Inlägg från: DeathByPickles |Visa alla inlägg
  • DeathByPickles

Varför vill så många vara i en relation?

Anonym (SingelAndLoveIt!) skrev 2018-06-24 08:41:52 följande:

Jag är singel och älskar att vara singel.

För två år sedan lämnade jag en längre särbo-relation, då det blev tal om samborelation istället.

Jag skulle INTE klara av en samborelation! Jag ÄLSKAR nämligen att få ha mitt, ro om mig själv, se på vad jag vill på TV, läsa böcker hur länge jag vill, vakna när jag vill, duscha när jag vill, äta vad- och när jag vill, ha vänner över hur länge jag vill, åka på semester när jag vill, spela musik när jag vill, möblera/måla om när jag vill, osv, etc, mm. - Mitt hem, min borg!

Jag tror att, framföraallt tjejer, känner en press från samhället. "Alla MÅSTE ha en partner!" Tror att det kommer att bli mer och mer så framöver också, iom utbredning av religion och kultur som ser ner på ogifta kvinnor.

Normen att kvinnor ska vilja stadga sig och skaffa barn har alltid varit stark, den har ingenting att göra med influenser från någon annan religion eller kultur, men i och med att jämställdheten ökar och samhället möjliggör för kvinnor att rå sig själva ifrågasätts vi mindre och mindre när vi bryter mot normen. 

Tack och lov! Jag älskar också mitt singelliv! Skrattande

Män, och särskilt unga sådana, verkar sämre rustade att hantera ett liv utan partner. (Japp! Jag generaliserar.)

Not Carnegie, Vanderbilt, and Astor together could have raised money enough to buy a quarter share in my little dog.
Svar på tråden Varför vill så många vara i en relation?