• Anonym (Förstår inget?)

Alltså VEM kan ??

Alltså vem kan få underhållsstöd??

Kort story:

Delad vårdnad om barnet (pojken 8 år i februari)

Jag bekostar allt (mamman)

Pappan får halva barnbidrag

Jag tjänar runt 300000/år

Pappan runt 450000/år

Pappan betalar inget alltså. Går inte att prata, han är snål. Vi är ovänner.

Får jag underhåll av fk? Det är ju en vetenskap!

• Svar på tråden Alltså VEM kan ??
  • Anonym (jur)
    Anonym (Förstår inget?) skrev 2019-01-08 19:09:30 följande:
    Det kan faktiskt vara en väg att gå men de kommer inte kunna påverka honom lika mycket som jag hade önskat. Exet är snart 40 och det är inte mycket hans föräldrar kan säga till om. Dessutom står de på hans sida när det kommer till kritan.. Deras ord kommer knappast bli hans lag :(
    Hur är förhållandet mellan farföräldrarna och barnbarnet?, troligtvis så är det den bästa inkörsporten då de flesta älskar sina barnbarn mer än sina egna barn och vill dem allt väl.
    Anonym (jur) skrev 2019-01-08 19:16:06 följande:

Hur är förhållandet mellan farföräldrarna och barnbarnet?, troligtvis så är det den bästa inkörsporten då de flesta älskar sina barnbarn mer än sina egna barn och vill dem allt väl.

Dom ses 1 gång varannan vecka väl. Men det är sant, det du säger. Vad säger man till dom i ett sånt här läge? (Har ingen kontakt med de alls idag).
  • Anonym (jur)
    Anonym (Förstår inget?) skrev 2019-01-08 19:31:01 följande:
    Dom ses 1 gång varannan vecka väl. Men det är sant, det du säger. Vad säger man till dom i ett sånt här läge? (Har ingen kontakt med de alls idag).
    Mitt tips är att försöka träffa farföräldrarna tillsammans med ditt barn och sedan lite snyggt säga att han är i behov av ex. ny vårjacka men det är lite jobbigt i och med att pappan inte vill vara med och att du gör så mycket du kan för att barnbarnet ska få det som behövs. Här får det bli lite adlib och spela på gehör.

Jag tror att du ska vara försiktig med att anklaga pappan då det kan hända att farföräldrarna hamnar i försvarsställning och det skulle motverka det du vill uppnå. Försök i stället att fokusera på barnbarnet i positiv anda. 
    Anonym (jur) skrev 2019-01-08 19:52:13 följande:

Mitt tips är att försöka träffa farföräldrarna tillsammans med ditt barn och sedan lite snyggt säga att han är i behov av ex. ny vårjacka men det är lite jobbigt i och med att pappan inte vill vara med och att du gör så mycket du kan för att barnbarnet ska få det som behövs. Här får det bli lite adlib och spela på gehör.

Jag tror att du ska vara försiktig med att anklaga pappan då det kan hända att farföräldrarna hamnar i försvarsställning och det skulle motverka det du vill uppnå. Försök i stället att fokusera på barnbarnet i positiv anda. 

Tack så mycket för tipsen. Jag ska prova.
  • Anonym (jur)
    Anonym (Förstår inget?) skrev 2019-01-08 20:35:06 följande:
    Jag hoppas att det går bra, vem vet det kanske flyger rosa grisar i luften just idag. Solig
  • Anonym (jur)
    Anonym (Förstår inget?) skrev 2019-01-08 20:35:06 följande:
    Jag hoppas att det går bra, vem vet det kanske flyger rosa grisar i luften just idag. Solig
  • Anonym (A)
    Anonym (jur) skrev 2019-01-08 19:52:13 följande:

Håller med
  • Brumma
    Tiina87 skrev 2019-01-07 01:42:29 följande:

Ts kan fortfarande få underhållsstöd vid växelvisboende av fk. Dock osäker på om fk kräver detta av pappan.

Nej, den möjligheten är tyvärr borttagen. Dessutom hade TS tjänat för mycket.
  • Tiina87
    Brumma skrev 2019-01-11 15:55:50 följande:

Nej, den möjligheten är tyvärr borttagen. Dessutom hade TS tjänat för mycket.

Ja, jag såg att den var borttagen efter jag postat inlägget.

Egentligen är det så lätt att komma undan. Lättare att komma undan än att göra rätt och detta känner ju pappan säkert till. Därför är han så nöjd..

• Anonym (jur)
    Anonym (Förstår inget?) skrev 2019-01-11 22:09:35 följande:

Egentligen är det så lätt att komma undan. Lättare att komma undan än att göra rätt och detta känner ju pappan säkert till. Därför är han så nöjd..

Troligen
Svar på tråden Alltså VEM kan ??