Fel av dejt eller överreagerar jag?
Vännen,
hur kändes det för dig att vänta i en främmande stad i 3 timmar? Förnedrande, pinsamt, jobbigt? Känn in den känslan och för tusan förstå en sak: det är INTE okej. Vilken kvinna vill du vara? En som väntar och inte har något bättre för sig än att bli bortprioriterad eller säga "okej jag är fan här umgås med mig eller inte- jag ska ha kul".
I relationer behöver man sätta gränser, visa vart sina går och det gör man sakligt och odramatiskt ex. "tycker inte att det var schysst att lämna mig så, för kände mig ensam och hade trott vi skulle umgås så kan vi tänka på det tills nästa gång? Förvarna mig tidigare om du ska iväg så jag kan planera med tåg och sånt bättre (underförstått: DU HAR ETT LIV UTANFÖR HONOM!!!). Så sköter man det. Så får man respekt av män- annars blir du en dörrmatta till slut.
Vet du vad, han kanske ha känslor för henne? Men då är det inte ditt fel och inget du kan påverka. Det är hans känslor. Andas och zooma ut.
Men låt det gå en månad till men fråga sen- om du inte kan leva med att han kanske är kär i en annan med. Lita på din magkänsla.