• Anonym (Lin)

Har inte råd att behålla barnen!

Lång historia kort. Jag sitter och gråter och ser knappt vad jag skriver och jag kommer inte att orka skriva ordentligt/rätta stavfel.

Min pojkvän och jag har varit tillsammans i 6 år. Han har ett barn sedan innan som är 9 år.

Han är sjukpensionär pga krossad fot efter en arbetsplatsolycka och jag får ut strax över 15 varje månad.

Vi har en dyr hyra och en 9-åring som så klart kostar pengar. Barnet har en katt som hen håller kär och den kostar också en del.

Vi vill ha ett gemensamt barn (hans barn är som mitt barn, men jag vill så gärna vara gravid och gå igenom allt "från början, ja, ni förstår säkert).

Vi väntadd länge, såg över allt med ekonomin och sedan bestämde vi oss efter många år att försöka. Vi kände att vi skulle klara av en liten.

Efter några månader bara så blev jag gravid och vi var så lyckliga - alla tre i familjen.

Jag vad på RUL för några dagar sedan(vet inte ens när för jag blandat ihop alla dagar för jag sovr inge äter inte bara gråter!!!).

DETÄR TRE!!! Vi skullepå sin höjd ha råd att ta han om ett! det här är tre!!! Trillingar! Vi har inte råd med tre! Det går inte! Men Jah vill inte göra abort jag kan inte det går inte!!! Jag vill bara hoppa framför tåget och dööööö bort från allt!!!

Jag vet inge ens varför jag skriver här. Jag är bara så förstörd ledsen mår skit!

Snälla hjälp mig nån!!!!!!!!!!!!!!

• Svar på tråden Har inte råd att behålla barnen!
  • Anonym (Salt)
    Anonym (Jaha) skrev 2018-06-08 21:04:00 följande:

Det finns EN forskare som påstår det- inga andra studier. Hon är väldigt kontroversiell överlag dessutom. Rådet är fortfarande lite/inget salt till barn under ett år.

Nu är vi lite OT här men min BVC rekommenderar att ge samma mat till bebisen (när man börjar ge smakisar från fyra månader) som vi vuxna äter, alltså inklusive salt och andra kryddor. Man ska bara inte extrasalta. Jag litar på att de har hyfsad koll.
  • Anonym (T)
    Anonym (Jaha) skrev 2018-06-08 21:04:00 följande:

Det finns EN forskare som påstår det- inga andra studier. Hon är väldigt kontroversiell överlag dessutom. Rådet är fortfarande lite/inget salt till barn under ett år.

Inom blw (baby lead weaning) ger en salt mat, samma som familjens, men inget extra salt på bara
  • Anonym (Say What?!!!)

Din sambo är sjukpensionär för en krossad fot??? Ursäkta mig men vad är problemet? Är han helt handlingsförlamad då eller? Han måste kunna ha ett stillasittande jobb? Kontor?? Något borde han väl kunna göra som inte belastar hans fot???

Och det finns människor som har större behov av pension än någon med en skadad fot.... fan va lack jag blir. Förlåt om jag inte håller mig till ämnet men med ett jobb borde inkomsten kunna bli bättre.

• Anonym (Tabu)

Förlåt om detta tolkas som okänsligt, men det är ju inte säkert att alla 3 överlever heller...

Jag har en kompis som väntade tvillingar, men fick bara ett barn, för att det andra dog. Tror det var i samband med förlossningen men är inte säker.

Lugna bullar :)

• Anonym (T)
    Anonym (Tabu) skrev 2018-06-15 14:57:16 följande:

Förlåt om detta tolkas som okänsligt, men det är ju inte säkert att alla 3 överlever heller...

Jag har en kompis som väntade tvillingar, men fick bara ett barn, för att det andra dog. Tror det var i samband med förlossningen men är inte säker.

Lugna bullar :)

Inte heller säkert åt andra hållet

Sambons kollegas fru väntade tvillingar, ut kom ändå 3 barn!?

Jag var gravid med tvillingar men fick missfall på ena i v.9 så fick ändå bara 1 barn
  • Anonym (Linda)

Nu vet jag att tråden inte är skriven nyss men jag skapa till och med ett konto för att kunna skriva till dig.

Jag är uppvuxen i en stor familj och jag kan lova att mamma och pappa inte hade råd med oss 5 barn. Och jag kan säga att hela min uppväxt har varit underbar jag skulle inte kunna be om något annat, vi har alltid haft varandra och alltid varit nöjda med de vi fått, när vi blev lite äldre fick vi jobba ihop våra pengar själv och det är inge konstigt. Mamma och pappa har fått alla mina studiebidrag varje månad tills sista året i gumnasiumet.

Vi har haft många svåra månader men oavsett vad har vi haft så mycket kärlek och en otroligt nära familj att pengar är inte allt.

Jag förstår att du är orolig men jag kan oxå lova att det bästa dom kommer ha är varandra ??

• SandraGV

Oroa dig inte! Man lår sig allt i takt med barnen uppbäxt. Ni kan få all hjälp ni behöver om ni ber om den hos soc/sjukskäterskor/familj. Det kommer gå bra! ni hittar er egen rytm med barnen .

• student2013

Ta har du fått tips om baby boxar?

Tror msn kan söka om ett per barn från olika ställen. Jag fick från Libero och Pampers. Man kunde få från 3 ställen på pampers när man sökte där. Sen får man kuponger med tiden som går på blöjor, bad produkter och våtservetter.

Sen vid 6 mån fick man några smakprov på välling och gröt.

Det kan vara värt att skicka efter.

• Anonym (En mamma)

Lite nyfiken på hur det gått för ts. Borde vara i slutet av graviditeten nu?

• Anonym (Falabella)
    Anonym (Say What?!!!) skrev 2018-06-15 14:35:43 följande:

Din sambo är sjukpensionär för en krossad fot??? Ursäkta mig men vad är problemet? Är han helt handlingsförlamad då eller? Han måste kunna ha ett stillasittande jobb? Kontor?? Något borde han väl kunna göra som inte belastar hans fot???

Och det finns människor som har större behov av pension än någon med en skadad fot.... fan va lack jag blir. Förlåt om jag inte håller mig till ämnet men med ett jobb borde inkomsten kunna bli bättre.

Nu är det ju inte så att alla skador läker.

Jag har en vän som bara kan jobba 25% pga ständiga nervsmärtor i ena benet då hon blev påkörd av en smitare i 20-årsåldern. Hon kan inte sitta eller stå på stället eller gå längre tid vissa dagar utan måste hela tiden kunna byta kroppsställning för att motverka smärtan.

Det påverkar både ork och humör att leva med ständig smärta, vanliga smärtstillande slutar så småningom verka och man måste välja om man vill bli beroende av tyngre läkemedel som kan påverka mage och andra organ negativt, eller försöka leva ändå och bara medicinera vid viktiga tillfällen.

Jag tror hon mycket hellre hade velat leva som en människa och ha en lön än att behöva ta dagen som den kommer och må uselt precis hela vintern, då kyla gör allt värre.
  • Anonym (andas)

Ok, en sak i taget. 

Leta bebiskläder redan nu på tradera och barnbasarer. Din man kan använda en dator antar jag? Han kan börja kolla nu, ni kan ju kolla tillsammans i början ifall han har lite dålig koll på vad bebisar behöver. 

Önska er bidrag till barnvagn etc av släkten. Leta begagnade barnvagnar. 
    Ofta kan trillingar ligga i en liggvagn för tvillingar, eller kunde förr iaf, nu verkar de ha gjort vagnarna microsmå. Men kolla upp det. Trillingar är ju sällan stora när de föds. Jag gjorde en snabbkoll på tvillingvagnar på blocket, hela Sverige. Det fanns från 300 kr och uppåt. 

Kolla om ni kan byta er bostad till en billigare, men tänk även på att om ni hittar en billigare bostad en bit bort så att man måste använda ev bil mer, eller skaffa bil så är det kanske inte värt det. 

Sök bostadsbidrag. 

Sök efter andra med trillingar, de kan ge tips och råd. 

Ni kommer att klara detta galant! 

• v i r r a
    Spaghetti skrev 2019-05-02 09:36:59 följande:

Bättre att adoptera bort dom istället för att ta död på dom?

Titta på datumet för trådstart. Om det blev barn är de redan födda.
  • Spaghetti
    v i r r a skrev 2019-05-02 12:31:45 följande:

Titta på datumet för trådstart. Om det blev barn är de redan födda.

Aha...
    Har någon sett mina köttbullar? (^_^)
Svar på tråden Har inte råd att behålla barnen!