• Katten22

Fel av dejt eller överreagerar jag?

Jag har dejtat en kille i ca 1 månad nu, vi har pratat med varandra i ca 4 månader. När vi väl träffades klickade vi direkt. Han tog upp tidigt att han vill stt vi är exklusiva med varandra vilket är något jag själv även vill. Vi bor ca 15 mil ifrån varandra. Han hör av sig dagligen o visar tydligt att han vill träffas, även han som tar insiativ till stt ses.

Dock en sak som gjorde mig lite ledsen vae att jag kom till han som vanligt o han få såger stt nästkommande dag ska han iväg tidigt, vilket nu gjort stt jag går runt här i en främmande stad i 3 timmar trors han vet jag sa till honom när mitt tåg går.

Precis innan mig träffade han en tjej kanske 2 månader som sedan lämnade honom. Jag vet att de gjorde roliga saker ihop. Vi har mest bara varit hemma o kollat film ihop. Jag tog upp detta att det hade varit roligt att hitta på något o han bara svarade: vi har väl kul här?

Ibland känns det som han fortfarande känner nåt för tjejen. När vi är tsm så pussar han mig mycket o visar verkligen kärlek men det stör mig just att han inte verksr vilja hitta på saker med mig.

Ska jag säga att det inte känns rätt eller vänta ut kanske en månad till o se vad som händer? Eller va tycker ni om allt?

• Svar på tråden Fel av dejt eller överreagerar jag?
  • äldreochklokare
    Katten22 skrev 2018-12-28 15:32:27 följande:
    Jag vet att de bland annat varit på spa o liknande. Detta föreslog han även på vår första dejt men sen var det som om det liksom förslappades.

Utifrån hans egna ord verkar han tyclt väldigr mycket om henne. Men trots detta ville han träffa mig under tiden( visste dock inte de träffades) vilket gör mig ännu mer förvirrad
    Men han kanske inte fick signaler av dig om att du ville på spa? Det kanske är lite för tidigt i er relation? Det är ganska dyr också, han kanske insåg att nu runt jul har han inte råd? Har du råd? 

Men menar du alltså att han fortfarande träffar henne, för då skulle jag inte vilja ses om jag visste att killen träffade båda? 

Det där med att han skulle träffa en kompis har jag också varit med om. Åkte hem till en kille på annan ort. Han hämtade mig vid tåget för det gick inte att tag sig enkelt hem därifrån. Kändes väl inte helt ok eftersom jag då var beroende av att han även körde mig till tåget dagen efter och jag var väldigt noga med att vi bestämde kring detta. Nästa dag fanns två tåg att välja på. Han bad mig ta det sneare för vi hade ju så trevigt. Ok, jag hade väl inget inplanerat. När första tåget gått säger han "ja just ja, jag skulle ju hjälpa en kompis med en grej på hans hus". what liksom? Jag tykte han kunde göra det efter att jag åkt , men tydligen inte.  Jag satt där i hans hus, kunde inte ta mig därifrån och han lovade det skulle ta en timme, men det tog ju väldigt mkt längre tid, nästan så att vi inte hann till det andra tåget. Kan säga att jag inte träffade honom något mer. 
  • äldreochklokare
    Katten22 skrev 2018-12-29 09:31:29 följande:

[quote=79318684][quote-nick]jrockyracoon skrev 2018-12-29 08:51:42 följande:[/quote-nick]

Varför frågar du honom inte själv istället för att gå och undra varför han lät dig gå ensam i tre timmar? Jag tänker att om han nu är en bra blivande partner för dig, så borde ni väl kunna diskutera det här tillsammans och kunna gå vidare efter det.

Dessutom är det ju svårt för honom att veta hur du tänker om du inte berättar. Han hade kanske ett viktigt ärende och förstod inte riktigt hur du upplevde det att bli själv. Han kan ju inte läsa dina tankar. Om du berättar hur du känner, kan han säkert bättra sig till en annan gång. Om han är en douchebag och inte vill lyssna på dig när du berättar och ändra sig, ja, då kanske du ska fundera på att lämna...

[/quote

Han såg på mig stt jag blev lite sur o frågade o då sa jsg att js för jsg sa till dig när mitt tåg gick men då påstod han att jag hade sagt en annan tid. Han skulle fika med sin kompis,

För fika kan man ju inte göra vilken annan tid som helst? (vilket pucko). Antar han ville prata med kompisen om hur dejten varit. 
  • Katten22
    äldreochklokare skrev 2018-12-29 10:43:53 följande:

Men han kanske inte fick signaler av dig om att du ville på spa? Det kanske är lite för tidigt i er relation? Det är ganska dyr också, han kanske insåg att nu runt jul har han inte råd? Har du råd? 

Men menar du alltså att han fortfarande träffar henne, för då skulle jag inte vilja ses om jag visste att killen träffade båda? 

Det där med att han skulle träffa en kompis har jag också varit med om. Åkte hem till en kille på annan ort. Han hämtade mig vid tåget för det gick inte att tag sig enkelt hem därifrån. Kändes väl inte helt ok eftersom jag då var beroende av att han även körde mig till tåget dagen efter och jag var väldigt noga med att vi bestämde kring detta. Nästa dag fanns två tåg att välja på. Han bad mig ta det sneare för vi hade ju så trevigt. Ok, jag hade väl inget inplanerat. När första tåget gått säger han "ja just ja, jag skulle ju hjälpa en kompis med en grej på hans hus". what liksom? Jag tykte han kunde göra det efter att jag åkt , men tydligen inte.  Jag satt där i hans hus, kunde inte ta mig därifrån och han lovade det skulle ta en timme, men det tog ju väldigt mkt längre tid, nästan så att vi inte hann till det andra tåget. Kan säga att jag inte träffade honom något mer. 

Nä han träffar inte henne längre.jag har frågat o han har sagt att de inte hörs mer så får väl lita på det. Är väl mer att jag fattat det som att han ändå tyckte om henne väldigr mycket o tyckte det var lite tråkigt att hon inte ville mer. Samtidigt tycker jag det är litw konstigt att han ändå frpgade om vi skulle ses under tiden de dejtade.

Ja jag vet att han inte har mycket pengar just nu.

Angående igår så skulle han iväg en vecka så kan ju ha vart därför. Jag frågade lite skojsamt om inte jag fixk vara med under tiden.

Ditt låter väldigt likt mitt. Jag själv äe en väldigt empAtisk person o sätter alltid andra före mig. Jag skulle aldrig låtit någon få gå sjölv utan hade hellre offrat mitt egna. Tror du det handlar om vad man är som person? Dvs att de kanske inte ser der som så stor grej? Tex att de tänker annorlunda ?
  • äldreochklokare
    Katten22 skrev 2018-12-29 11:54:34 följande:
    Ditt låter väldigt likt mitt. Jag själv äe en väldigt empAtisk person o sätter alltid andra före mig. Jag skulle aldrig låtit någon få gå sjölv utan hade hellre offrat mitt egna. Tror du det handlar om vad man är som person? Dvs att de kanske inte ser der som så stor grej? Tex att de tänker annorlunda ?
    Jo, kan vara så. Han själv kanske hade tyckt 3 timmar på din ort hade varit helt ok, för hans del. Han ser er väl inte som så seriöst än, kan vara en orsak. 

Fast när jag tänker på alla dejter jag varit på: har de varit intresserade har de alltid sett till att få så mkt tid med mig som möjligt. Det är väl lite det man vill på dejt? 
  • tankfull
    äldreochklokare skrev 2018-12-29 10:44:56 följande:
    För fika kan man ju inte göra vilken annan tid som helst? (vilket pucko). Antar han ville prata med kompisen om hur dejten varit. 
    Eller så är det inte en kompis han skulle träffa utan den andra tjejen som han var gillade och var ihop med innan TS.
  • Katten22
    tankfull skrev 2018-12-29 14:57:25 följande:

Eller så är det inte en kompis han skulle träffa utan den andra tjejen som han var gillade och var ihop med innan TS.

Jo jag tänker väl lite detsamma. Jag tror däremot inte han bara vill ligga med mig för han vill jag ska sova över o komma så fort jag kan för att få så myclet tid med mig.

Svvaktade idag med att skriva men då skriver han ju till mig så han vill ju prata med mig varje dag. O han ville jag skulle följa med till en annan stad o fira nyår med han.

Tänker lite på hur jag ska lägga upp nästa träff dvs om det är för mycket begärt att krävs att man ska ungås en hel helg när man åker 15 mil enkel resa? Sen kräver inte jag han behöver va med mig hels tiden utan sks han tex träffa en kompis så nöjer jag mig med att få lite egen tid.

Nä hon bor flera timmar ifrån så det tror jag inte.
  • äldreochklokare
    Katten22 skrev 2018-12-29 15:50:15 följande:
    Jo jag tänker väl lite detsamma. Jag tror däremot inte han bara vill ligga med mig för han vill jag ska sova över o komma så fort jag kan för att få så myclet tid med mig.

Svvaktade idag med att skriva men då skriver han ju till mig så han vill ju prata med mig varje dag. O han ville jag skulle följa med till en annan stad o fira nyår med han.

Tänker lite på hur jag ska lägga upp nästa träff dvs om det är för mycket begärt att krävs att man ska ungås en hel helg när man åker 15 mil enkel resa? Sen kräver inte jag han behöver va med mig hels tiden utan sks han tex träffa en kompis så nöjer jag mig med att få lite egen tid.

Nä hon bor flera timmar ifrån så det tror jag inte.
    Om jag var du skulle jag säga att jag trots allt blev lite besviken över att det var så väldigt viktigt att träffa en kompis precis då, eller åtminstone att jag blev överraskad.  

Fråga i detalj hur den där nyårsfesten ser ut så att det inte dyker upp några överraskningar igen. Var/hur ska ni bo osv? 

Sedan tänker jag väl rent allmänt kring det här med att bo så pass långt från varann. Kommer du orka i längden? 
  • Katten22
    äldreochklokare skrev 2018-12-29 16:01:41 följande:

Om jag var du skulle jag säga att jag trots allt blev lite besviken över att det var så väldigt viktigt att träffa en kompis precis då, eller åtminstone att jag blev överraskad.  

Fråga i detalj hur den där nyårsfesten ser ut så att det inte dyker upp några överraskningar igen. Var/hur ska ni bo osv? 

Sedan tänker jag väl rent allmänt kring det här med att bo så pass långt från varann. Kommer du orka i längden? 

Nä jag sa nej då jag hade andra planer.

Just avståndet ser jag inte som några problem o hade i längden kunnat tänka mig flytta dit.

Vi har som sagt bara träffats 5 gånger o nåste ju tillbringa mer tid innan man vet man funkar. Men vi har bestämt att vi är exklusiva. När kan man börja frpga om förhållande o vart man står eller behöver man inte riktigt sätta nån etikett?
  • äldreochklokare
    Katten22 skrev 2018-12-29 16:10:45 följande:
    Vi har som sagt bara träffats 5 gånger o nåste ju tillbringa mer tid innan man vet man funkar. Men vi har bestämt att vi är exklusiva. När kan man börja frpga om förhållande o vart man står eller behöver man inte riktigt sätta nån etikett?
    Det är så olika hur folk vill göra. Umgås man så att andra fattar att man är ihop behövs det kanske inte nåt mer, men det beror ju helt på hur just ni tycker. 

De flesta som är kära vill väl gärna att det märks? 
  • Katten22
    äldreochklokare skrev 2018-12-29 18:04:13 följande:

Det är så olika hur folk vill göra. Umgås man så att andra fattar att man är ihop behövs det kanske inte nåt mer, men det beror ju helt på hur just ni tycker. 

Just nu känns det kanske lite tidigt men skulle ju gärna vilja veta om kanske npn vecka om vi fortsätter ses. Vi har ju som sagt diskuterat att vi inte ska vara med andra men av olika anledningar så har jag så sjukt svårt att lita på folk. Blev tsm med en kille som senare visade sig levde dubbel liv vilket gjort att jag inte vet hur jag överhuvudtaget ska kunna lita på någon. Trots att min nuvarande sagt att det enbart äe mig han vill träffa mm så fåe jag upp massa scenarier att så fort han inte svarar är han med npn annan mm. Tror inte det habdlar om svartsjuka mm från mig utan att jag just upplevt detta på otroligt sjuka sätt villet gjort att inget förvånar mig längre.//
  • tjugoårsåldern

Vännen,

hur kändes det för dig att vänta i en främmande stad i 3 timmar? Förnedrande, pinsamt, jobbigt? Känn in den känslan och för tusan förstå en sak: det är INTE okej. Vilken kvinna vill du vara? En som väntar och inte har något bättre för sig än att bli bortprioriterad eller säga "okej jag är fan här umgås med mig eller inte- jag ska ha kul".
    I relationer behöver man sätta gränser, visa vart sina går och det gör man sakligt och odramatiskt ex. "tycker inte att det var schysst att lämna mig så, för kände mig ensam och hade trott vi skulle umgås så kan vi tänka på det tills nästa gång? Förvarna mig tidigare om du ska iväg så jag kan planera med tåg och sånt bättre (underförstått: DU HAR ETT LIV UTANFÖR HONOM!!!). Så sköter man det. Så får man respekt av män- annars blir du en dörrmatta till slut.

Vet du vad, han kanske ha känslor för henne? Men då är det inte ditt fel och inget du kan påverka. Det är hans känslor. Andas och zooma ut.
    Men låt det gå en månad till men fråga sen- om du inte kan leva med att han kanske är kär i en annan med. Lita på din magkänsla.

• Katten22
    äldreochklokare skrev 2018-12-29 18:04:13 följande:

Han har nu föreslagit att vi ska på spa vilket könns väldigt kul!

Han har även tagit upp att han vill CI ska åka på en resa framöver! Så det nåste ju öndå betyda att han tycker om mig o ändå ser en framtid med mig?
Svar på tråden Fel av dejt eller överreagerar jag?