josssa skrev 2019-01-06 22:11:54 följande:
Tack för dina stöttande ord! Kan verkligen tänka mig att det är minst lika krävande och intensivt att jobba på högstadiet. Man minns ju bara själv hur det var när man gick i åk 7-9.
Och det du skriver gällande sena nattningar med din sån känner jag också mycket väl igen. Innan min äldsta dotter slutade vila på dagen då hon var runt 3år.
Känns taskigt att säga men det känns typ lite skönt att höra att det är fler som tycker det känns jobbigt att jobba imorgon hehe.
Ja som det nu sover han ca en timme på förskolan och han behöver det, men sedan somnar han inte förrän tidigast runt 20.30, ofta senare... Vi har provat massa olika sätt att få honom tröttare men nu tänker vi nog vi bara hålla ut under våren istället med vetskapen om att han fortfarande behöver sin vila på dagen så att han är glad på förskolan och orkar med dagen där.
Han trivs jättebra på förskolan och jag är så tacksam för alla duktiga pedagoger som gör sitt bästa för barnen varje dag!!
Efter sommaren ska han börja på 3-5-årsavdelning och där sover de inte, så då blir det nog lättare att få honom i säng runt 19-19.30 eller så. Det hoppas jag på, så att nästa läsår blir lättare för mig att få jobbet gjort innan jag själv är dödstrött:)
Just nu känner man sig inte så pepp på att börja jobba, men när man väl träffar barnen brukar det vända snabbt tycker jag. Det blir även ljusare och ljusare för varje vecka nu efter vintersolståndet har varit, så då känns det ju automatiskt som att man får mer tid och ork för sitt eget barn efter jobbet för varje vecka som går

.