort
jag kände då på hennes ben och kände att hon hade rakat där med
Benen känner jag att det kommer väl de flesta tjejer börja att raka MEN armarna jag känner mig så förtvivlad och oroad, hur ska detta bli nu
det kom sedan fram att en av hennes kompisar hade tagit tag i håret på hennes ena arm och dragit i det ungefär som om hon skulle se hur långt det var
Har ni själva gjort detta eller känner någon som gjort? Hur blir det nu?
Förtvivlad mamma