Tack för alla svar.
När jag var 10-13 år så tänkte jag att det var så världen fungerade, man hittade en själsfrände som man passade ihop med på alla plan, som man var bästis med och sedan delade hela livet med exklusivt. Så det måste ju vara någon typ av norm, samhällets drömbild av människans liv, som förs vidare redan till barn. Tack och lov så har jag alltid varit väldigt bekväm med att vara själv och har således aldrig tvingat mig själv att fortsätta följa strömmen när jag insåg att det var trams.
Visst om man ramlar över någon som man passar perfekt med, men att aktivt söka efter det? Hur hög standard har man egentligen om man direkt hoppar till en annan ny direkt efter en relation? Är två alltid bättre en en?
Anonym (Fniss) skrev 2018-06-24 11:59:41 följande:
Haha, vad grejen är? Jo det finns något som heter förälskelse, du kan ju börja forska i det och sedan romantisk kärlek och den vänskap man kan få med någon man inlett först förälskelse och sedan djup kärlek med och sedan delat livet med.
Men har man tex asperger så förstår man nog inte det även om man försöker sätta sig in i det.
Har jag skrivit något om att jag inte är kapabel om att bli kär? Har jag skrivit att jag har asperger? Tog du åt dig av det jag skrev och kände att du behövde gå till attack? Ber om ursäkt i så fall.
Så du anser att kärlek och det primitiva förstadiet, förälskelsen, är anledningen till att människor inte kan tänka sig att vara singlar? De letar alltså rätt på någon för att fyllas av dessa känslor?