• Katten22

Fel av dejt eller överreagerar jag?

Jag har dejtat en kille i ca 1 månad nu, vi har pratat med varandra i ca 4 månader. När vi väl träffades klickade vi direkt. Han tog upp tidigt att han vill stt vi är exklusiva med varandra vilket är något jag själv även vill. Vi bor ca 15 mil ifrån varandra. Han hör av sig dagligen o visar tydligt att han vill träffas, även han som tar insiativ till stt ses.

Dock en sak som gjorde mig lite ledsen vae att jag kom till han som vanligt o han få såger stt nästkommande dag ska han iväg tidigt, vilket nu gjort stt jag går runt här i en främmande stad i 3 timmar trors han vet jag sa till honom när mitt tåg går.

Precis innan mig träffade han en tjej kanske 2 månader som sedan lämnade honom. Jag vet att de gjorde roliga saker ihop. Vi har mest bara varit hemma o kollat film ihop. Jag tog upp detta att det hade varit roligt att hitta på något o han bara svarade: vi har väl kul här?

Ibland känns det som han fortfarande känner nåt för tjejen. När vi är tsm så pussar han mig mycket o visar verkligen kärlek men det stör mig just att han inte verksr vilja hitta på saker med mig.

Ska jag säga att det inte känns rätt eller vänta ut kanske en månad till o se vad som händer? Eller va tycker ni om allt?

• Svar på tråden Fel av dejt eller överreagerar jag?
  • äldreochklokare
    Katten22 skrev 2018-12-28 14:05:23 följande:

Jag har dejtat en kille i ca 1 månad nu, vi har pratat med varandra i ca 4 månader. När vi väl träffades klickade vi direkt. Han tog upp tidigt att han vill stt vi är exklusiva med varandra vilket är något jag själv även vill. Vi bor ca 15 mil ifrån varandra. Han hör av sig dagligen o visar tydligt att han vill träffas, även han som tar insiativ till stt ses.

Dock en sak som gjorde mig lite ledsen vae att jag kom till han som vanligt o han få såger stt nästkommande dag ska han iväg tidigt, vilket nu gjort stt jag går runt här i en främmande stad i 3 timmar trors han vet jag sa till honom när mitt tåg går.

Precis innan mig träffade han en tjej kanske 2 månader som sedan lämnade honom. Jag vet att de gjorde roliga saker ihop. Vi har mest bara varit hemma o kollat film ihop. Jag tog upp detta att det hade varit roligt att hitta på något o han bara svarade: vi har väl kul här?

Ibland känns det som han fortfarande känner nåt för tjejen. När vi är tsm så pussar han mig mycket o visar verkligen kärlek men det stör mig just att han inte verksr vilja hitta på saker med mig.

Ska jag säga att det inte känns rätt eller vänta ut kanske en månad till o se vad som händer? Eller va tycker ni om allt?

Strunta i den tjejen, jag tror inte det är där problemet sitter. Att han inte kan umgås med dig de timmarna du är där pga tågtider tycker jag är det som bekymrar. Om man planerat att ses så förväntar man väl sig att personen har tid för en?

Att hitta på saker får väl ligga på er båda två
  • Katten22
    äldreochklokare skrev 2018-12-28 14:13:52 följande:

Strunta i den tjejen, jag tror inte det är där problemet sitter. Att han inte kan umgås med dig de timmarna du är där pga tågtider tycker jag är det som bekymrar. Om man planerat att ses så förväntar man väl sig att personen har tid för en?

Att hitta på saker får väl ligga på er båda två

Ja det är väl lite det som gjorde mig besviken. Han skulle träffa en kompis.. även om det nu var ett missförstånd, dvs att han trodde jag skulle pka tidigare så tycker jag man ändå ställer in träffen med kompisen?

Det som stör mig mest med tjejen är väl att de verkar ha gjort så mycket roliga saker. Klart vi gjort lite saker men öndå. O fått en känsla av att hon vart hos han hela helger medans han alltid haft nåt villet gjort jag bara kunnat va dår en natt trors avståndet.

Borde jag säga nåt nu? Han märkte jag blev lite småsur över det här med tåget, men tycker jag jag har all rätt till eller?

O sen nästa gång vi ska ses föreslå typ en hel helg o göra något kul o passar der inte så säger jag att det inte känns lönt att åka 15 mil för bara några timmar?
  • Fjäril kär

Kom ihåg att det bara är hans ord du har om tidigare ex. Du vet faktiskt inte hur det egentligen var.

Att de gjorde saker ihop betyder inte att han gillade det. Han kanske uppskattar mer att hänga i soffan och kolla film?

• Katten22
    Maskinverket skrev 2018-12-28 15:14:35 följande:

Du tycker inte att du är lite arrogant mot honom?

På vilket sätt då menar du? Förklara gärna för vet som sagt inte om jag beter mig fel :)
  • Katten22
    Fjäril kär skrev 2018-12-28 15:21:46 följande:

Kom ihåg att det bara är hans ord du har om tidigare ex. Du vet faktiskt inte hur det egentligen var.

Att de gjorde saker ihop betyder inte att han gillade det. Han kanske uppskattar mer att hänga i soffan och kolla film?

Jag vet att de bland annat varit på spa o liknande. Detta föreslog han även på vår första dejt men sen var det som om det liksom förslappades.

Utifrån hans egna ord verkar han tyclt väldigr mycket om henne. Men trots detta ville han träffa mig under tiden( visste dock inte de träffades) vilket gör mig ännu mer förvirrad
  • Katten22
    baralillatant skrev 2018-12-28 15:44:53 följande:

Har ni visat er ute på hans hemort?

Jo men det har vi gjort. Iof är det en väldigt stor stad.
  • baralillatant

[quote=79317344][quote-nick]Katten22 skrev 2018-12-28 15:54:47 följande:[/quote-nick]Jo men det har vi gjort. Iof är det en väldigt stor stad.[/

Ok.. men ändå, att han inte ställer in med kompisan är ett väldigt dåligt tecken.

• Katten22
    baralillatant skrev 2018-12-28 15:56:36 följande:

[quote=79317344][quote-nick]Katten22 skrev 2018-12-28 15:54:47 följande:[/quote-nick]Jo men det har vi gjort. Iof är det en väldigt stor stad.[/

Ok.. men ändå, att han inte ställer in med kompisan är ett väldigt dåligt tecken.

Ja jag tycker det var sjukt dåligt sv honom. En sak om vi tex Bodde i samma stad, men nu att jag bara får gå runt i 3 timmar. Ville mer veta så jag inte överreagerar. Ska jag vara släppa der eller va gör jag?

Jag ändrade fakriskt mina planer för att komma till honom. Kanske dags att sätta mer krav
  • tankfull
    Maskinverket skrev 2018-12-28 18:16:21 följande:
    Du behöver heller inte vara arrogant mot mig, som faktiskt försöker hjälpa dig.
    Men hjälp henne då.
Svar på tråden Fel av dejt eller överreagerar jag?