Anonym (Usch) skrev 2019-01-17 22:43:34 följande:
Fy fan vad många i denna tråd får mig att vilja spy....Ni klankar ner på ts och påstår att hon är omogen, när det är NI som är omogna...vuxna människor som mobbar folk -_- fegt att sitta anonymt bakom en skärm och mobba ts...sjukt hur samhället ser ut...När jag var ung (dvs i skolåldern) hade jag en naiv bild av att mobbning inte förekommer bland vuxna...Men ju äldre jag blev desto mer har jag fått inse att mobbning förekommer hos vuxna med. Bara i denna tråd skriker "mobbning"
Taskigt att trycka ner ts på detta sättet...Bara för att ni själva inte hade klarat av barn själv vid 20 års åldern, så innebär det inte att ts är som ni!
Sen...Hur vet ni att ts inte vet hur det är att få en massa kärlek från ett barn? När jag var 20 år så hade jag tre småbrödrar som då var 6, 4 och 2 år...Jag hade (har fortfarande) ett stort ansvar för dem där jag bland annat tröstade dem i min famn, läste sagor för dem, tog en glass ute på stan och bara fanns till. Så när jag var 20 år så visste jag hur det kunde vara att vara en förälder och hur det kändes att få kärlek av barn. Det var flera gånger min småbrödrar råkade benämna mig som mamma/pappa och jag såg dem som mina barn (i med ålders skillnaden och det ansvar jag hade för dem)
Jag visste redan när jag var kring 16/18 års åldern att mitt syfte i livet är barn...Ser ingen mening med att supa och festa då det är barn som får mig att le. Det är barn som är min stora lycka.
Så, jag är 25 år och insemineras i Danmark. Är singel. Och detta är ett beslut jag tog för 5 år sedan att jag ska genomföra. Hoppas på ett lite under snart <3
Så ni som inte kommer med positiva inlägg eller svarar på det ts skriver, kan sköta ert liv och försöka lära er att inte mobba andra. Tyvärr tar barn efter sina föräldrar och ni vill väl ändå inte få samtal från era barns lärare att dem har mobbat nån annan? Så var ett bra omdöme nu! Har ni inget snällt att säga/skriva så kan ni vara tysta.
Till ts så rekommenderar jag insemination i Danmark:)
De flesta menar nog inte att vara elaka. Det är tungt att vara ensamstående med barn.
Jag var 19 år när jag fick mitt första barn, jag bodde med pappan. Helt klart mycket lättare att ha någon som delar ansvaret med en.
Man hinner knappt duscha eller gå på toaletten.
När jag fick mitt andra barn var jag 26 år och blev ensamstående. Jag hade tur och fick inget kolikbarn, men gud så trött jag var många gånger av att inte få sova en hel natt.
Sitta och äta i lugn och ro var inte att tänka på, babyn ville vara med och det var bara att använda ena armen för att försöka få i sig middagen. Jag blev en mästare på att laga mat med en arm.
Hur toalettbesöken var kan du ju tänka dig själv, de med en partner kan ju få egentid när partnern kommer hem.
Det är ytterst få som verkligen inser hur mycket tid och plats en liten baby tar och hur krävande det faktiskt är.