Anonym (J) skrev 2019-01-17 12:41:03 följande:
Fast det var din mamma som var ensamstående, inte du, så du kan inte veta hur tufft det är. Och du har inga barn så du vet inte alls att kärleken från ett barn överväger allt.
Jag var själv 20 år när jag fick mitt första barn. Inte ensamstående dock. Men det var tufft som fan. Man är fortfarande tonåring i huvudet. Rekommenderar ingen att skaffa barn i så ung ålder.
Bara för att du var tonåring i huvudet vid 20 så betyder det inte att alla andra är det också. Du verkar för övrigt fortfarande vara tonåring i huvudet.
TS, jag skulle nog rekommendera att åka till Danmark. Det finns även män som erbjuder sig att donera privat gratis (du kan hitta dem i t.ex. facebookgrupper eller hemsidor inräktat på sånt här) men om du gör det privat så är det mer osäkert lagmässigt. Donatorn kan komma och kräva delad vårdnad, umgänge osv. Privata avtal om donation gäller inte. Läste om ett fall där ett par använt en privat donator och sen när barnet var fött började han kräva paret på en stor summa pengar, fick han inte det skulle han gå och stämma för enskild vårdnad om barnet. Man vet heller aldrig vad en privat donator kan ha för sjukdomar. Även om de skulle ha intyg så kan ju de vara förfalskade. Många vägrar att ens gå och testa sig och visa intyg alls.