• Katten22

Fel av dejt eller överreagerar jag?

Jag har dejtat en kille i ca 1 månad nu, vi har pratat med varandra i ca 4 månader. När vi väl träffades klickade vi direkt. Han tog upp tidigt att han vill stt vi är exklusiva med varandra vilket är något jag själv även vill. Vi bor ca 15 mil ifrån varandra. Han hör av sig dagligen o visar tydligt att han vill träffas, även han som tar insiativ till stt ses.

Dock en sak som gjorde mig lite ledsen vae att jag kom till han som vanligt o han få såger stt nästkommande dag ska han iväg tidigt, vilket nu gjort stt jag går runt här i en främmande stad i 3 timmar trors han vet jag sa till honom när mitt tåg går.

Precis innan mig träffade han en tjej kanske 2 månader som sedan lämnade honom. Jag vet att de gjorde roliga saker ihop. Vi har mest bara varit hemma o kollat film ihop. Jag tog upp detta att det hade varit roligt att hitta på något o han bara svarade: vi har väl kul här?

Ibland känns det som han fortfarande känner nåt för tjejen. När vi är tsm så pussar han mig mycket o visar verkligen kärlek men det stör mig just att han inte verksr vilja hitta på saker med mig.

Ska jag säga att det inte känns rätt eller vänta ut kanske en månad till o se vad som händer? Eller va tycker ni om allt?

• Svar på tråden Fel av dejt eller överreagerar jag?
  • tankfull
    Katten22 skrev 2018-12-28 15:32:27 följande:
    Jag vet att de bland annat varit på spa o liknande. Detta föreslog han även på vår första dejt men sen var det som om det liksom förslappades.

Utifrån hans egna ord verkar han tyclt väldigr mycket om henne. Men trots detta ville han träffa mig under tiden( visste dock inte de träffades) vilket gör mig ännu mer förvirrad
    Jag får intrycket av att ni är väldigt unga och att den killen du dejtar är lite fantasilös? Han kanske inte har så många idéer till vad ni ska hitta på och inte är särskilt initiativrik. Detta ihop med hur han behandlat dig nu gör att jag inte föreslår att du ställer mer krav utan snarare att du backar ur. Folk förändras sällan så mycket som man vill tro. Är du nöjd med att vara den som driver hela förhållandet eller vill du ha en kille med lite driv?
  • Katten22
    tankfull skrev 2018-12-28 22:59:35 följande:

Jag får intrycket av att ni är väldigt unga och att den killen du dejtar är lite fantasilös? Han kanske inte har så många idéer till vad ni ska hitta på och inte är särskilt initiativrik. Detta ihop med hur han behandlat dig nu gör att jag inte föreslår att du ställer mer krav utan snarare att du backar ur. Folk förändras sällan så mycket som man vill tro. Är du nöjd med att vara den som driver hela förhållandet eller vill du ha en kille med lite driv?

Vi är faktiskt i 30 års åldern.. jag skulle inte vilja påstå att jag är den som driver hela förhållandet. Föe mig är det viktigt att få bekräftelse o det känner jag ändå att jag får av han dvs han visar att han täbker på mig. Sen vet jag med mig att han nästan enbart ligger framför tvn när han är hemma. Det kan jag med göra men just i blrjan sv ett förhållande hade jag velat göra saker.

Men just nu känner jag mer ilska över det som hände idag..

Om jag skulle sätta lite krav dvs nästa fång vi ska ses säga nåt i stil med att jag vill ses längre o göra något eller hur kan man lägga fram det?
  • Liza22

Handlingar är mer värda än ord...

Ord är enkla att säga men handlingar är svårare att bevisa. Bara de att du fick hänga runt x antal timmar i en främmande stad trots att han vet att du var påväg dit visar hur mycket han värdesätter dig...

Sedan att han inte vill göra så mycket annat än att kolla film är också en liten varningssignal.

Tycker du bör vara lite avvaktande och se hur han är.

• Katten22
    Liza22 skrev 2018-12-29 00:01:24 följande:

Handlingar är mer värda än ord...

Ord är enkla att säga men handlingar är svårare att bevisa. Bara de att du fick hänga runt x antal timmar i en främmande stad trots att han vet att du var påväg dit visar hur mycket han värdesätter dig...

Sedan att han inte vill göra så mycket annat än att kolla film är också en liten varningssignal.

Tycker du bör vara lite avvaktande och se hur han är.

Har funderat på att vara avvaktande men hur? Ska jag vara tydlig så han kommer fråga o då säga hur jag känner ellwe hur? O vad ska jag då säga? Att det känns som att han inte prioriterar mig något?
  • Lillekott

Skulle aldrig låta en dejt vara ensam i 3 timmar i en främmande stad! Och om någon lät mig vara ensam vore det sista gången vi sågs!!

• Liza22
    Katten22 skrev 2018-12-29 00:29:51 följande:

Har funderat på att vara avvaktande men hur? Ska jag vara tydlig så han kommer fråga o då säga hur jag känner ellwe hur? O vad ska jag då säga? Att det känns som att han inte prioriterar mig något?

Katten22 skrev 2018-12-29 00:29:51 följande:

Antingen frågar du honom rakt ut vad han vill och att de inte känns bra för dig eller så väntar du och tar lite avstånd och ser hur han beter sig, kolla då hur han är mot dig när du är lite avvaktande
  • tankfull
    Katten22 skrev 2018-12-28 23:20:21 följande:
    Vi är faktiskt i 30 års åldern.. jag skulle inte vilja påstå att jag är den som driver hela förhållandet. Föe mig är det viktigt att få bekräftelse o det känner jag ändå att jag får av han dvs han visar att han täbker på mig. Sen vet jag med mig att han nästan enbart ligger framför tvn när han är hemma. Det kan jag med göra men just i blrjan sv ett förhållande hade jag velat göra saker.

Men just nu känner jag mer ilska över det som hände idag..

Om jag skulle sätta lite krav dvs nästa fång vi ska ses säga nåt i stil med att jag vill ses längre o göra något eller hur kan man lägga fram det?
    Hör inte av dig utan vänta tills han gör det. Var lite avvaktande på telefon och se om han föreslår något, föreslå ingenting själv. Om han frågar varför du är avvaktande så ta upp det du känner angående att du fick gå själv i 3 timmar. Vill han ses mer får han komma till dig och han får även komma med lite idéer på vad ni ska göra för du vill ha en kille med driv.
  • Katten22
    tankfull skrev 2018-12-29 00:35:23 följande:

Hör inte av dig utan vänta tills han gör det. Var lite avvaktande på telefon och se om han föreslår något, föreslå ingenting själv. Om han frågar varför du är avvaktande så ta upp det du känner angående att du fick gå själv i 3 timmar. Vill han ses mer får han komma till dig och han får även komma med lite idéer på vad ni ska göra för du vill ha en kille med driv.

Jag har varit öite avvaktande alltid o han hör alltid sv sig då. Självklart skriver jag även till honom med. Är även han som föreslår träffar o ringer mig o så

Så på det sättet är han inte alls avvaktande.

Jag vill ju heller inte verka för känslig om jsg tar upp något, däeföe jag undrr lite va ni tycker om det som hände idag.
  • jrockyracoon

Varför frågar du honom inte själv istället för att gå och undra varför han lät dig gå ensam i tre timmar? Jag tänker att om han nu är en bra blivande partner för dig, så borde ni väl kunna diskutera det här tillsammans och kunna gå vidare efter det.

Dessutom är det ju svårt för honom att veta hur du tänker om du inte berättar. Han hade kanske ett viktigt ärende och förstod inte riktigt hur du upplevde det att bli själv. Han kan ju inte läsa dina tankar. Om du berättar hur du känner, kan han säkert bättra sig till en annan gång. Om han är en douchebag och inte vill lyssna på dig när du berättar och ändra sig, ja, då kanske du ska fundera på att lämna...

• Katten22

[quote=79318684][quote-nick]jrockyracoon skrev 2018-12-29 08:51:42 följande:[/quote-nick]

Varför frågar du honom inte själv istället för att gå och undra varför han lät dig gå ensam i tre timmar? Jag tänker att om han nu är en bra blivande partner för dig, så borde ni väl kunna diskutera det här tillsammans och kunna gå vidare efter det.

Dessutom är det ju svårt för honom att veta hur du tänker om du inte berättar. Han hade kanske ett viktigt ärende och förstod inte riktigt hur du upplevde det att bli själv. Han kan ju inte läsa dina tankar. Om du berättar hur du känner, kan han säkert bättra sig till en annan gång. Om han är en douchebag och inte vill lyssna på dig när du berättar och ändra sig, ja, då kanske du ska fundera på att lämna...

[/quote

Han såg på mig stt jag blev lite sur o frågade o då sa jsg att js för jsg sa till dig när mitt tåg gick men då påstod han att jag hade sagt en annan tid. Han skulle fika med sin kompis,

Svar på tråden Fel av dejt eller överreagerar jag?