• Dafoematilda

Jag är ensamstående och vill ha barn.

Hej! Jag är en tjej på 20 år, skötsam, har heltidsjobb, stadig ekonomi, bostad och bil, min största dröm är barn, men jag är asexuell därav får jag inga känslor för varken kille eller tjej.

Jag vet inte hur jag ska göra, åka till Danmark och inseminera mig? Köpa spermier från random? Ligga med en främling?

Tacksam för tips????

• Svar på tråden Jag är ensamstående och vill ha barn.
  • Anonym (C)

Haha, och vad är det för fel på att råda en 20-åring att inseminera sig på klinik och vänta några år?

Blir så trött på anonyma fjantar som inte ens kan argumentera, utan bara "ogillar". Fegt.

• Anonym (Feromoner)

Jag fick barn när jag var 20, bästa jag gjort.

MEN jag var vuxen av flera olika aspekter, dock skulle jag aldrig rekommendera någon annan att skaffa barn så ung. Jag vill inte gå in på alla svårigheter just jag gick igenom.

Nu med facit i hand så var jag en utomordentligt bra mamma som alltid satte mitt barn i första rummet. Jag var pigg och alert, det fanns inget som var för jobbigt, vi åkte mycket på museum och utflykter av olika slag, hade väldigt roligt tillsammans och har fortfarande.

Det är stor skillnad på en unga och äldre föräldrar, just energin och tålamodet var bättre som ung. Medan att få barn som äldre var en trygghet ur en mer ekonomisk och personlig mognad.

• Anonym (.)
    Anonym (C) skrev 2019-01-30 22:21:06 följande:

Haha, och vad är det för fel på att råda en 20-åring att inseminera sig på klinik och vänta några år?

Blir så trött på anonyma fjantar som inte ens kan argumentera, utan bara "ogillar". Fegt.

Det handlar om på vilket sätt dom skriver det på. 

Och du själv är anonym? 
  • Anonym (Lite salt)

Vänta några år. Sexualitet kan ändras och du tänka annorlunda. Vissa upptäcker tex att de är bisexuella i vuxen ålder.

Känner du likadant när du är 26-27, åk till Danmark, det är säkrast (istället för nåt pucko som du får tvinga dig till sex med eftersom du är asexuell).

• Anonym (Fundersam)
    Anonym (Lite salt) skrev 2019-01-31 08:29:15 följande:

Vänta några år. Sexualitet kan ändras och du tänka annorlunda. Vissa upptäcker tex att de är bisexuella i vuxen ålder.

Känner du likadant när du är 26-27, åk till Danmark, det är säkrast (istället för nåt pucko som du får tvinga dig till sex med eftersom du är asexuell).

Går alla privata donationer till genom att du måste ligga med donatorn och han därav är ett pucko?

Finns det inga som levererar med kopp o spruta och är seriösa?

Det låter som om du har erfarenhet kring det eftersom du har så starkt uttryck kring det?

Kan du sprida lite information om det som du har erfarenhet kring?
  • Anonym (C)
    Anonym (.) skrev 2019-01-31 08:20:42 följande:

Det handlar om på vilket sätt dom skriver det på. 

Och du själv är anonym? 

Jag skrev inte på något konstigt sätt eller så, men någon blev väl kränkt ändå...

Ja jag är anonym, liksom du själv ;)
  • Anonym (.)
    Anonym (C) skrev 2019-01-31 15:17:49 följande:
    Jag skrev inte på något konstigt sätt eller så, men någon blev väl kränkt ändå...

Ja jag är anonym, liksom du själv ;)
    Jag blev absolut inte kränkt, jag berättade bara att jag tycker att vissa här inne skulle behöva hålla sina fingrar i styr istället. 

Ja men jag var inte den som skrev att jag är trött på anonyma fjantar. Utan det var du som skrev det. 
  • Anonym (Rätt beslut)

Vänta minst 5 år, om du fortfarande känner detsamma är det rätt beslut.

• Anonym (Trix)

Bara jag som reagerar på det asexuella? Hur många 20-åringar har funnit sig själva, sitt känsloliv och sin sexualitet fullt ut? Eller ens haft en partner?

Självklart kan hon skaffa barn på egen hand. Men klokast är väl ändå att vänta några år? Vad är det som säger att hon inte kan bli kär och skaffa barn med någon annan? Bara för man inte varit kär när man är 20 så behöver detta inte hålla i sig resten av livet...

Råder TS att avvakta och skaffa en hund eller annat husdjur så länge. Om inte annat för att spara ihop en rejäl budget, det är dyrt att ha barn, speciellt ensam.

• Anonym (C)
    Anonym (.) skrev 2019-01-31 15:28:40 följande:

Jag blev absolut inte kränkt, jag berättade bara att jag tycker att vissa här inne skulle behöva hålla sina fingrar i styr istället. 

Ja men jag var inte den som skrev att jag är trött på anonyma fjantar. Utan det var du som skrev det. 

Men jag sjunker inte så lågt att jag ogillar andras inlägg anonymt, utan tycker jag någon har fel så skriver jag det i så fall.
  • Anonym (Hitta en kille.)

Såhär gör man. Du går ut på krogen (eller söker på internet) efter en yngre kille, att han är yngre är inte jätteviktigt men det ökar chansen att bli gravid. Helst någon du gillar och som är trevlig eftersom det kan ta ett tag. Han skall vara oerfaren och tafatt, det är inte ett måste men nästan.

Sedan fejkar du att du är jättetänd på den här killen och gillar honom. Han kommer ändå ge dig ett barn så du kan se till att det blir en trevlig upplevelse för honom. Det är han värd. Han skall bli förälskad i dig och ni skall ha massor av sex. Säg att du går på p-piller. Var ihop tills du blir gravid, men ligg hela tiden även när du inte har ÄL. Detta dels för att han inte skall fatta att du bara är ute efter att bli gravid...och dels ja, för att han ger dig ett barn och hjälper dig. Han är värd att ha ett trevligt minne.

När du blivit gravid så gör du slut, och bryter kontakten med honom. Han kommer bli ledsen, men med tiden se det som ett bra minne. Han fick ligga jättemycket.

Skulle ni stöta ihop igen och han ser att du är gravid, säg att du var det innan ni träffades eller blev det precis efter. Du är inte pappan. Då kommer den unge killen dra en lättnadens suck. Uppge inte någon fader.

Det här är inte helt juste, men det är det bästa sättet att göra det på. En moralisk gråzon, inte helt ok, men inte helt förkastligt heller. Att du kompeserar killen med att han fick en väldigt trevlig erfarenhet och en period med massor av sex tar bort en stor del av skulden från agerandet.

• Anonym (K)
    Anonym (Hitta en kille.) skrev 2019-01-31 17:51:40 följande:

Såhär gör man. Du går ut på krogen (eller söker på internet) efter en yngre kille, att han är yngre är inte jätteviktigt men det ökar chansen att bli gravid. Helst någon du gillar och som är trevlig eftersom det kan ta ett tag. Han skall vara oerfaren och tafatt, det är inte ett måste men nästan.

Sedan fejkar du att du är jättetänd på den här killen och gillar honom. Han kommer ändå ge dig ett barn så du kan se till att det blir en trevlig upplevelse för honom. Det är han värd. Han skall bli förälskad i dig och ni skall ha massor av sex. Säg att du går på p-piller. Var ihop tills du blir gravid, men ligg hela tiden även när du inte har ÄL. Detta dels för att han inte skall fatta att du bara är ute efter att bli gravid...och dels ja, för att han ger dig ett barn och hjälper dig. Han är värd att ha ett trevligt minne.

När du blivit gravid så gör du slut, och bryter kontakten med honom. Han kommer bli ledsen, men med tiden se det som ett bra minne. Han fick ligga jättemycket.

Skulle ni stöta ihop igen och han ser att du är gravid, säg att du var det innan ni träffades eller blev det precis efter. Du är inte pappan. Då kommer den unge killen dra en lättnadens suck. Uppge inte någon fader.

Det här är inte helt juste, men det är det bästa sättet att göra det på. En moralisk gråzon, inte helt ok, men inte helt förkastligt heller. Att du kompeserar killen med att han fick en väldigt trevlig erfarenhet och en period med massor av sex tar bort en stor del av skulden från agerandet.

Ja för varför ska man se till barnets bästa?
Svar på tråden Jag är ensamstående och vill ha barn.